Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
Witam!
Czy ktoś może mi wytłumaczyć do czego we włoskich czteronapędówkach służy sprzęgło wiskotyczne Fergusona na przedniej osi? Obejrzałem filmiki demówki lancii o napędzie delty 4WD i prismy ale tam skupiono się głownie na Torsenie a Ferguson trochę po macoszemu potraktowano. Dziękuję bardzo.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś może mi wytłumaczyć do czego we włoskich czteronapędówkach służy sprzęgło wiskotyczne Fergusona na przedniej osi? Obejrzałem filmiki demówki lancii o napędzie delty 4WD i prismy ale tam skupiono się głownie na Torsenie a Ferguson trochę po macoszemu potraktowano. Dziękuję bardzo.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
Myślę, że pełni rolę szpery dla przedniej osi.
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
Ale w jaki sposób? Przecież z przodu jest klasyczny otwarty mechanizm róznicowy a Ferguson jest na prawej półosi.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
viewtopic.php?t=53355
http://matteodilallo.tech/ferguson-giunto-viscoso/
na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=oxhQ0sOrFTs
3:23 zatrzymaj i zobacz sobie dokładnie na ten schemat kinematyczny. Jedna część tarczek jest zblokowana z obudową satelitów w dyfrze a druga z obudową skrzyni biegów.
Potem 8:10, zobacz że obudowa satelitów kręci się z taką samą prędkością jak półoś więc nie ma problemu Visco nie musi sklejać. Jak jest poślizg to półoś kręci się z inną prędkością niż obudowa satelitów. To powoduje wzrost temperatury w VISCO i ciecz nieniutonowska coraz bardziej skleja tarczki starając się wyrównać prędkości.
Przy 12:50 fajnie to widać ale jest wycięta ta obudowa do której zamocowana jest część VISCO.
Mam nadzieję że trochę chociaż rozjaśniłem temat
http://matteodilallo.tech/ferguson-giunto-viscoso/
na tym filmie : https://www.youtube.com/watch?v=oxhQ0sOrFTs
3:23 zatrzymaj i zobacz sobie dokładnie na ten schemat kinematyczny. Jedna część tarczek jest zblokowana z obudową satelitów w dyfrze a druga z obudową skrzyni biegów.
Potem 8:10, zobacz że obudowa satelitów kręci się z taką samą prędkością jak półoś więc nie ma problemu Visco nie musi sklejać. Jak jest poślizg to półoś kręci się z inną prędkością niż obudowa satelitów. To powoduje wzrost temperatury w VISCO i ciecz nieniutonowska coraz bardziej skleja tarczki starając się wyrównać prędkości.
Przy 12:50 fajnie to widać ale jest wycięta ta obudowa do której zamocowana jest część VISCO.
Mam nadzieję że trochę chociaż rozjaśniłem temat
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
Bardzo dziękuję dużo mi ten opis rozjaśnił . Szczerze powiedziawszy po tym jak napisałeś ze Ferguson pełni rolę jakby szpery przypuszczałem że półoś powinna na wylot przechodzić przez wiskozę i powinna być na stałe połączona z tarczkami w sprzęgle bo w innym wypadku bez sensu byłoby podłączenie prawej półosi szeregowo przez sprzęgło lepkościowe do mechanizmu róznicowego. Filmy oglądałem kilka razy ale schemat za każdym razem mi umykał . Dziękuję raz jeszcze.
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Delta 4WD sprzęgło wiskotyczne
Sprzęgło wiskotyczne w Lancii (ferguson)służy do przeniesienia napędu na tył,łączy przednią i tylna oś,oprócz tego jest czymś w rodzaju bezpiecznika który niweluję różnice obrotowe osi przedniej i tylnej,nie jest szperą osi przedniej.