Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: darkobo » 30 mar 2007, 22:46

No dobrze, już dobrze :)
Będę śledził temat z nadzieją, że to jednak nie uszczelka. Niby Grześku masz rację, ale jakoś nie czuję się do końca przekonany. Nawet jeśli byłoby to po kropelce, to w końcu chyba zacząłby pojawiać się ubytek płynu, albo coś innego by się z nim działo. :hmmm:
Obyś dawidsonie nie doszedł do czarnego końca przedstawionej ścieżki. :?
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bassman » 30 mar 2007, 22:47

Nie wiem jaki jest termostat w silniku Fiata 1.4 ale ty powinien być dokręcany dwiema śrubami do bloku silnika.
Dwa króćce: na gruby wąż z chłodnicy i węższy na wąż z nagrzewnicy.
Jak zdejmiesz ten termostat to wystarczy tą blaszką z otworem ugiąć sprężynę (w termostacie) i przekręcić całość o 90 stopni i wyjdzie grzybek z uszczelką.
Taki zamontuj (bez wkładu) i zobacz co będzie się działo.
Unikniesz niepotrzebnych kosztów.
Gadanie, że jest nierozbieralny jest błędem.
Jak poszukasz to znajdziesz sam wkład w sklepie.
Na Allegro dziś widziałem wkład do tego termostatu za 20 złotych.

Obwód wentylatora zasilanego przez przekaźnik jest dobrym zastępczym rozwiązaniem, pod warunkiem zabezpieczenia go jakimś bezpiecznikiem.

Co do przeczucia z uszkodzonym kablem to nic prostszego.
Omomierz prawdę powie.

Do dzieła Panie! Do dzieła!

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 30 mar 2007, 23:16

jutro rano przed wyjazdem do rpacy sprawdze jeszcze jedna mozliwosc. zdejme rure doprowadzajaca powietrze znad kolektora wydechowego. Nie sadze aby to jakos pomoglo, ale o ile termostat bedacy w obudowie filtra sie zacial (a znajac zycie tak jest) to silnik ssie wrzatek.

Jedno jest pewne: wreszcie mam pod maska dosc miejsca na zamontowanie normalnego dolotu (w uno sie nie miescilem).

Pytanie pobczne: z jakich samochodow pasuje wydech? bo do mojej delty znajduje tylko dosc drogie produkty firmy imasaf. Widze, ze rdza dobiera mi sie do ostatniego tlumika :evil: Gdyby bylo cos w normalnej kasie to pokusilbym sie o wymiane;)
Dacie jakis namiar?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 31 mar 2007, 15:14

Witam,
N.D. 1.6 ie, 75KM:
- muszą być sprawne obydwa biegi wentylatora, szukaj opornika na chłodnicy. Jeżeli będzie działał tylko szybki bieg to silnik będzie się nagrzewał do ponad 100 stopni/C.
- rozgrzej silnik do włączenia wentylatora, delikatnie i powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym - ODKRĘCAJ POWOLI, STOPNIOWO, ABY NIE POPARZYĆ RĄK I NIE ZAGOTOWAĆ PŁYNU - następnie wkręcaj silnik na obroty i zobacz, czy na powierzchni płynu w zbiorniczku nie pojawia się brunatny kożuch
- na włączonym zapłonie (nie uruchamiaj silnika) sprawdź napięcia na przewodach sondy (12V, 05V), odłącz sondę i sprawdź te napięcia na wtyku, do którego podłącza się wtyk sondy
- nie rób oszczędności na niepewnym termostacie, nowy kosztuje ok. 45PLN
Pozdrawiam

bambek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bambek » 31 mar 2007, 15:39

