Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
U mnie jest dokładnie tak samo. Biegi zmieniała skrzynia za późno. A czasami za wcześnie. Te szarpania identyczne i wywalal błąd komfotronik.
Po odczytaniu błędu wyszło,że coś z konwerterem jest nie tak.
A skrzynia w trybie awaryjnym ma tylko 3 bieg dlatego tak rusza ciężko auto
Po odczytaniu błędu wyszło,że coś z konwerterem jest nie tak.
A skrzynia w trybie awaryjnym ma tylko 3 bieg dlatego tak rusza ciężko auto
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Centralka nie wyłapuje uszkodzeń mechanicznych. Te błędy mówią o złym ciśnieniu podawanym na sprzęgło hydrokinetyczne, a za te ciśnienie odpowiadają elektrozawory ciśnieniowe czyli te co najczęściej serwisy ASB kupują w MidParts, oczywiście tak oni twierdzą co nie wyklucza że kłamią, a jedynie wasze stare płuczą, czyszczą i liczą wam jak za nowe.
Może być też tak że jak skrzynia jest źle poskładana to założenie nowego korpusu z elektrozaworami kupionego w ASO wydmucha wszystkie uszczelnienia.
Może być też tak że jak skrzynia jest źle poskładana to założenie nowego korpusu z elektrozaworami kupionego w ASO wydmucha wszystkie uszczelnienia.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Mam i zapylam szczęśliwy jak nie wiem. Chodzi łagodniej niż wcześniej a jeszcze nie robiłem adaptacji. Muszę jutro sprawdzić poziom oleju bo chyba mi mechanik lekko przelał -i trzeba będzie liposukcję (ATFsukcję) przeprowadzić. Żona mówi że jest łagodniej niż przed naprawą. A kasy poszło rozsądnie (2kPLN).
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Zaje...cie Jacek . Gratulacje weź się za te skrzynie z forum, uszczęśliw chłopaków i niech się nie szwedają po nieuczciwych fachmanach. Jeszcze raz Gratulejszyn !!!
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
No gratulacje się należą.Tylko zazdrościć szczęścia mogę
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
... i ja gratuluję, niech się kręci min. 100.000 tyś. Och żebym i ja miał odrobine szczęścia ...grzegorz m pisze:No gratulacje się należą.Tylko zazdrościć szczęścia mogę
Pozdrawiam
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
U mnie od razu po tym wyczynie jest coś takiego:grzegorz m pisze:U mnie jest dokładnie tak samo. Biegi zmieniała skrzynia za późno. A czasami za wcześnie. Te szarpania identyczne i wywalal błąd komfotronik.
Po odczytaniu błędu wyszło,że coś z konwerterem jest nie tak.
A skrzynia w trybie awaryjnym ma tylko 3 bieg dlatego tak rusza ciężko auto
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2130
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Alley przejrzałbym wiązkę od sterownika silnika bo może w tym jest problem. Nie wiem czy przypadkiem skrzynia nie sypnęła błędem bo brak odczytu obr z silnika ale mimo wszystko to obr skrzyni pobierane są z czujników obr na wejściu i drugi na wyjściu na skrzyni biegów. Mierzą one obroty na sprzęgle hydrokinetycznym.
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Wiązka powinna być dobra, była naprawiana, wymieniana kość ostatnio. Innych blędów w skrzyni nie ma.
EDIT: źle doczytałem, ogólnie wiazka skrzyni byla naprawiana, od ECU silnika nic nie dotykałem. Aż popatrzę, dzięki.
EDIT: źle doczytałem, ogólnie wiazka skrzyni byla naprawiana, od ECU silnika nic nie dotykałem. Aż popatrzę, dzięki.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Sprawdź czy czujnik (niebieski dwupinowy) indukcyjny obrotów wyjściowych lub jego kostka jest ok.
Ten drugi błąd może sugerować niewłaściwe działanie czujnika. Wyciągnij go i zobacz czy nie jest oblepiony drobnymi opiłkami metalowymi.
Ten drugi błąd może sugerować niewłaściwe działanie czujnika. Wyciągnij go i zobacz czy nie jest oblepiony drobnymi opiłkami metalowymi.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- grzegorz m
- Forumowicz/ka
- Posty: 376
- Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Jak tam skrzynia Alley? Robisz z nią coś?
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Cześć
To chyba epidamia
Własnie nie dalej niż w piątek posypała sie moja skrzynia.
