[Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
[Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Pojawił się kolejny odcinek bus pasa na Opolskiej. Teraz pomiędzy Łokietka a Weissa.
Jakie macie pomysły aby przekonać miasto do likwidacji buspasów w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa) i przywrócenia poprzedniej organizacji - wszystkie, istniejące pasy dostępne dla wszystkich?
Czy duża ilość maili wysłana do:
sekretariatb@zdmk.krakow.pl
ir.umk@um.krakow.pl
sekretariat@ztp.krakow.pl
może coś zmienić?
Jakie macie pomysły aby przekonać miasto do likwidacji buspasów w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa) i przywrócenia poprzedniej organizacji - wszystkie, istniejące pasy dostępne dla wszystkich?
Czy duża ilość maili wysłana do:
sekretariatb@zdmk.krakow.pl
ir.umk@um.krakow.pl
sekretariat@ztp.krakow.pl
może coś zmienić?
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2945
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Jeszcze parę miesięcy temu chwalili się że otwarcie tunelu na nowym węźle Opolska - Wolbromska usprawni ruch na Opolskiej co było wierutną bzdurą bo Opolska w tym miejscu miała trzy pasy a tunel ma dwa... ale całkowitym zaskoczeniem było pozostawienie Bus pasa od Azorów do Pradnickiej, zwłaszcza że kursuje tam jedna linia autobusowa jeżdżąca z częstotliwością raz na parędziesiąt minut. Dołożenie nowego odcinka w kierunku przeciwnym to jest wymierzenie policzka zmotoryzowanym mieszkańcom i nie tylko, wg zasady zrobiliśmy Bus pas przeciw logice i co nam zrobicie
. Jedynie protest polegający na zablokowaniu Opolskiej może coś tu zmienić. Taka jest moja koncepcja.

Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
przecież miastu chodzi o to ,żebyśmy nie mieli samochodów i jeździli MPK to jest coś co próbują robić od lat poprzez przeróżne ograniczenia
Lancia Ypsilon `11 platinium
c3 2018
c3 2018
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Co możecie teraz zrobić? A były wybory? A głosowało się? A na spotkaniach z kandydatami poruszaliście kwestie organizacji ruchu?
Ja zagłosowałem już wiele lat temu - nogami. Mieszkam poza Krakowem, pracuję poza Krakowem, jeżdżę tam czasem na piwo. Według mnie jest to skrajnie nieprzyjazne miasto do życia, w dużej mierze przez podejście do infrastruktury komunikacyjnej. Ale mieszkańcy Krakowa są pewnie masochistami, skoro ciągle wybierają ludzi zwężających jezdnie.
Ja zagłosowałem już wiele lat temu - nogami. Mieszkam poza Krakowem, pracuję poza Krakowem, jeżdżę tam czasem na piwo. Według mnie jest to skrajnie nieprzyjazne miasto do życia, w dużej mierze przez podejście do infrastruktury komunikacyjnej. Ale mieszkańcy Krakowa są pewnie masochistami, skoro ciągle wybierają ludzi zwężających jezdnie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Smutna prawda. Ostatnio musiałem wrócić do Krakowa ze względów osobistych i to co się dzieje w tym mieście to jest po prostu koszmar komunikacyjny. Miasto tonie w korkach a władze zamiast usprawniać infrastrukturę dodatkowo utrudniają ruch podejmując kolejne podobne irracjonalne decyzje. Bichoń ma rację, też byłem w szoku patrząc na wyniki. Kraków umiera a ludzie dalej głosują na te same kliki. Do tego jeszcze nam niedługo dołożą SCT...
Lancia Kappa 2.0 V.I.S. '98
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2136
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Koszmar komunikacyjny jak w każdym duży mieście, dlatego włodarze zapewne wymyślili sobie ze jeszcze bardziej zbrzydzą jazdę prywatnym autem dokładając co rusz kolejne bus pasy po których praktycznie nie wiele co jeździ. Infrastruktura już dawno nie przystaje do ilości mieszkańców, do tego do miasta przyjeżdża w celach zarobkowych i turystycznych masa ludzi. Co można zrobić, petycja z propozycja konkretnych zmian + podpisy, ale to podpiszą zapewne zmotoryzowani tylko i to nie wszyscy. Ci co podróżują MPK przy klaszczą jedynie na kolejny buspas.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2945
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Jak zwykle, wymijające tłumaczenia, że uchwała, że "został opracowany przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie" i co z tego?
Zaproponowałem ZTP aby w ramach eksperymentu zlikwidowali te bus pasy i sprawdzili jak się zmieni sytuacja autobusów i innych kierowców - nie odnieśli się do tego.
Zaproponowałem ZTP aby w ramach eksperymentu zlikwidowali te bus pasy i sprawdzili jak się zmieni sytuacja autobusów i innych kierowców - nie odnieśli się do tego.

- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 901
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Ja wyprowadziłem się z Krakowa, jest to skrajnie nie przyjazne miasto, śmierdzące i zakorkowane. Z 3 pasów zrobili 2, z 2 - 1, a gdzie był 1 pas robią ścieżki rowerowe, a przy okazji 2 razy taniej jeździ się autem niż komunikacją miejską.
Re: [Kraków] Bus pasy w ciągu III obwodnicy (Opolska, Lublańska, Bora-Komorowskiego, Andersa)
Niestety, jest tak jak napisałeś.

Niestety, czasami muszę tamtędy przejechać i mnie krew zalewa jak widzę to co wyprawiają!