Pytanie pobczne: z jakich samochodow pasuje wydech? bo do mojej delty znajduje tylko dosc drogie produkty firmy imasaf. Widze, ze rdza dobiera mi sie do ostatniego tlumika :evil: Gdyby bylo cos w normalnej kasie to pokusilbym sie o wymiane;)
Dacie jakis namiar?[/quote]



od Fiata Bravo 1.4-12V pasuje idealnie

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 31 mar 2007, 18:53

sprawa temperatury ogarnieta : yesyes :

wymienilem caly termostat. Sprawa wentylatora ogarnieta (po wymienie termostatu zaczal dzialac) : yesyes :
Sprawdzilismy stary czujnik-faktycznie byl walniety. Nowy nie chcial dzialac bo z racji niemal calkowicie zamknietego (na stale) termostatu tempertura w jego okolicy byla zbyt niska. Nie jest to diagnoza 100% pewna, wysunalem ja droga pokretnej logiki i organoleptycznego przykladania reki do roznych miejsc chlodnicy. :wink:

temperatura nie przekracza 90 stopni na:
-postoju
-jezdzie po miesce tempem spacerowym
-jezdzie autostrada z licznikowa predkoscia 180km/h
: yesyes :

To co czeka mnie teraz to ogarniecie kwestii spalania. Jutro wezme sie za dokladne diagnozowanie sondy lambda i czujnika temperatury cieczy znajdujacego sie w kolektrze ssacym. Jestem na 100%, ze ktoras z tych dwoch czesci (lub obie) sa walniete i to przejawia sie olbrzymim spalaniem (tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km :? )

"wujek" pisze:N.D. 1.6 ie, 75KM:
- muszą być sprawne obydwa biegi wentylatora, szukaj opornika na chłodnicy. Jeżeli będzie działał tylko szybki bieg to silnik będzie się nagrzewał do ponad 100 stopni/C.
nie wiem czy sa sprawne oba, temperatura jest juz w porzadku :)
"wujek" pisze:- rozgrzej silnik do włączenia wentylatora, delikatnie i powoli odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym - ODKRĘCAJ POWOLI, STOPNIOWO, ABY NIE POPARZYĆ RĄK I NIE ZAGOTOWAĆ PŁYNU - następnie wkręcaj silnik na obroty i zobacz, czy na powierzchni płynu w zbiorniczku nie pojawia się brunatny kożuch
wszelkie objawy wskazujace na walnieta uszczelke pod glowica ustaly. Bede obserwowal stan plynow, ale mam cicha nadzieje, ze bedzie ok.
Rece poparzylem przy pierwszej probie odpowietrzania (jeszcze z walnietym termostatem) kiedy po wyfrunieciu odpowietrznika zatykalem otwor reka. Tragedii nie ma, juz sie prawie wygoilo ;)
"wujek" pisze:- na włączonym zapłonie (nie uruchamiaj silnika) sprawdź napięcia na przewodach sondy (12V, 05V), odłącz sondę i sprawdź te napięcia na wtyku, do którego podłącza się wtyk sondy
dzieki za rade, zastjutro ja wykorzystam.
"wujek" pisze:- nie rób oszczędności na niepewnym termostacie, nowy kosztuje ok. 45PLN
nie robilem, kupilem nowy. Jesli chodzi o czesci w takich cenach to z zasady staram sie wybierac nowe. Zreszta gdy decydowalem sie na ten samochod w duzej mierze kierowalem sie wlasnie dostepnoscia i cenami czesci zamiennych.
"bambek" pisze:od Fiata Bravo 1.4-12V pasuje idealnie
dzieki za info dotyczace tlumika. pzowole sobie na dodatkowe pytanie: pasuje idealnie cala czesc od kata do konca? Wsio, lacznie z wieszakami jest takie samo?
"bassman" pisze:Jak zdejmiesz ten termostat to wystarczy tą blaszką z otworem ugiąć sprężynę (w termostacie) i przekręcić całość o 90 stopni i wyjdzie grzybek z uszczelką.
Taki zamontuj (bez wkładu) i zobacz co będzie się działo.
Unikniesz niepotrzebnych kosztów.
Gadanie, że jest nierozbieralny jest błędem.
Jak poszukasz to znajdziesz sam wkład w sklepie.
W mojej oklicy samych wkladow brak. Po demontazu okazalo se, ze masz racje-wklad jest wymienny. We fiacie uno nie byl choc termostat z zewnatrz wygladal bardzo podobnie.