Jacek, zastanawiam się czy po sukcesie ze swoją skrzynią nie podjąłbyś się naprawy mojej? Z Jędrzejowa mam niedaleko
Czy trzeba demontować cały zespół napędowy żeby wymontować skrzynię?
Moja Thesis juz od sprowadzenia miała mały problem ze skrzynią, ale nauczyłem się z tym jeździć i problem praktycznie nie występował (wiedziałem że kiedys będzie ją trzeba robić), a mianowicie:
na gorącym silniku, zatrzymując się na światłach trzeba było zmieniać na "N" -w innym wypadku po kilku sekundach wystepowało dość mocne szarpnięcie i spokój. Tak jakby sama się wewnętzrnie wyrzucała na luz bo przestawała ciągnąć (Nieraz, wraz z szarpnięciem wyskoczył błąd skrzyni) Po zapaleniu się zielonego światła należało puścić hamulec i odczekać chwilę aż poczuje się, że skrzynia zaczyna ciągnąć. Jesli było się niecierpliym i dodało gazu za wcześnie -obroty rosły, auto stało i nagle dostawało kopa całkiem bez sprzęgła aż zapiszczało kołami.
To jednak wiele osób opisywało na forum wiedziałem więc ze to niestety częsta przypadłość.
Aby to nie występowało, zatrzymując się na światłach przełaczałem na "N". Po zastosowaniu takiej taktyki -to nienaturalne zachowanie praktycznie nie występowało.
Drugim mankamentem który wystepował rzadko, przy jeździe pod obciążeniem (długie strome wzniesienie) było niezdecydowanie skrzyni czy jechać na 3 biegu czy na 4-tym. Trzeba było albo energiczniej wcisnąć pedał gazu, albo go odpuścić na chwilkę -bo inaczej skrzynia kilkukrotnie przełaczała z 3 na 4 zapominając wtedy o skrzęgle
Zaraz po sprowadzeniu auta zmieniłem olej w skrzyni statycznie 3 razy niemal raz po raz, ale nie było raczej jakiejś zmiany na lepsze.
Umiejąc unikać obydwu sytuacji -tak prawie spokojnie przejeździłem ponad 50 tys km.
W ostatni wtorek skrzynia (na ciepłym silniku) odmówiła ruszenia ze świateł -nie zadziałało sprzęgło (albo sprzęgła) bo próbowałem ruszyć z innych biegów -i też nic. W końcu ruszyła z dużym uślizgiem, przełaczyła się w tryb awaryjny, przestała uślizgiwać i zawiozła mnie do domu.
Do piatku wydawało się, że humory jej przeszły -ale jeździłem tylko po 3 km wiec była zimna.
W piatek po przejechaniu 15 km i krótkim postoju pod sklepem -juz nie chciała ruszyć -tzn ruszyła ale z ogromnym uślizgiem (tym razem nie przełaczyła sie w tryb awaryjny) -no i żeby jej nie katować zostawiłem na kilkaset metrów dalej u znajomego mechanika który jednak nie robi ASB. I stoi tam sobie i czeka na podjęcie przeze mnie decyzji -co dalej? Naprawa czy wymiana?
Aha -na placu sprawdziliśmy jeszcze tylko tyle -że na "R" zachowuje się poprawnie czyli rusza energicznie....
To chyba epidamia
Własnie nie dalej niż w piątek posypała sie moja skrzynia.
Jacek, zastanawiam się czy po sukcesie ze swoją skrzynią nie podjąłbyś się naprawy mojej? Z Jędrzejowa mam niedaleko
Czy trzeba demontować cały zespół napędowy żeby wymontować skrzynię?
Moja Thesis juz od sprowadzenia miała mały problem ze skrzynią, ale nauczyłem się z tym jeździć i problem praktycznie nie występował (wiedziałem że kiedys będzie ją trzeba robić), a mianowicie:
na gorącym silniku, zatrzymując się na światłach trzeba było zmieniać na "N" -w innym wypadku po kilku sekundach wystepowało dość mocne szarpnięcie i spokój. Tak jakby sama się wewnętzrnie wyrzucała na luz bo przestawała ciągnąć (Nieraz, wraz z szarpnięciem wyskoczył błąd skrzyni) Po zapaleniu się zielonego światła należało puścić hamulec i odczekać chwilę aż poczuje się, że skrzynia zaczyna ciągnąć. Jesli było się niecierpliym i dodało gazu za wcześnie -obroty rosły, auto stało i nagle dostawało kopa całkiem bez sprzęgła aż zapiszczało kołami.
