Kappa - Rozrusznik, czy?
Kappa - Rozrusznik, czy?
Witam, potrzebuje pomocy, zacznę od tego ze od dawna zmagam się z problemem takim jak odpalenie Kappy, na zimnym silniku nigdy nie miała problemu odpalić dopiero po zagrzaniu(przejażdżce) i ten problem z każdym miesiącem się nasilał, gdy gasiłem auto to nie mogłem odpalić go ponownie musiałem odczekać te 30 min...(taki kaprys...wymiana czujnika położenia wału nic nie pomogła, kappa też nagrzewa się do 110° w korkach, przy stałej jeździe ma 80° i mechanik wykrył wymianę czujnika temperatury wody, są dwa czerwony i niebieski - jeden z nich mam do wymiany który nie jest dostępny nigdzie xd....) Przyzwyczaiłem się do tego problemu ale...
Do rzeczy
Przyszły przymrozki, Lancia zaczęła mieć problemy z odpalaniem z rana co jej się nie zdarzało, któryś juz tydzień się męczyła, nie potrafiła za 1 kręceniem odpalić tylko za 2-3, albo w ogóle dopiero na kable... aż przyszedł ostatnio ranek gdy wybierałem się do pracy, wsiadam, przekręcam stacyjkę i próbuje odpalić a tu dosłownie nic, zero reakcji, odpuściłem poszedłem na autobus, wróciłem po 8h, zrobiło się cieplej, sprawdzam czy coś się zmieniło i Lancia o dziwo odpala, słabo kręci ale odpaliła, następnego dnia powtórzyło się że przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje i tak zostało, nie wiem gdzie problem? Na kable nic nie pomaga, rozrusznik nie kreci, może jakiś przekaźnik? Czy ktoś coś ma pojęcie jak i gdzie problemu szukać? Dodam że w momencie przekręcania kluczyka włączone wycieraczki zatrzymują się.
Ach i najważniejsze zauważyłem że po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed próbą odpalenia, prawie niezauważalnie raz mignie check. Jestem pewny że wcześniej tego nie było.
help,.z góry dzięki liczę że ktoś coś podpowie
Kappa coupe 2.4 20v
Do rzeczy
Przyszły przymrozki, Lancia zaczęła mieć problemy z odpalaniem z rana co jej się nie zdarzało, któryś juz tydzień się męczyła, nie potrafiła za 1 kręceniem odpalić tylko za 2-3, albo w ogóle dopiero na kable... aż przyszedł ostatnio ranek gdy wybierałem się do pracy, wsiadam, przekręcam stacyjkę i próbuje odpalić a tu dosłownie nic, zero reakcji, odpuściłem poszedłem na autobus, wróciłem po 8h, zrobiło się cieplej, sprawdzam czy coś się zmieniło i Lancia o dziwo odpala, słabo kręci ale odpaliła, następnego dnia powtórzyło się że przekręcam kluczyk i nic się nie dzieje i tak zostało, nie wiem gdzie problem? Na kable nic nie pomaga, rozrusznik nie kreci, może jakiś przekaźnik? Czy ktoś coś ma pojęcie jak i gdzie problemu szukać? Dodam że w momencie przekręcania kluczyka włączone wycieraczki zatrzymują się.
Ach i najważniejsze zauważyłem że po przekręceniu kluczyka, jeszcze przed próbą odpalenia, prawie niezauważalnie raz mignie check. Jestem pewny że wcześniej tego nie było.
help,.z góry dzięki liczę że ktoś coś podpowie
Kappa coupe 2.4 20v
Ostatnio zmieniony 06 gru 2019, 14:54 przez Sztajcher, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Rozrusznik, czy?
Sprawdź na początek, w jakim stanie jest akumulator, jakie ma napięcie. Nie sugeruj się za bardzo woltomierzem na desce w kappie, bo one nie pokazują prawdy, weź zwykły miernik napięcia.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Rozrusznik, czy?
Jeśli chodzi o sprawę opisaną w pierwszym akapicie, to miałem tak samo przy lejących wtryskach. Wymiana wszelkich czujników, łącznie z Halla i rozrządem nic nie dała, po wymianie wtryskiwaczy na nowe jak ręką odjął... Co do drugiego problemu to również obstawiam akumulator.
Lancia Kappa 2.0 20V automat 1996 r.
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2078
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Rozrusznik, czy?
Wygląda jak padnięty akumulator, co do pierwszych objawów wygląda jak uwalony któryś z czujników. W pierwszej kolejności zacznij od naładowania aku na full. Jak możesz zrób sobie test obciążalności akumulatora, żeby zobaczyć w jakim stanie jest aku. (Test robi się po pełny naładowaniu - przykłada się na krótką chwilę bardzo duże obciążenie i mierzy się spadki napięcia przed, w trakcie obciążenia i po). Sklepy z akumulatorami przeważnie mają to tego "maszynkę".
Co do czujników poszukaj sobie po numerze jest pełno dostępnych - kolorami się nie sugeruj bo producenci (zwłaszcza zamienników) potrafią je zmieniać szukaj po numerach OE:
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... v-838aa1aa
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/lan ... rmiczne,a7
https://superparts.pl/255968-temperatury-zewnetrznej
Co do czujników poszukaj sobie po numerze jest pełno dostępnych - kolorami się nie sugeruj bo producenci (zwłaszcza zamienników) potrafią je zmieniać szukaj po numerach OE:
https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/ ... v-838aa1aa
https://autowanda.pl/czesci-do-auta/lan ... rmiczne,a7
https://superparts.pl/255968-temperatury-zewnetrznej
Re: Rozrusznik, czy?