Watku jeszcze nie zakanczam, ciagle sa jeszcze problemy do rozwiazania. Chcialbym wszystkim podziekowac za rady i pomoc. Bez Waszej pomocy zapewne szukalbym po omacku wydajac worek pieniedzy i i przeklinajac moja padake na czym swiat stoi ;)

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 31 mar 2007, 21:12

"wujek" pisze: N- na włączonym zapłonie (nie uruchamiaj silnika) sprawdź napięcia na przewodach sondy (12V, 05V), odłącz sondę i sprawdź te napięcia na wtyku, do którego podłącza się wtyk sondy
na jednym wtyku brak napiecia a na drugim mam 0,4V.
Co to oznacza?

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: darkobo » 31 mar 2007, 21:53

"dawidson" pisze:wszelkie objawy wskazujace na walnieta uszczelke pod glowica ustaly.
: yesyes :
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

bambek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 03 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: bambek » 01 kwie 2007, 10:46

"bambek" pisze:od Fiata Bravo 1.4-12V pasuje idealnie
dzieki za info dotyczace tlumika. pzowole sobie na dodatkowe pytanie: pasuje idealnie cala czesc od kata do konca? Wsio, lacznie z wieszakami jest takie samo?

tłumnik pasuje prawie idealnie a od kata tylko odetniesz złaczke i wsuniesz rure na rure scisniesz (jest jeszcze pasta uszczelniajaca do tłumików jakies 10 PLN) i tyle

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 13:37

wzialem sie za dokladniejsze sprawdzanie sondy lambda.
na chwile obecna diagnoza jest nastepujaca:
-brak napiecia na jednej z wtyczek (dwa biale kable)
-napiecie 0,4V na drugiej wtyczce (bialy i czarny).

Po wczytaniu sie w manuala doczytalem sie, ze w komorze silnika znajduja sie bezpieczniki odpowiedzialne za prace:
-sondy lambda (10A)
-pompy paliwa (10A)
-wentylatora chlodnicy (30A)
-wentylatora automatycznej klimatyzacji (30A)
U mnie klimatyzacji brak wiec na logike powinnismy zobaczyc 3 przekazniki i bezpieczniki. Klopot w tym, ze widze jedynie dwa przekazniki i dwa bezpieczniki po 10A kazdy. Droga wsluchiwania sie w odglosy pracy doszedflem do wniosku, ze ten znajdujacy sie po lewej stronie (patrzac na samochod z przodu) odpowiada za pompe paliwa. Drugi musi wiec byc odpowiedzialny za prace sondy lambda. Oba przekazniki sa sprawne, oba bezieczniki rowniez... a jednak cos nie chce dzalac. Odlaczylem wtyczke od ECU siedzacego przy blotniku, ale wszystko wyglada tam normalnie. Na bazie tego to schematu przeznaczonego do dedry 1.6i.e.:
http://img46.imageshack.us/img46/9459/1 ... ie1ff1.jpg[/img]

dochodze do wniosku, ze problem lezy przy przekazniku nr 13. Wnioskuje, ze to ten pod maska, myle sie?

W koncu na jedna z wtyczek ECU podaje sygnal (0,4V). Watpie aby samo ECU pracowalo na na napieciu 12V i na natezeniu do 10A (a na to wsazywalaby wartosc bezpiecznika sondy lambda). Idac tym tropem sprawdzilem napiecie na stykach odpowiadajacych stykom 86 i 30 w kostce przekaznika. Po przekreceniu kluczyka w pozycje MAR pojawia sie tam napiecie oscylujace w przedziale 11,8V. Wnioskuje, wiec, ze ECU podaje sygnal na przekaznik, przekaznik zalacza ale prad "gubi sie" gdzies dalej.
Czy mozna uznac moja diagnoze za sluszna? Jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o elektryke :oops:

