1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
- Imię: Mariusz
1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Szczęść Boże! Witam wszystkich forumowiczów!
Od niedawna jestem właścicielem Delty III.
Mechanik stwierdził zużyte łożyska dyferencjału. Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem ? Czy to normalne zjawisko w tym aucie ? Szumi, też na luzie. Auto ma przebieg poniżej 100k km. Odgłos nie jest uciążliwy i głośny. Czy czeka mnie remont całej skrzyni ?
Od niedawna jestem właścicielem Delty III.
Mechanik stwierdził zużyte łożyska dyferencjału. Czy ktoś z forumowiczów miał taki problem ? Czy to normalne zjawisko w tym aucie ? Szumi, też na luzie. Auto ma przebieg poniżej 100k km. Odgłos nie jest uciążliwy i głośny. Czy czeka mnie remont całej skrzyni ?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12096
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Na luzie na postoju czy tocząc się na luzie?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
- Imię: Mariusz
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
W trakcie jazdy. Oprócz tego chyba jest uszkodzony przegub. Być może była jakaś stłuczka...
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
A co ma do tego stłuczka? Masz wadliwą skrzynię m32 z opla i posypały się łożyska.
Wszystkie łożyska to ok 500zł na popularnych serwisach ogłoszeniowych.
Da się to wymienić nawet bez ściągania skrzyni.
Wszystkie łożyska to ok 500zł na popularnych serwisach ogłoszeniowych.
Da się to wymienić nawet bez ściągania skrzyni.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
- Imię: Mariusz
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Koledzy forumowicze znacie jakieś warsztaty gdzie regenerują skrzynie C544 w świętokrzyskim, ewentualnie sąsiednie województwa ?
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
- Imię: Mariusz
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
To chyba kolega musiał nie zauważyć szumu łożysk wcześniej. Jęczenie to już objaw zużycia trybów. Byłem w ASO i Panowie dość długo weryfikowali co się dzieje...Grzyws pisze: ↑04 lut 2025, 21:27 Przechodziłem temat łożysk w skrzyni M32 mając Bravo 1.4 T-Jet 150KM. Objawy zużytych łożysk to ruchy lewarka zmiany biegów na jedynce przy ruszaniu. Potem jęczenie podczas jazdy na 6,5 biegu a w dalszej kolejności na pozostałych biegach. Na luzie dźwięki ustawały.
Jeżeli u Ciebie występuję słyszalny szum na może być jeszcze łożysko na podporze prawej półosi.
Tak naprawdę wszystko do bezproblemowej weryfikacji stetoskopem na podnośniku.
Na forum Nuova Bravo też ktoś miał identyczne objawy. I niestety to były łożyska skrzyni.
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Niekoniecznie, wycie pojawia się już przy lekkim zużyciu łożysk. Wałki, które są w nich osadzone tracą równoległość względem siebie - co w konsekwencji powoduje, że zazębienie jest nieprawidłowe (stąd wycie). Oczywiście powoduje to przyspieszone zużycie zębów ale jeżeli zbyt długo się z tym nie jeździ to wymiana łożysk zamyka temat.
U mnie po wymianie łożysk skrzynia pracowała cicho, mimo że wcześniej już jęczała aż miło na 5 i 6 biegu.
U mnie po wymianie łożysk skrzynia pracowała cicho, mimo że wcześniej już jęczała aż miło na 5 i 6 biegu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 lut 2025, 12:29
- Imię: Mariusz
Re: 1.4 t-jet 150 km szum ze skrzyni na każdym biegu. Podobno łożyska dyferencjału
Wydaje mi się, że mechanicy dobrze zdiagnozowali ten problem. Byłem w ASO, co prawda w mniejszej miejscowości ale to nie oznacza, że Panowie nie znają się na rzeczy.
Zawsze mogę poprosić przed naprawą. Szukam warsztatu, bo tam dość drogo jest. Miałem wrażenie, że niezbyt pewnie się czuli w regeneracji.
Najważniejszą kwestią pozostaje to kiedy jest konieczna naprawa, żeby nie pojawił się problem z osadzeniem zewnętrznych toczni łożysk ? Jak na razie słychać szum i nawiew na 50% go zagłusza.
Zawsze mogę poprosić przed naprawą. Szukam warsztatu, bo tam dość drogo jest. Miałem wrażenie, że niezbyt pewnie się czuli w regeneracji.
Najważniejszą kwestią pozostaje to kiedy jest konieczna naprawa, żeby nie pojawił się problem z osadzeniem zewnętrznych toczni łożysk ? Jak na razie słychać szum i nawiew na 50% go zagłusza.