Hm na wstępie dzięki za tak szybka odpowiedz
co do tych czujników temp. Właśnie po numerach OE nie można znaleźć tego nawet w aso..
A wiec Co do drugiego, trochę się zdziwiłem ze wszyscy obstawiliscie akumulator gdy pisałem ze nawet na kablach nie drygnal ale wyciągnąłem akumulator pojechałem do odpowiedniego miejsca z nim, tam się dowiedziałem ze jest padnięty - nie jest w pełni naładowany i mógło mieć auto problem z odpalaniem.. zostawiłem u nich swój a wziąłem od nich tymczasowo inny sprawny. Niestety ale kompletnie nic to nie dało bo już gdy przymierzałem się do odpalania zauważyłem ze ten check mrugnął - już wtedy wiedziałem ze nic z tego i faktycznie zero jakiejkolwiek reakcji.
Odpaliłem go na pycha, rozgrzałem, następnie zgasiłem by sprawdzić czy może teraz odpali ale nie... nic się nie dzieje po próbie odpalania auta, check mrugnie i kaput
co do tych czujników temp. Właśnie po numerach OE nie można znaleźć tego nawet w aso..
A wiec Co do drugiego, trochę się zdziwiłem ze wszyscy obstawiliscie akumulator gdy pisałem ze nawet na kablach nie drygnal ale wyciągnąłem akumulator pojechałem do odpowiedniego miejsca z nim, tam się dowiedziałem ze jest padnięty - nie jest w pełni naładowany i mógło mieć auto problem z odpalaniem.. zostawiłem u nich swój a wziąłem od nich tymczasowo inny sprawny. Niestety ale kompletnie nic to nie dało bo już gdy przymierzałem się do odpalania zauważyłem ze ten check mrugnął - już wtedy wiedziałem ze nic z tego i faktycznie zero jakiejkolwiek reakcji.
Odpaliłem go na pycha, rozgrzałem, następnie zgasiłem by sprawdzić czy może teraz odpali ale nie... nic się nie dzieje po próbie odpalania auta, check mrugnie i kaput
Re: Rozrusznik, czy?
Podczas tych nieudanych prób rozruchu masz wysterowany przekaźnik rozrusznika? Znajduje się na podszybiu, pod tą klapką przy otworze rewizyjnym filtra kabinowego.
W ciemno możesz też sprawdzić połączenie kabelków przy samym rozruszniku, moze coś nie łączy lub się poluzowało...
Co do czujnika to najpierw dokładnie przeczytaj ten temat, tam chyba wszystko jest wyjaśnione viewtopic.php?f=103&t=30694
W ciemno możesz też sprawdzić połączenie kabelków przy samym rozruszniku, moze coś nie łączy lub się poluzowało...
Co do czujnika to najpierw dokładnie przeczytaj ten temat, tam chyba wszystko jest wyjaśnione viewtopic.php?f=103&t=30694
KAPPA TDS & JTD
Re: Rozrusznik, czy?
110 to dużo, termostat był wymieniany?
czy jest ładowanie?
sprawdź masę silnika (lewe przednie koło, za nadkolem)
Pozdrawiam.
czy jest ładowanie?
sprawdź masę silnika (lewe przednie koło, za nadkolem)
Pozdrawiam.
- jasiugm
- Forumowicz/ka
- Posty: 372
- Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Rozrusznik, czy?
Ja bym zaczął od sprawdzenia masy od akumulatora do nadwozia i skrzyni. Jest to jeden przewód, który w połowie długości ma zaciśniętą blaszkę przykręcona do nadwozia, która lubi skorodować. Miałem ten sam problem i to było przyczyną.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V
Y 1.2 8V
Re: Rozrusznik, czy?
Podobny problem miałem w lybrze, tam przewód skorodował i złamał się właśnie przy tej środkowej blaszce. Efekt był taki, że masa do karoserii była i wszystko niby działało, ale silnik już nie miał masy i rozrusznik nie kręcił.jasiugm pisze: ↑08 gru 2019, 13:36 Ja bym zaczął od sprawdzenia masy od akumulatora do nadwozia i skrzyni. Jest to jeden przewód, który w połowie długości ma zaciśniętą blaszkę przykręcona do nadwozia, która lubi skorodować. Miałem ten sam problem i to było przyczyną.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Kappa - Rozrusznik, czy?
problem rozwiazany, wina byla w rozruszniku ktory sie po prostu skonczyl ^^
wymieniony na nowy troche mocniejszy koszt 350zl, odpalanie igła
pozostal prolem z czerwonym czujnikiem temp. (
pozdrawiam i dzieki
wymieniony na nowy troche mocniejszy koszt 350zl, odpalanie igła
pozostal prolem z czerwonym czujnikiem temp. (
pozdrawiam i dzieki
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2078
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa - Rozrusznik, czy?
Podaj numery i wstaw zdjęcie proszę. Mam trochę nadprogramowych czujników z grupy Fiata.
Re: Kappa - Rozrusznik, czy?
co do nr w tej chwili nie jestem w stanie go odszukac, musialbym wyciagnac czujnik i sprawdzicJam_Belfegor pisze: ↑13 gru 2019, 14:18 Podaj numery i wstaw zdjęcie proszę. Mam trochę nadprogramowych czujników z grupy Fiata.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.