Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Alley » 11 gru 2014, 0:00

Witam,

w moim Thesisie od początku, od samego kupna, męczyła mnie i strasznie drażniła sprawa nawiertów pod krócce lpg do kolektora ssącego. W wielu egzemplarzach widziałem, że króćce są zamontowane w kolankach, zazwyczaj plastikowych, daleko od wtryskiwacza PB, tym samym daleko od zaworów ssących. Wpłynęło to również na czasy wtrysków oraz na spalanie i na skład samej mieszanki. Wtryskiwacze co prawda nie są najlepsze, ale nie są to valteki i co najważniejsze mogłem zejść z dyszy 3.0 na 2.7mm. Podstawa kolektora ssącego została przewiercona wiertłem 5,5mm następnie nagwintowana 1-2-3 gwintownikiem 6mm. Dodatkowo wkręcone na klej do gwintów typu poxipol w niewielkiej ilości, dla pewności ;)

Zdjęcia są słabe, ale można coś dojrzeć jak były wcześniej zamontowane króćce pod wtryskiwacz LPG.
Obrazek

Obrazek

Dolot nawiercony i przygotowany do mycia z opiłków, odtłuszczenia i montażu.

Obrazek

Po umyciu, gotowe do montażu.

Obrazek

Niestety nie udało mi się zachować takiego samego kąta króćca jak wtryskiwacz PB, ale jest bardzo zbliżony i tak lepiej to wygląda, i działa aniżeli króciec w plastiku. Praktycznie uniemożliwia to podstawa ssącego, w której jest specjalne wycięcie na wtryskiwacz PB.

W dniu jutrzejszym dam więcej fot z zamontowaną podstawą kolektora ssącego na silniku.

Teraz najważniejsze, zastanawia mnie dlaczego gazownicy często mocują się w plastikowych kolankach w których nie da się zrobić odpowiedniego kąta wtrysku oraz gwintu? U mnie wszystkie króćce były na silikon. Dwa już nawet luźne i syczało lewe powietrze. Lenistwo przed zdjęciem kolektora ssącego? :nono: : czerwona :

Pozdrawiam.

ps. jeżeli będzie z Waszej strony motywacja, będę częściej dodawał zdjęcia, porady ze swoich prac nad thesisem, które wykonuje prawie dzień dnia
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 14:24 przez Alley, łącznie zmieniany 3 razy.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Bartek-Lodz » 11 gru 2014, 0:24

Stąd właśnie później te opinie, że Thesis na gazie nie jeździ i takie tam pierdoły się sypią na forach. Jak jakiś ku..s zamontuje instalację nie tak jak trzeba to tak później właśnie jest.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thesis V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Lukasz_TG » 11 gru 2014, 1:27

No to jest robota w pełni profesjonalna. Gazownicy tak robią, ponieważ chyba nie mają innego wyjścia. Monter mam tu na myśli pracownika na etacie musi zgazować sam jedno auto w ciągu 8 godzin. Inaczej będzie bezrobotny. Pojęcie takie jak gwintownik nie istnieje. Mają specjalne długie wiertła z gwintownikiem i tym wiercą, oczywiście beż ściągania czegokolwiek. Wierci w plastiku tam, gdzie ma dostęp, o kącie nie wspominam, bo dla nich jest nieistotny.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Alley » 11 gru 2014, 12:03

Obiecałem na dziś fotki jak to wygląda na silniku. Węże będą skrócone do odpowiedniej długości, równej dla każdego cylindra po zamontowaniu kolektora ssącego.


Tu na tym zdjęciu starałem się ująć kąt pod jakim wkręcone są króćce LPG.

Obrazek

A tak wyszło ogólnie : yesyes :
Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: bassman » 28 gru 2014, 13:01

Teraz jest to wykonane sensownie - tak powinien gazman montować.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: przedszkolak » 28 gru 2014, 23:01

Podziwiam, Gratulacje za Precyzję i Zdolności oraz Profesjonalizm (wcale nie kadzę, tylko wyrażam bezstronną opinię).

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Alley » 11 gru 2015, 0:45

W krótce dodam więcej zdjęc z montażu i podłączenia QMAX PLUS oraz przyłączenia han zielonych. Chętni są? ;)
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: AUFER » 11 gru 2015, 8:34

Za rok będzie kolejny wpis ;)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Bartek-Lodz » 11 gru 2015, 8:58

Ja już zdążyłem zamontować kolejny LPG do kolejnego Thesisa - tym razem za namową znajomego co się tym zajmuje zamontowałem LPGTECH - oczywiście z prawidłowo zamontowanymi króćcami ;)
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: bronx » 11 gru 2015, 14:30

No dziś przypłynął gaz to szalejecie, ino gaz gaz gaz, a jak niedaleko jest gas... :)
Zobaczymy w przyszłości ale powoli skłaniam się w kierunku 2.0T z gazem.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: AUFER » 11 gru 2015, 14:43

bronx pisze:No dziś przypłynął gaz to szalejecie, ino gaz gaz gaz, a jak niedaleko jest gas... :)
Zobaczymy w przyszłości ale powoli skłaniam się w kierunku 2.0T z gazem.

Chciałabyś coś kupić 2.0T, czy może masz klienta? ;-)
Bo możemy bym coś miał na sprzedaż w fajnej cenie ;-)
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Alley
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 502
Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
Skype: alleyek
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żuromin
Kontakt:

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: Alley » 15 sty 2016, 2:43

Bartek-Lodz pisze:Ja już zdążyłem zamontować kolejny LPG do kolejnego Thesisa - tym razem za namową znajomego co się tym zajmuje zamontowałem LPGTECH - oczywiście z prawidłowo zamontowanymi króćcami ;)
Z OBD connection?

Obrazek

Qmax PLUS czyta parametry life. W tym obciążenie silnika, air meter przepływomierza, wszystkie 4 sondy i paręnaście innych parametrów. Jestem zadowolony z jazdy. Mam włączoną cały czas autoadaptację. Troszkę widzę, że podbiera sobie benzyny, ale to i dobrze. Mapa benzynowa w CANie nigdy stałą nie jest. Check ani razu się nie zapalił od nieprawidłowiej mieszanki bądź przegrzania katalizatora z racji bogatej mieszanki. Często mi się to zdarzało.
537-407-123

Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.

Awatar użytkownika
ArtoKucior
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1458
Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
Imię: Artur
Lokalizacja: Płońsk

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: ArtoKucior » 14 wrz 2023, 10:51

Mam zapytanie. Czy ktoś może tu podesłać fotki jak prawidłowo powinny być zamontowane wtryski lpg? Myślę o lpg do 3.0V6 i chcę wiedzieć jak prawidłowo powinno być to zrobione, ewentualnie z polecenia jakieś konkretne wtryski i inne elementy układu które dobrze współpracują z busso

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2912
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG

Post autor: pietrek125 » 14 wrz 2023, 19:41

Wkretki powinny być wkręcone w aluminiowe adaptery które są pomiędzy głowicami a tzw baranami, ja mam instalację Zenit od AG Centrum, wtryski Herkules, reduktor Magic III Power, zasilanie wtrysków podwójne na krzyż
a9ffa39143338ff2f04dae06a5ca.jpeg
20210602_140143.jpg
20210609_092648.jpg
20210609_092719.jpg
20210817_193901.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”