jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Ciekły gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ssącego rozpręża się i schładza
powietrze co w uproszczeniu działa jak chłodnica powietrza i dzięki temu jest zasysana większa jego ilość.
powietrze co w uproszczeniu działa jak chłodnica powietrza i dzięki temu jest zasysana większa jego ilość.
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
tylko że ciekły wtrysk gazu robi na tą chwilę jedna firma z tego co wiem.. no i koszty są duże.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
http://www.autowis.com.pl/zalaczniki/32.jpg[/img]"www.autowis.com.pl" pisze:Instalacja V generacji - wtrysk gazu w fazie ciekłej produkuje holenderska firma Vialle. Montaż tych instalacji rozpoczęliśmy w 2001 roku.
W instalacji tej gaz tłoczony jest ze zbiornika pompą zapewniającą ciśnienie gazu 10-12 bar. We wszystkich innych instalacjach LPG gaz przemieszcza się ze zbiornika do reduktora pod ciśnieniem własnym panującym w zbiorniku. W zimie przy niskich temperaturach to ciśnienie bywa tak małe że gaz nie dochodzi do silnika. I koniec jazdy. Instalacja Vialle eliminuje ten mankament.
Druga istotna różnica to brak parownika czyli urządzenia w którym w innych instalacjach gaz w postaci cieczy zmienia się w gaz. Przy okazji w parowniku zostaje większość oddestylowanych w ten sposób zanieczyszczeń, które były rozpuszczone w fazie ciekłej. Zanieczyszczenia te zdecydowanie pogarszają pracę instalacji i przyspieszają zużycie jej elementów. W instalacji Vialle ten problem nie istnieje.
Oczywiście nawet ta najlepsza instalacja ma pewne mankamenty, z których najbardziej bolesnym jest cena montażu 6500- 7000 zł brutto dla silnika 4 cylindrowego.
Jest to instalacja dedykowana i nie można jej zamontować do każdego samochodu a jedynie do tych dla których firma Vialle opracowała program sterujący
i dokładny zestaw montażowy, łącznie z narzędziami montażowymi .
http://www.autowis.com.pl/zalaczniki/31.jpg[/img]
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Skoro "jest zasysana większa jego ilość" to jakim cudem zmniejsza się spalanie? Bo tak, żeby wtryskiwać więcej gazu i zwiększyć moc to można i w zwykłej sekwencji, więc to żadne osiągnięcie."mirek0p" pisze:Ciekły gaz wtryskiwany do dolotów kolektora ssącego rozpręża się i schładza
powietrze co w uproszczeniu działa jak chłodnica powietrza i dzięki temu jest zasysana większa jego ilość.
Tyle, że nawet zachowanie mocy auta wymaga spalania gazu o 20% większego w stosunku do benzyny (litr benzyny to 32 MJ energii, litr LPG to 24-25 MJ). Fizyki nie oszukasz.
Więc info o mniejszym spalaniu i większej mocy można sobie włożyć między bajki - po prostu się nie da.
******* KJ ******
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
A może koledze po prostu chodzi o to, że przy LPi nie mamy strat mocy w samochodzie? Bo wiadomo, że nawet sekwencja IV generacji powoduje pewne utraty mocy, w LPi tych strat nie ma ponieważ paliwo jest dawkowane w bardziej odpowiedniej formie(ciekłej).
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
z profilu wynika że kolega "mirek0p" ma w swojej Kappie właśnie instalację LPI, czyli Vialle robi instalkę do Kappiszona. kolego Mirku mógłbys coś więcej napisać jak ona się sprawuje?? np. spalanie awaryjność (lub bez ) i jeśli to możliwe cenę, bo materiały Taza są chyba z 2003 roku Pozdrawiam
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Wieczorem opiszę jazdę na Vialle
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Straty mocy wystąpić nie muszą, ale wiąże się to ze zwiększonym zużyciem gazu (kwestia regulacji). Można wyregulować nawet tak, że auto będzie mocniejsze na gazie niż na benzynie (tylko nie wiem, jak się to ma do żywotności silnika)."Lord_Juve" pisze:A może koledze po prostu chodzi o to, że przy LPi nie mamy strat mocy w samochodzie? Bo wiadomo, że nawet sekwencja IV generacji powoduje pewne utraty mocy, w LPi tych strat nie ma ponieważ paliwo jest dawkowane w bardziej odpowiedniej formie(ciekłej).
******* KJ ******
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
...
KJ co ty pier...
mocniejsze niż na benzynie ???
stawiam ci flachę jeżeli wyregulujesz moja sekwencje i będzie mocniejsza niż benzyna !!! (KJ zaznaczam ze reduktor mam do 340 KM a wtryski mogą obsłużyć do 45 km na cylinder)
Dasz większa dawkę lpg to przestawi ECU silnika na typ autoadatacji i jeżeli przekroczysz pewne parametry to auto dostaje takiego muła że ho ho, przyspieszenie na poziomie fiata uno 1.0 na lpg sprawdzałem na starcie z moją mamą podczas błędu autoadapracji sterownika benzyny.
