Lybra - świeca żarowa w 1,9jtd

Mart27

Lybra - świeca żarowa w 1,9jtd

Post autor: Mart27 » 30 sie 2007, 8:56

"teemka" pisze:A jak to jest z tą wymianą?? Jest to jakaś wielka filozofia zeby jechać z tym do mechanika??
dostęp jest taki sobie ale jeśli dysponujesz czasem to pewnie sobie poradzisz... :wink:

Mart27

Lybra - świeca żarowa w 1,9jtd

Post autor: Mart27 » 30 sie 2007, 12:38

pozwoliłem sobie znaleźć info, o którym mówiłem:

"Każdy nowoczesny silnik wysokoprężny wyposażony jest w świece żarowe. Ułatwiają one rozruch silnika, w zimie i w lecie.

Silnik wysokoprężny nie jest wyposażony w świece zapłonowe. Mieszanka paliwowo-powietrzna zapala się wskutek wzrostu temperatury spowodowanego gwałtownym zwiększeniem ciśnienia. Jednakże temperatura mieszanki w cylindrze nie wystarczyć do zapłonu. Dlatego w tego typu silnikach stosuje się świece żarowe, które dostarczają dodatkowej energii potrzebnej do uruchomienia silnika. Ich działanie polega na podgrzaniu powietrza w komorze wstępnej (wirowej) lub bezpośrednio w komorze spalania (w silnikach z wtryskiem bezpośrednim). W nowoczesnych silnikach, np. z układem common rail świeca żarowa pracuje nie tylko przed rozruchem silnika, lecz także przez jakiś czas podczas jego pracy.

Zużyta?

Niedomagania świec żarowych objawiają się trudnością z rozruchem i nierówną pracą silnika zaraz po uruchomieniu. Należy wtedy sprawdzić świecę specjalnym czujnikiem lub ?domowym sposobem? ? wykręcając ją, łącząc odpowiednio z akumulatorem i sprawdzając, czy grzeje. W przypadku nieprawidłowej pracy wskazane jest wymienić nie tylko tę uszkodzoną świecę, ale wszystkie, gdyż istnieje prawdopodobieństwo, że kolejne też trzeba będzie wkrótce wymienić. Ponadto po pewnym czasie świeca żarowa pokrywa się nagarem i zmieniają się jej własności grzejne i elektryczne. Dlatego wymiana wszystkich świec zapobiega sytuacji, kiedy w każdym cylindrze pracować będą świece o różnych parametrach.

Przy wymianie świec żarowych powinno się stosować takie, jakie zaleca producent. Ważne są nie tylko ich właściwości cieplne, czasy nagrzewania, napięcie pracy, ale także kształt. Producenci samochodów dostosowują świece do konkretnych warunków pracy silnika, także do kształtu komór wstępnych. Zakup świecy o nieco innym kształcie niż zalecany może powodować zupełnie inne zawirowania mieszanki w komorze i tym samym wpływać na zużycie paliwa oraz osiągi samochodu."


pzdr

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Lybra - świeca żarowa w 1,9jtd

Post autor: teemka » 16 paź 2008, 21:54

Witam! Zakupiłem kolejną lybre- tym razem 2.4JTD - mam identyczny objaw (tj. opisany w pierwszym poscie) Podejrzewam ze świeca/e sie poprzepalały. Nie mam zielonego pojecia jak sie do nich dobrać - sa na tyle dobrze ukryte ze nie mam pojęcia gdzie się znajdują(!!) :) Wiem ze tematow o swiecach troche bylo ale żaden nie dał mi odpowiedzi także prosze kogoś o odpowiedz co jak i gdzie aby chociaż jeden temat zakończył się oczekiwana przez wszystkich odpowiedzią... (albo linkiem do tej odpowiedzi...)
Dzięki
WŁOSZKI W POSIADANIU: ALFA 147 BY ZENDER 180KM / ALFA ROMEO 166 2.4 JTDM 20V 175KM
LANCIA LYBRA SW 2.4JTD 150KM (Emblema) / LANCIA LYBRA SW 1.9JTD 115KM (Intensa)

Szukasz części do Lancii Lybry? Napisz!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”