To jednak wiele osób opisywało na forum wiedziałem więc ze to niestety częsta przypadłość.
Aby to nie występowało, zatrzymując się na światłach przełaczałem na "N". Po zastosowaniu takiej taktyki -to nienaturalne zachowanie praktycznie nie występowało.
Drugim mankamentem który wystepował rzadko, przy jeździe pod obciążeniem (długie strome wzniesienie) było niezdecydowanie skrzyni czy jechać na 3 biegu czy na 4-tym. Trzeba było albo energiczniej wcisnąć pedał gazu, albo go odpuścić na chwilkę -bo inaczej skrzynia kilkukrotnie przełaczała z 3 na 4 zapominając wtedy o skrzęgle
Zaraz po sprowadzeniu auta zmieniłem olej w skrzyni statycznie 3 razy niemal raz po raz, ale nie było raczej jakiejś zmiany na lepsze.
Umiejąc unikać obydwu sytuacji -tak prawie spokojnie przejeździłem ponad 50 tys km.
W ostatni wtorek skrzynia (na ciepłym silniku) odmówiła ruszenia ze świateł -nie zadziałało sprzęgło (albo sprzęgła) bo próbowałem ruszyć z innych biegów -i też nic. W końcu ruszyła z dużym uślizgiem, przełaczyła się w tryb awaryjny, przestała uślizgiwać i zawiozła mnie do domu.
Do piatku wydawało się, że humory jej przeszły -ale jeździłem tylko po 3 km wiec była zimna.
W piatek po przejechaniu 15 km i krótkim postoju pod sklepem -juz nie chciała ruszyć -tzn ruszyła ale z ogromnym uślizgiem (tym razem nie przełaczyła sie w tryb awaryjny) -no i żeby jej nie katować zostawiłem na kilkaset metrów dalej u znajomego mechanika który jednak nie robi ASB. I stoi tam sobie i czeka na podjęcie przeze mnie decyzji -co dalej? Naprawa czy wymiana?
Aha -na placu sprawdziliśmy jeszcze tylko tyle -że na "R" zachowuje się poprawnie czyli rusza energicznie....
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
1. Na razie nie wyjmuj, sprawdź MES/FES co ją boli że weszła w awaryjny. Jeżeli to błąd przełożenia 5-biegu to byłaby szansa ratunku bez wyjmowania.
2. jaki był olej przy wymianie czerwony czy czarny z sadzą.
3. Zadzwoń jutro 608 594 406, nie bardzo mam czas ale może coś poradzimy.
Kupić nową zawsze zdążysz.
Jeśli chodzi o demontaż miałem rozpięte wahacze do wyjęcia półosi i opuszczony przód sanek. Bez wyciągania całego zespołu napędowego.
2. jaki był olej przy wymianie czerwony czy czarny z sadzą.
3. Zadzwoń jutro 608 594 406, nie bardzo mam czas ale może coś poradzimy.
Kupić nową zawsze zdążysz.
Jeśli chodzi o demontaż miałem rozpięte wahacze do wyjęcia półosi i opuszczony przód sanek. Bez wyciągania całego zespołu napędowego.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 23:20 przez Jacek, łącznie zmieniany 1 raz.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Gdzie dokładnie taki czujnik znajdę?Jacek pisze:Sprawdź czy czujnik (niebieski dwupinowy) indukcyjny obrotów wyjściowych lub jego kostka jest ok.
Ten drugi błąd może sugerować niewłaściwe działanie czujnika. Wyciągnij go i zobacz czy nie jest oblepiony drobnymi opiłkami metalowymi.
Myślę, o przekładce na manualgrzegorz m pisze:Jak tam skrzynia Alley? Robisz z nią coś?
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Re: Thesis - wariactwa automatycznej skrzyni
Popatrz na wiązkę od skrzyni. wiązka dzieli się na dwa złącza do samochodu, wchodzi do skrzyni przy wybieraku/pozycjonerze i dodatkowo rozdziela się do dwóch niebieskich czujników indukcyjnych przykręconych śrubą M6. Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubę i lekko pokręcając lewo-prawo wysuwasz (ciasno trzymają oringi) Dorzucony skan
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6