Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Witam.
Od pewnego czasu mam następujący problem. Podczas gwałtownego przyśpieszania (najbardziej wyczuwalne na 3 biegu) przy prędkości obrotowej około 3tyś, następuje chwilowy spadek mocy - zatrzymuje się obrotomierz i wygaszają się 2 kreski na wskaźniku doładowania. Wymieniony zawór ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia (chyba tak one się nazywają). Pacjent to Delta III 1.4 150KM
Od pewnego czasu mam następujący problem. Podczas gwałtownego przyśpieszania (najbardziej wyczuwalne na 3 biegu) przy prędkości obrotowej około 3tyś, następuje chwilowy spadek mocy - zatrzymuje się obrotomierz i wygaszają się 2 kreski na wskaźniku doładowania. Wymieniony zawór ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia (chyba tak one się nazywają). Pacjent to Delta III 1.4 150KM
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Kreski na wyświetlaczu nie pokazują wartości doładowania a wysterowanie samego zaworu regulacji turbosprężarką. Moim zdaniem sterownik dostaje informacje z jakiegoś czujnika że dane są poza zakresem i obcina doładowanie.
Aby weryfikować wymagana jazda z podłączonym testerem i zgrane logi z pozycja pedału przyspieszenia, prędkość silnika, cisnienie doładowania zmierzone i wymagane, temperatura w dolocie, wysterowanie zaworu sterowania turbo. Zobacz jeszcze czy wszystkie wężyki od podciśnienia na drodze zawór sterujący, turbo, zawór westgate są szczelne.
Aby weryfikować wymagana jazda z podłączonym testerem i zgrane logi z pozycja pedału przyspieszenia, prędkość silnika, cisnienie doładowania zmierzone i wymagane, temperatura w dolocie, wysterowanie zaworu sterowania turbo. Zobacz jeszcze czy wszystkie wężyki od podciśnienia na drodze zawór sterujący, turbo, zawór westgate są szczelne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Witam.
Do tego co kolega napisał ... Weryfikacja z komputerem powinna dać odpowiedź, inaczej zgadywanka. Przyczyn może być kilka.
U mnie występowały takie lekkie szarpnięcia podczas przyspieszania. Wyszło, że czasami wypadał zapłon - wymiana świec. W tych modelach warto sprawdzać stan świec, szybko ulegają zużyciu. Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).
Poza tym jakość części zamiennych ... Podobne objawy przy uszkodzonej przepływce. Zdarzyło mi się, że mechanik musiał cztery razy zamawiać nową a starą na gwarancji oddawać (uszkodzenia w transporcie). Test drogowy z podpiętym kompem daje informacje czy przeplywka OK.
Poza tym w tych modelach warto przy okazji sprawdzić stan turbiny (pękanie obudowy - słychać taki świst) oraz kolektora wydechowego (zapach spalin w kabinie). To raczej nie powoduje takich objawów, ale "osłabia auto".
Pozdrawiam.
Do tego co kolega napisał ... Weryfikacja z komputerem powinna dać odpowiedź, inaczej zgadywanka. Przyczyn może być kilka.
U mnie występowały takie lekkie szarpnięcia podczas przyspieszania. Wyszło, że czasami wypadał zapłon - wymiana świec. W tych modelach warto sprawdzać stan świec, szybko ulegają zużyciu. Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).
Poza tym jakość części zamiennych ... Podobne objawy przy uszkodzonej przepływce. Zdarzyło mi się, że mechanik musiał cztery razy zamawiać nową a starą na gwarancji oddawać (uszkodzenia w transporcie). Test drogowy z podpiętym kompem daje informacje czy przeplywka OK.
Poza tym w tych modelach warto przy okazji sprawdzić stan turbiny (pękanie obudowy - słychać taki świst) oraz kolektora wydechowego (zapach spalin w kabinie). To raczej nie powoduje takich objawów, ale "osłabia auto".
Pozdrawiam.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Była jazda testowa z podłączonym komputerem. Wszystko w normie, ciśnienie doładowania prawidłowe, mechanik rozkłada ręce. Wężyki posprawdzane, część podejrzanych wymieniona, świece nowe. Wygląda tak jakby przy około 3tyś było przeładowanie i coś na chwilę odcina doładowanie. Mechanik chce się jeszcze dobrać do kolektora i sprawdzić czy nie ma pęknięć.
