Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Witam,
w moim Thesisie od początku, od samego kupna, męczyła mnie i strasznie drażniła sprawa nawiertów pod krócce lpg do kolektora ssącego. W wielu egzemplarzach widziałem, że króćce są zamontowane w kolankach, zazwyczaj plastikowych, daleko od wtryskiwacza PB, tym samym daleko od zaworów ssących. Wpłynęło to również na czasy wtrysków oraz na spalanie i na skład samej mieszanki. Wtryskiwacze co prawda nie są najlepsze, ale nie są to valteki i co najważniejsze mogłem zejść z dyszy 3.0 na 2.7mm. Podstawa kolektora ssącego została przewiercona wiertłem 5,5mm następnie nagwintowana 1-2-3 gwintownikiem 6mm. Dodatkowo wkręcone na klej do gwintów typu poxipol w niewielkiej ilości, dla pewności
Zdjęcia są słabe, ale można coś dojrzeć jak były wcześniej zamontowane króćce pod wtryskiwacz LPG.
Dolot nawiercony i przygotowany do mycia z opiłków, odtłuszczenia i montażu.
Po umyciu, gotowe do montażu.
Niestety nie udało mi się zachować takiego samego kąta króćca jak wtryskiwacz PB, ale jest bardzo zbliżony i tak lepiej to wygląda, i działa aniżeli króciec w plastiku. Praktycznie uniemożliwia to podstawa ssącego, w której jest specjalne wycięcie na wtryskiwacz PB.
W dniu jutrzejszym dam więcej fot z zamontowaną podstawą kolektora ssącego na silniku.
Teraz najważniejsze, zastanawia mnie dlaczego gazownicy często mocują się w plastikowych kolankach w których nie da się zrobić odpowiedniego kąta wtrysku oraz gwintu? U mnie wszystkie króćce były na silikon. Dwa już nawet luźne i syczało lewe powietrze. Lenistwo przed zdjęciem kolektora ssącego?
Pozdrawiam.
ps. jeżeli będzie z Waszej strony motywacja, będę częściej dodawał zdjęcia, porady ze swoich prac nad thesisem, które wykonuje prawie dzień dnia
w moim Thesisie od początku, od samego kupna, męczyła mnie i strasznie drażniła sprawa nawiertów pod krócce lpg do kolektora ssącego. W wielu egzemplarzach widziałem, że króćce są zamontowane w kolankach, zazwyczaj plastikowych, daleko od wtryskiwacza PB, tym samym daleko od zaworów ssących. Wpłynęło to również na czasy wtrysków oraz na spalanie i na skład samej mieszanki. Wtryskiwacze co prawda nie są najlepsze, ale nie są to valteki i co najważniejsze mogłem zejść z dyszy 3.0 na 2.7mm. Podstawa kolektora ssącego została przewiercona wiertłem 5,5mm następnie nagwintowana 1-2-3 gwintownikiem 6mm. Dodatkowo wkręcone na klej do gwintów typu poxipol w niewielkiej ilości, dla pewności
Zdjęcia są słabe, ale można coś dojrzeć jak były wcześniej zamontowane króćce pod wtryskiwacz LPG.
Dolot nawiercony i przygotowany do mycia z opiłków, odtłuszczenia i montażu.
Po umyciu, gotowe do montażu.
Niestety nie udało mi się zachować takiego samego kąta króćca jak wtryskiwacz PB, ale jest bardzo zbliżony i tak lepiej to wygląda, i działa aniżeli króciec w plastiku. Praktycznie uniemożliwia to podstawa ssącego, w której jest specjalne wycięcie na wtryskiwacz PB.
W dniu jutrzejszym dam więcej fot z zamontowaną podstawą kolektora ssącego na silniku.
Teraz najważniejsze, zastanawia mnie dlaczego gazownicy często mocują się w plastikowych kolankach w których nie da się zrobić odpowiedniego kąta wtrysku oraz gwintu? U mnie wszystkie króćce były na silikon. Dwa już nawet luźne i syczało lewe powietrze. Lenistwo przed zdjęciem kolektora ssącego?
Pozdrawiam.
ps. jeżeli będzie z Waszej strony motywacja, będę częściej dodawał zdjęcia, porady ze swoich prac nad thesisem, które wykonuje prawie dzień dnia
Ostatnio zmieniony 11 gru 2014, 14:24 przez Alley, łącznie zmieniany 3 razy.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Stąd właśnie później te opinie, że Thesis na gazie nie jeździ i takie tam pierdoły się sypią na forach. Jak jakiś ku..s zamontuje instalację nie tak jak trzeba to tak później właśnie jest.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thesis V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
No to jest robota w pełni profesjonalna. Gazownicy tak robią, ponieważ chyba nie mają innego wyjścia. Monter mam tu na myśli pracownika na etacie musi zgazować sam jedno auto w ciągu 8 godzin. Inaczej będzie bezrobotny. Pojęcie takie jak gwintownik nie istnieje. Mają specjalne długie wiertła z gwintownikiem i tym wiercą, oczywiście beż ściągania czegokolwiek. Wierci w plastiku tam, gdzie ma dostęp, o kącie nie wspominam, bo dla nich jest nieistotny.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Obiecałem na dziś fotki jak to wygląda na silniku. Węże będą skrócone do odpowiedniej długości, równej dla każdego cylindra po zamontowaniu kolektora ssącego.
