Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... kolekcja powiększa się w postępie geometrycznym, ażeby nie trollować i nie zaśmiecać Forum nie prezentuję kolejnych modeli ale ten jest wyjątkowy, Jelcz wywrotka "Transbud" . Te modele Jelcza jeździły jeszcze w STW i ... w wielu przedsiębiorstwach transportowych. Szkoda, że nie ma do niego przyczepy (chyba SHL) ale i bez niej to prawdziwy skarb.
pzdr.
pzdr.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Bardzo popularna wywrotka jeszcze w 2000-cznych latach i hit eksportowy do Chin w 80tych latach.
Tymczasem na portalu https://40ton.net/ciezarowki-na-master- ... -o-swicie/ mozna zobaczyć fotorelacje z Master Truck show 2024, gdzie oprócz nowoczesnego chłamu można było zobaczyć takie rodzynki : (ciekawe czym inspirowali sie projektanci tego truck-a ) No i oczywiście najbardziej ciekawe to zdjęcia z naszymi kultowymi sprzętami :
Tymczasem na portalu https://40ton.net/ciezarowki-na-master- ... -o-swicie/ mozna zobaczyć fotorelacje z Master Truck show 2024, gdzie oprócz nowoczesnego chłamu można było zobaczyć takie rodzynki : (ciekawe czym inspirowali sie projektanci tego truck-a ) No i oczywiście najbardziej ciekawe to zdjęcia z naszymi kultowymi sprzętami :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... nasze Jelcze i dzisiaj dobrze się prezentują, wywrotka była szlagierem a na budowach dużo lepszym autem niż paliwożerny Ził 130/555, nie mogę tylko znaleźć przyczepy SHL poza jednym zdjęciem.
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Te 8tonowe wywrotki rzadko kiedy jeździły z przyczepą, ale jak już to kojarzę je najczęściej z przyczepą Autosan D-50, a rzadziej z D-83.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ten International LoneStar to jak byk wzorowany na ówczesnych Chryslerach (PT).
A co do tych naszych "perełek" - ciekaw jestem który z Was chciałby dzisiaj tym jeździć zawodowo - bo tak je wychwalacie, jednocześnie pisząc " ... gdzie oprócz nowoczesnego chłamu można było zobaczyć takie rodzynki : ...".
Ja bym takim Starem/Jelczem za chińskiego boga nie chciał jeździć - bo wiem jaki tam jest "komfort". A brata teścio całe zawodowe życie (czyli mniej więcej od '72) spędził w takich "rarytasikach" i obecnie w wieku lat 70 jest prawie głuchy. Takie to były "zajebiste" fury.
A co do tych naszych "perełek" - ciekaw jestem który z Was chciałby dzisiaj tym jeździć zawodowo - bo tak je wychwalacie, jednocześnie pisząc " ... gdzie oprócz nowoczesnego chłamu można było zobaczyć takie rodzynki : ...".
Ja bym takim Starem/Jelczem za chińskiego boga nie chciał jeździć - bo wiem jaki tam jest "komfort". A brata teścio całe zawodowe życie (czyli mniej więcej od '72) spędził w takich "rarytasikach" i obecnie w wieku lat 70 jest prawie głuchy. Takie to były "zajebiste" fury.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Na takiego Jelcz-a C424 niemiałbym przeciwskazań... ale seria 300 to już prehistoria i fakt komfort na poziomie lat 50/60tych
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Pietrek nawet ten C424 w porównaniu do np. nowego Man'a to jest przepaść.pietrek125 pisze: ↑22 lip 2024, 20:38 Na takiego Jelcz-a C424 niemiałbym przeciwskazań... ale seria 300 to już prehistoria i fakt komfort na poziomie lat 50/60tych
Nie jeżdżę zawodowo ciężarówkami (i nigdy nie będę), ale kumple jeżdżą - i zaczynali na różnych furach. Więc mam opinie z pierwszej ręki.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Jest przepaść nie przeczę, ale nie aż taka jak do serii 300, czy tam Żubra czy innej Skody RT, bo np takiego Kraz-a to nawet nie ma nawet co tu przytaczać , a jeszcze z 20 lat temu takimi sprzętami ludziska jeździli...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... odpalony, umyty, teraz montaż tylnych świateł i do stacji diagnostycznej podbić dowód rejestracyjny : https://www.youtube.com/watch?v=OE1jH8R ... ciAyOSA%3D
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Pietrek przecież takie co piszesz to prehistoria - tam jest komfort jazdy jak w C330. Po 30 minutach jazdy łeb pęka.pietrek125 pisze: ↑23 lip 2024, 21:23 Jest przepaść nie przeczę, ale nie aż taka jak do serii 300, czy tam Żubra czy innej Skody RT, bo np takiego Kraz-a to nawet nie ma nawet co tu przytaczać , a jeszcze z 20 lat temu takimi sprzętami ludziska jeździli...
Dokładnie od takich zaczynał brata teścio - jak opowiada czasami to się człowiek zastanawia, że ludzie takimi jeździli.
Ale to jest tak jak i z PF126p - też to był mój pierwszy "samochód" - więcej bym tym za chiny ludowe jeździć nie chciał (a ludzie w 4 z banglami do Jugosławii jeździli).
Ja jeździłem (jako pasażer) kilka razy takim żółtym Jelczem jak w "Młode Wilki" (miał 2 lata). Jak ze 2-3 lata później wsiadłem do rocznego Iveco to zrozumiałem, dlaczego ludziska na początku lat 2000 wymieniali flotę jak tylko mieli możliwości na zachodnią.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Zdarzają się jednak masochiści
https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto ... rp_state=1
https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto ... rp_state=1
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Szczeże, to nie wiedziałem o takim wynalazku...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)