Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

Post autor: piterjas » 03 cze 2024, 20:01

Cześć, pacjent to K 2.0 20v my99. Generalnie tester spalin w zbiorniczku wyrównawczy wykazał spaliny, ale w czasie testu przybyło płynu w zbiorniczku na rzecz ubywajacego oleju. No i sytuacja była by czysta gdyby nie to iż Postal trochę czasu i teraz płynu w zbiorniczku brak za to na bagnecie jest ponad 10 cm ponad max. I teraz pytanie czy mogło w jakimś innym miejscu się wysypać? Za wszelkie dobre słowo będę wdzięczny.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11996
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

Post autor: topcio » 03 cze 2024, 22:10

Jest wymiennik pod filtrem oleju, ale nigdy nie słyszałem aby się komuś uszkodził.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
steffe
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 29
Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
Imię: Filip
Lokalizacja: Polska

Re: Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

Post autor: steffe » 06 cze 2024, 2:03

zgadza się, pod filtrem oleju dochodzą rury od chłodzenia wody, prawdopodobnie zaprojektowali silnik z myślą o chłodzeniu oleju za pomocą wody zamiast chłodniczki tak jak miało to miejsce w 1.9 jtd z tej samej rodziny silnikow
tak czy siak wypadałoby wyjąć silnik (najwygodniej) i odkręcić głowicę
przegrzał ci się wcześniej silnik? z dnia na dzień nagle zaczął się mieszać olej z wodą? ile silnik ma przebiegu?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

Post autor: piterjas » dzisiaj, 16:28

Stawiam jednak na wymiennik, odczepilem węże od płynu i z głowicy to się wylało może z 300 ml, a z węża do wymiennika nic. Więc punkt mieszania się płynów musi być nisko. Chyba że jakiś inny koncept.
Ktoś dobierał się w okolice wymiennika jak to najlepiej ogarnąć?
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

Awatar użytkownika
1608cc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 567
Rejestracja: 06 sie 2019, 20:40
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków

Re: Czy na pewno uszczelka pod głowicą?

Post autor: 1608cc » 50 min temu

Wymiennik trzyma się na śrubie od filtra oleju. Klucz o ile pamiętam 27 - długa nasadka. Węże są na opaskach jednorazowych - trzeba rozwalić i wstawić później normalne skręcane. Łatwiej będzie wyciągnąć go razem z rurkami metalowymi bo we wnęce trochę średnio tam dojść czymkolwiek żeby odpiąć te wężyki.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001

Diagnostyka Examiner/MES/AlfaODB
Klonowanie/Virgin ME3.1/ME7.3.1
Naprawa sterowników ME7.3.1
Klonowanie BCM
Blokady 2.0VIS/2.0T

Kanał YT :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”