Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Awatar użytkownika
rafak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 08 cze 2014, 22:36
Lokalizacja: W-wo

Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: rafak » 26 wrz 2024, 18:14

Witam.
Od pewnego czasu mam następujący problem. Podczas gwałtownego przyśpieszania (najbardziej wyczuwalne na 3 biegu) przy prędkości obrotowej około 3tyś, następuje chwilowy spadek mocy - zatrzymuje się obrotomierz i wygaszają się 2 kreski na wskaźniku doładowania. Wymieniony zawór ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia (chyba tak one się nazywają). Pacjent to Delta III 1.4 150KM
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150

Awatar użytkownika
Grzyws
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 289
Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: Grzyws » 27 wrz 2024, 20:15

Kreski na wyświetlaczu nie pokazują wartości doładowania a wysterowanie samego zaworu regulacji turbosprężarką. Moim zdaniem sterownik dostaje informacje z jakiegoś czujnika że dane są poza zakresem i obcina doładowanie.
Aby weryfikować wymagana jazda z podłączonym testerem i zgrane logi z pozycja pedału przyspieszenia, prędkość silnika, cisnienie doładowania zmierzone i wymagane, temperatura w dolocie, wysterowanie zaworu sterowania turbo. Zobacz jeszcze czy wszystkie wężyki od podciśnienia na drodze zawór sterujący, turbo, zawór westgate są szczelne.

maza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: maza » 28 wrz 2024, 10:19

Witam.

Do tego co kolega napisał ... Weryfikacja z komputerem powinna dać odpowiedź, inaczej zgadywanka. Przyczyn może być kilka.

U mnie występowały takie lekkie szarpnięcia podczas przyspieszania. Wyszło, że czasami wypadał zapłon - wymiana świec. W tych modelach warto sprawdzać stan świec, szybko ulegają zużyciu. Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).

Poza tym jakość części zamiennych ... Podobne objawy przy uszkodzonej przepływce. Zdarzyło mi się, że mechanik musiał cztery razy zamawiać nową a starą na gwarancji oddawać (uszkodzenia w transporcie). Test drogowy z podpiętym kompem daje informacje czy przeplywka OK.

Poza tym w tych modelach warto przy okazji sprawdzić stan turbiny (pękanie obudowy - słychać taki świst) oraz kolektora wydechowego (zapach spalin w kabinie). To raczej nie powoduje takich objawów, ale "osłabia auto".

Pozdrawiam.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010

Awatar użytkownika
rafak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 08 cze 2014, 22:36
Lokalizacja: W-wo

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: rafak » 28 wrz 2024, 19:29

Była jazda testowa z podłączonym komputerem. Wszystko w normie, ciśnienie doładowania prawidłowe, mechanik rozkłada ręce. Wężyki posprawdzane, część podejrzanych wymieniona, świece nowe. Wygląda tak jakby przy około 3tyś było przeładowanie i coś na chwilę odcina doładowanie. Mechanik chce się jeszcze dobrać do kolektora i sprawdzić czy nie ma pęknięć.
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150

Awatar użytkownika
michal1045
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1646
Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: michal1045 » 29 wrz 2024, 0:00

Czy masz LPG?

Jeżeli nie ma żadnych błędów/błędnych wskazań na kompie to sprawdziłbym kolektor i turbinę. Jeśli auto z początku produkcji to na 99% będzie pęknięty kolektor, żeliwo turbiny IHI również pęka. U mnie w sumie nie było żadnych objawów oprócz tego, że śmierdziało spalinami a właśnie turbo się czasem przywieszało (ale miało już prawie 200 tys przebiegu, więc mogło być po prostu zużyte).
Po wymianie kolektora i turbo przestało śmierdzieć i bardzo poprawiła się dynamika auta.
Możesz podpowiedzieć mechanikowi, że po zdjęciu katalizatora jest idealny dostęp, żeby ocenić stan żeliwa turbiny i kolektora (kolektor pęka od dołu).
maza pisze: Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).
Bardzo jestem ciekaw co dokładnie miałeś na myśli. Przecież wymiana gniazd zaworowych wiąże się ze zdejmowaniem głowicy, a nikt tego nie robi co 20 tys km.
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Obrazek

Awatar użytkownika
rafak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 82
Rejestracja: 08 cze 2014, 22:36
Lokalizacja: W-wo

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: rafak » 29 wrz 2024, 1:10

Nie, auto nie ma instalacji LPG. Przebieg duży, bo prawie 300 tyś (2008 rok), więc nie jestem zdziwiony że coś się dzieje, tylko chciałbym znaleźć przyczynę i naprawić.
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150

maza
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

Post autor: maza » 29 wrz 2024, 10:55

Witam.

Miałem na myśli nie wymianę gniazd co 20k, tylko świec zapłonowych, ... żeby regularnie sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać, ... bo nieprawidłowo dzialajaca świeca może prowadzić m.in. do wypalania gniazda.

Rozżarzone elektrody, co dzieje się w skutek ich zużycia, mogą prowadzić do samozapłonu paliwa bez udziału iskry.

A tym bardziej świece trzeba sprawdzać przy LPG.

Generalnie mechanicy zwracają na to uwagę, bo w dwóch miejscach gdzie najczęściej oddaję auto o tym wspominali. Więc olej co 10k km i kontrola świec (kontrola stanu, kontrola szczeliny) oraz w razie potrzeby ich wymiana.

Trochę tutaj opisane...https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... odpowiedzi

Pozdrawiam.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”