Nie sadze aby można było wykrzesać dodatkową moc, bez przeprogramowania ECU
O zwieszeniu mocy w sekwencji to słyszałeś czy widziałeś ???
mocniejsze niż na benzynie ???
stawiam ci flachę jeżeli wyregulujesz moja sekwencje i będzie mocniejsza niż benzyna !!! (KJ zaznaczam ze reduktor mam do 340 KM a wtryski mogą obsłużyć do 45 km na cylinder)
Dasz większa dawkę lpg to przestawi ECU silnika na typ autoadatacji i jeżeli przekroczysz pewne parametry to auto dostaje takiego muła że ho ho, przyspieszenie na poziomie fiata uno 1.0 na lpg sprawdzałem na starcie z moją mamą podczas błędu autoadapracji sterownika benzyny.
Nie sadze aby można było wykrzesać dodatkową moc, bez przeprogramowania ECU
O zwieszeniu mocy w sekwencji to słyszałeś czy widziałeś ???
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Larry, to jest kwestia odpowiedniego dobrania parametrów, poza tym nie mówimy o wzroście mocy o niewiadomo ile, tylko o różnice rzędu kilu %.
Nie wiem jak jest w Kappie (ja u siebie tego nie próbowałem), ale widziałem wykres dla subaru imprezy i moc na gazie była większa o kilka KM (przy mocach rzędu 220-230KM, czyli jakieś 4-5%) powyżej 6k albo 7k obrotów (nie pamietam dokłądnie, ale na pewno wysoko).
Nie wiem jak się do tego ma autoadaptacja w silnikach Kappy, ale u mnie instalacja gazowa (na początku, gdy pierwszy zakład nie radził sobie z regulacją) nigdy nie powodowała "mulenia" się silnika - jedyny objaw, to problemy z odpalaniem i pracą "na zimno". Po rozgrzaniu było ok - i na gazie i na benzynie.
Nie wiem jak jest w Kappie (ja u siebie tego nie próbowałem), ale widziałem wykres dla subaru imprezy i moc na gazie była większa o kilka KM (przy mocach rzędu 220-230KM, czyli jakieś 4-5%) powyżej 6k albo 7k obrotów (nie pamietam dokłądnie, ale na pewno wysoko).
Nie wiem jak się do tego ma autoadaptacja w silnikach Kappy, ale u mnie instalacja gazowa (na początku, gdy pierwszy zakład nie radził sobie z regulacją) nigdy nie powodowała "mulenia" się silnika - jedyny objaw, to problemy z odpalaniem i pracą "na zimno". Po rozgrzaniu było ok - i na gazie i na benzynie.
******* KJ ******
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Witam
Poniżej trochę literatury fachowej
"Wszystkie te aspekty powodują, że jedyną metodą wyeliminowania tych niedomagań jest zastosowanie wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osiągów silnika, ale wręcz przeciwnie, w pewnych zakresach prędkości obrotowych, jego parametry ulegają zwiększeniu. Nie jest to oczywiście wzrost o dużej wartości, jednak podczas badań hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciekłym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kanałach dolotowych. Przejście ze stanu ciekłego w stan gazowy odbywa się w strumieniu przepływającego powietrza, z którego parujący gaz odbiera ciepło powodując jego schładzanie. Dzięki temu gęstość tak otrzymanej mieszanki palnej rośnie przyczyniając się do utrzymania współczynnika napełniania na poziomie porównywalnym z zasilaniem benzyną.Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną.instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo. Układ LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obsługa jest ograniczona do minimum.
- Nie ma strat mocy, gdyż w tym systemie nie ma cięgien, ani przewodów o dużej pojemności takich jak zwężka Venturiego.
- Nie ma strat wypełnienia, gdyż nie używamy LPG w fazie lotnej.
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."
A teraz trochę własnych spostrzeżeń po przejechaniu około 100 000 km
Auto rok 98 przy kupnie +- 270 000 km obecnie po 2 latach 370 000 km od nowości z LPI Vialle.W kappach VIS daje "klapsa ''powyżej 3000 obrotów,u mnie jest to 3200 obrotów i auto ciągnie jak "szalone " drugi wyrażny "klaps" jest przy około 3900 obrotów.W różnych typach aut z LPI występuje wzrost mocy przy 4000 obrotów +- 200. Miałem Golfa III i spalał więcej gazu niż kappa.Przeciętnie wychodzi 11-12 litrów gazu na 100 km ,autostrad Katowice- Wrocław godzina jazdy przeciętnie 16 litrów kto zna trasę to domyśla się że prędkości maksymalne muszą dochodzić do conajmniej 200 km/h ,wyhamowania do 90 i tak wkoło.
Przy takim przebiegu to trochę koni powinno ubyć .Znajomi którzy mówili kupujesz fiata, czują teraz respekt po pierwszych próbach "mocy" drogowych okazało się że ani A 6 2.5 TDI ani Golf TDI 130 kM nie mają szans są objeżdzani jak dzieci a podobno śą to demony prędkości na naszych drogach.Bardzo często jeżdzę w Niemczech ,Holandi i we Włoszech i jazda nonstop powyżej 6000 tys obrotów to jest to co ta "szalona" włoszka lubi.Po części sprawia to Power Drive +LPI ,jedynie czego mi brakuje to 6 biegu.