Ktos podpowie czy przeprowadzenie kabli na krotko (z kostki bezposrednio do wtycku sondy) moze miec jakies powazne konsekwencje uboczne? Nie chcialbym usmazyc czegos.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 13:50

Witam,
Do sondy, po załączeniu zapłonu/uruchomieniu silnika, dochodzą dwa napięcia - grzanie 12V i odczyt ok. 0.5V. Gdy silnik pracuje to odczyt zmienia się i napięcie to "pływa" w zależności od obciążenia silnika (0.1V-0.9V). Pozostałe przewody (1 lub 2 - trzy lub czteroprzewodowa) to połączenia do masy. To tak dużym skrócie.
Jeżeli na pracującym silniku sonda podaje 0.1V to komputer leje paliwa, ile wlezie. Jeżeli to napięcie nie zmienia się pod wpływem przegazowania silnika
to może być uszkodzona sonda lub zwarcie na połączeniu (do masy) lub uszkodzone połączenia do ECU (lub uszkodzony ECU).
Jeżeli po odpięciu wtyku sondy napięcie na wtyczce (tej od strony ECU) wzrasta do 0.4V to wskazane dokładne sprawdzenie połączeń sondy i samej sondy - prawdopodobnie tkwi tam usterka.
Pozdrawiam
PS
Wkleiłeś schemat - wtyk B (białe przewody) to podgrzewanie sondy, napięcia: 0V i 12V
- wtyka A to "sonda zasadnicza" (szary i czarny przewód), napięcia: 0V i 0.5V (zmienne podczas przegazowywania silnika).

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 14:14

u mnie wlasnie na wtyczkach jest 0,4V na jednej i 0V na drugiej. Ecu podaje sygnal na przekaznik, przekaznik ma tez swoje zasilanie uwidaczniajace sie po podpieciu voltomierza. to co jest interesujace:
jesli wepniemy probnik w zlacza 85 i 87 a nastpüenie przekrecimy stacyjke to napiecie znika.

Twoje rady sa jak najbardziej dobre, ale wez prosze poprawke na moj laicyzm. sadze, ze ecu jest ok, w koncu daje sygnal o wlasciwych wartosciach. Dipoero na odcinku ßrzekaznik-wtyczka lambdy ten sygnal znika.
Jak sie sprawdza czy na danym kablu mamy zwarcie do masy?

P.S. na wtyku od ogrzewania brak napiecia niezaleznie od pozycji kluczyka choc napiecie wychodzi z kostki przekaznika.

na wtyku A mam o,4 przy wylaczonym silniku. Za kilka minut ci powiem ile mam przy pracujacym. Poczekaj chwilke, prosze ;)

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: Snooki » 01 kwie 2007, 14:20

"dawidson" pisze:tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km :?
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

dawidson

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: dawidson » 01 kwie 2007, 14:22

napiecie na kablu sygnalowym sie nie zmienia. Przy pracujacym silniku niezaleznie od obrotow mam 0,4V.
Czy moze to miec zwiazek z brakiem ogrzewania sondy? czy podciagneicie zasilania ogrzewania sondy bezposrednio od przekaznika do wtyczki (oczywiscie po drodze bezpiecznik 10A) moze miec jakies konsekwencje?
Czy jest szansa ze z powodu braku ogrzewania sonda nie dziala bo pracuje w zbyt niskiej temp? Rzgrzac jej nie mam jak-sasiedzi by mnie zabili za taka akcje w niedziele :(

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...

Post autor: wujek » 01 kwie 2007, 15:04

Witam,
Pomiary napięć wykonuj podłączając "minus" miernika do minusowej klemy akumulatora - unikniesz "względności" pomiarów.
Przekaźnik załączający grzanie sondy to "14" w/g powyższego rysunku - napięcia z niego wychodzą, bo silnik daje się uruchomić i pracuje (ten przekaźnik zasila też wtryskiwacz i pompę paliwa).
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”