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
- michal1045
- Klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 25 lis 2009, 16:31
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łódź
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Czy masz LPG?
Jeżeli nie ma żadnych błędów/błędnych wskazań na kompie to sprawdziłbym kolektor i turbinę. Jeśli auto z początku produkcji to na 99% będzie pęknięty kolektor, żeliwo turbiny IHI również pęka. U mnie w sumie nie było żadnych objawów oprócz tego, że śmierdziało spalinami a właśnie turbo się czasem przywieszało (ale miało już prawie 200 tys przebiegu, więc mogło być po prostu zużyte).
Po wymianie kolektora i turbo przestało śmierdzieć i bardzo poprawiła się dynamika auta.
Możesz podpowiedzieć mechanikowi, że po zdjęciu katalizatora jest idealny dostęp, żeby ocenić stan żeliwa turbiny i kolektora (kolektor pęka od dołu).
Jeżeli nie ma żadnych błędów/błędnych wskazań na kompie to sprawdziłbym kolektor i turbinę. Jeśli auto z początku produkcji to na 99% będzie pęknięty kolektor, żeliwo turbiny IHI również pęka. U mnie w sumie nie było żadnych objawów oprócz tego, że śmierdziało spalinami a właśnie turbo się czasem przywieszało (ale miało już prawie 200 tys przebiegu, więc mogło być po prostu zużyte).
Po wymianie kolektora i turbo przestało śmierdzieć i bardzo poprawiła się dynamika auta.
Możesz podpowiedzieć mechanikowi, że po zdjęciu katalizatora jest idealny dostęp, żeby ocenić stan żeliwa turbiny i kolektora (kolektor pęka od dołu).
Bardzo jestem ciekaw co dokładnie miałeś na myśli. Przecież wymiana gniazd zaworowych wiąże się ze zdejmowaniem głowicy, a nikt tego nie robi co 20 tys km.maza pisze: Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).
Pozdrawiam Michał, syn Geparda
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Y 1.2 8v Cosmopolitan + Delta 1.4 Tjet 120 KM LPG
W rodzinie są jeszcze Y 1.2 8v Marie Clarie + BX 1.9 TRI + + Dodge Grand Caravan 2007
Były Kappa SW 2.4 TDS, Y 1.2 16v, Piaggio ZIP 2010, Phedra 2.0 JTD
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Nie, auto nie ma instalacji LPG. Przebieg duży, bo prawie 300 tyś (2008 rok), więc nie jestem zdziwiony że coś się dzieje, tylko chciałbym znaleźć przyczynę i naprawić.
Punto II ELX 1.2@60
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
Stilo Dynamic 1.9JTD@115
Delta III Platino 1.4@150
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 03 kwie 2021, 7:50
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.
Witam.
Miałem na myśli nie wymianę gniazd co 20k, tylko świec zapłonowych, ... żeby regularnie sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać, ... bo nieprawidłowo dzialajaca świeca może prowadzić m.in. do wypalania gniazda.
Rozżarzone elektrody, co dzieje się w skutek ich zużycia, mogą prowadzić do samozapłonu paliwa bez udziału iskry.
A tym bardziej świece trzeba sprawdzać przy LPG.
Generalnie mechanicy zwracają na to uwagę, bo w dwóch miejscach gdzie najczęściej oddaję auto o tym wspominali. Więc olej co 10k km i kontrola świec (kontrola stanu, kontrola szczeliny) oraz w razie potrzeby ich wymiana.
Trochę tutaj opisane...https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... odpowiedzi
Pozdrawiam.
Miałem na myśli nie wymianę gniazd co 20k, tylko świec zapłonowych, ... żeby regularnie sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać, ... bo nieprawidłowo dzialajaca świeca może prowadzić m.in. do wypalania gniazda.
Rozżarzone elektrody, co dzieje się w skutek ich zużycia, mogą prowadzić do samozapłonu paliwa bez udziału iskry.
A tym bardziej świece trzeba sprawdzać przy LPG.
Generalnie mechanicy zwracają na to uwagę, bo w dwóch miejscach gdzie najczęściej oddaję auto o tym wspominali. Więc olej co 10k km i kontrola świec (kontrola stanu, kontrola szczeliny) oraz w razie potrzeby ich wymiana.
Trochę tutaj opisane...https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... odpowiedzi
Pozdrawiam.
Lancia Delta III 1.4 t-Jet 150 KM 2010