Tu na tym zdjęciu starałem się ująć kąt pod jakim wkręcone są króćce LPG.
A tak wyszło ogólnie
Pozdrawiam.
Tu na tym zdjęciu starałem się ująć kąt pod jakim wkręcone są króćce LPG.
A tak wyszło ogólnie
Pozdrawiam.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Teraz jest to wykonane sensownie - tak powinien gazman montować.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.
Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.
Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Podziwiam, Gratulacje za Precyzję i Zdolności oraz Profesjonalizm (wcale nie kadzę, tylko wyrażam bezstronną opinię).
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
W krótce dodam więcej zdjęc z montażu i podłączenia QMAX PLUS oraz przyłączenia han zielonych. Chętni są?
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Za rok będzie kolejny wpis
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Ja już zdążyłem zamontować kolejny LPG do kolejnego Thesisa - tym razem za namową znajomego co się tym zajmuje zamontowałem LPGTECH - oczywiście z prawidłowo zamontowanymi króćcami
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
No dziś przypłynął gaz to szalejecie, ino gaz gaz gaz, a jak niedaleko jest gas...
Zobaczymy w przyszłości ale powoli skłaniam się w kierunku 2.0T z gazem.
Zobaczymy w przyszłości ale powoli skłaniam się w kierunku 2.0T z gazem.
-
- Klubowicz
- Posty: 2661
- Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
bronx pisze:No dziś przypłynął gaz to szalejecie, ino gaz gaz gaz, a jak niedaleko jest gas...
Zobaczymy w przyszłości ale powoli skłaniam się w kierunku 2.0T z gazem.
Chciałabyś coś kupić 2.0T, czy może masz klienta?
Bo możemy bym coś miał na sprzedaż w fajnej cenie
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG
BYŁO:
Kilka x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS
- Alley
- Forumowicz/ka
- Posty: 502
- Rejestracja: 09 maja 2007, 0:00
- Skype: alleyek
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Żuromin
- Kontakt:
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Z OBD connection?Bartek-Lodz pisze:Ja już zdążyłem zamontować kolejny LPG do kolejnego Thesisa - tym razem za namową znajomego co się tym zajmuje zamontowałem LPGTECH - oczywiście z prawidłowo zamontowanymi króćcami
Qmax PLUS czyta parametry life. W tym obciążenie silnika, air meter przepływomierza, wszystkie 4 sondy i paręnaście innych parametrów. Jestem zadowolony z jazdy. Mam włączoną cały czas autoadaptację. Troszkę widzę, że podbiera sobie benzyny, ale to i dobrze. Mapa benzynowa w CANie nigdy stałą nie jest. Check ani razu się nie zapalił od nieprawidłowiej mieszanki bądź przegrzania katalizatora z racji bogatej mieszanki. Często mi się to zdarzało.
537-407-123
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność ? w kierowcy.
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno.
- ArtoKucior
- Forumowicz/ka
- Posty: 1458
- Rejestracja: 14 lip 2013, 6:49
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Płońsk
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Mam zapytanie. Czy ktoś może tu podesłać fotki jak prawidłowo powinny być zamontowane wtryski lpg? Myślę o lpg do 3.0V6 i chcę wiedzieć jak prawidłowo powinno być to zrobione, ewentualnie z polecenia jakieś konkretne wtryski i inne elementy układu które dobrze współpracują z busso
Będzie:
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
Jest:
Lancia Thesis 3,0V6 Emblema 2003r.
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2004r.
Była:
Alfa Romeo 166 2,4 JTD Progression 2000r.
Lancia Thesis 2,0TB lpg Emblema 2002r.
Lancia Thesis 2,4 JTD Emblema 2004r.
Lancia Dedra 2,0tds 1993r.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2912
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Thesis 3.2/3.0 V6 - poprawne zamontowanie króćców LPG
Wkretki powinny być wkręcone w aluminiowe adaptery które są pomiędzy głowicami a tzw baranami, ja mam instalację Zenit od AG Centrum, wtryski Herkules, reduktor Magic III Power, zasilanie wtrysków podwójne na krzyż
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)