Poniżej trochę literatury fachowej
"Wszystkie te aspekty powodują, że jedyną metodą wyeliminowania tych niedomagań jest zastosowanie wtrysku gazu w fazie ciekłej. Taki rodzaj zasilania nie tylko nie powoduje zmniejszenia osiągów silnika, ale wręcz przeciwnie, w pewnych zakresach prędkości obrotowych, jego parametry ulegają zwiększeniu. Nie jest to oczywiście wzrost o dużej wartości, jednak podczas badań hamownianych jest wykazywany. Takie zachowanie silnika przy zasilaniu ciekłym LPG jest podyktowane samoistnym odparowywaniem gazu w kanałach dolotowych. Przejście ze stanu ciekłego w stan gazowy odbywa się w strumieniu przepływającego powietrza, z którego parujący gaz odbiera ciepło powodując jego schładzanie. Dzięki temu gęstość tak otrzymanej mieszanki palnej rośnie przyczyniając się do utrzymania współczynnika napełniania na poziomie porównywalnym z zasilaniem benzyną.Właściwości jezdne są takie same jak przy zasilaniu benzyną, w górnym zakresie prędkości obrotowej nawet lepsze. Kultura pracy na biegu jałowym (zmienne obciążenie wynikające np. z zamontowania klimatyzacji), elastyczność silnika są lepsze niż przy zasilaniu benzyną.instalacja ta jest odporna na złą jakość naszego gazu. Silnik spala wszelkie szkodliwe składniki bez względu na zatankowane paliwo. Układ LPi jest bardzo prosty w swojej budowie. Z tego powodu jego obsługa jest ograniczona do minimum.
- Nie ma strat mocy, gdyż w tym systemie nie ma cięgien, ani przewodów o dużej pojemności takich jak zwężka Venturiego.
- Nie ma strat wypełnienia, gdyż nie używamy LPG w fazie lotnej.
- Parametry jazdy podczas zasilania gazowego są lepsze, niż podczas jazdy na benzynie.
Efekt chłodzący rozprężanego gazu daje w efekcie wyższy stopień napełnienia cylindrów, a co za tym idzie wzrost mocy silnika."
A teraz trochę własnych spostrzeżeń po przejechaniu około 100 000 km
Auto rok 98 przy kupnie +- 270 000 km obecnie po 2 latach 370 000 km od nowości z LPI Vialle.W kappach VIS daje "klapsa ''powyżej 3000 obrotów,u mnie jest to 3200 obrotów i auto ciągnie jak "szalone " drugi wyrażny "klaps" jest przy około 3900 obrotów.W różnych typach aut z LPI występuje wzrost mocy przy 4000 obrotów +- 200. Miałem Golfa III i spalał więcej gazu niż kappa.Przeciętnie wychodzi 11-12 litrów gazu na 100 km ,autostrad Katowice- Wrocław godzina jazdy przeciętnie 16 litrów kto zna trasę to domyśla się że prędkości maksymalne muszą dochodzić do conajmniej 200 km/h ,wyhamowania do 90 i tak wkoło.
Przy takim przebiegu to trochę koni powinno ubyć .Znajomi którzy mówili kupujesz fiata, czują teraz respekt po pierwszych próbach "mocy" drogowych okazało się że ani A 6 2.5 TDI ani Golf TDI 130 kM nie mają szans są objeżdzani jak dzieci a podobno śą to demony prędkości na naszych drogach.Bardzo często jeżdzę w Niemczech ,Holandi i we Włoszech i jazda nonstop powyżej 6000 tys obrotów to jest to co ta "szalona" włoszka lubi.Po części sprawia to Power Drive +LPI ,jedynie czego mi brakuje to 6 biegu.
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Koszt serwisowania przez 100 000 km to 200 zł.
- larry123
- Klubowicz
- Posty: 939
- Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
- Kontakt:
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
KJ nie wieże ze bez przyspieszenia zapłonu lub lekkiej modyfikacji ecu da sie wykręcić lepszą moc na instlacji sekwencyjnej w której lpg jest podgrzewane.
a co do lpg do kappy turbo to sie upieram przy prinsie.
a co do lpg do kappy turbo to sie upieram przy prinsie.
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Toyota do fabrycznie nowych samochodów montowała tylko LPI.Niedawno zaczęli włosi produkcję V generacji, do kappy przy 5 cylindrach kosztowało to ponoć 5,5 tyś.zł
jaki gaz do Kappy 2.0 20V turbo??
Larry, nie znam szczegółów. Ale skoro można tak wysterować komputer instalacji, żeby dawał "więcej gazu", to jakiś tam wzrost mocy powinien być ."larry123" pisze:KJ nie wieże ze bez przyspieszenia zapłonu lub lekkiej modyfikacji ecu da sie wykręcić lepszą moc na instlacji sekwencyjnej w której lpg jest podgrzewane.
Jak dla mnie istotne jest to, że moc można bez problemu zachować.
******* KJ ******