Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
- Imię: -.-
- Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Witam.
Mam pytanie odnośnie miejsca zamontowania elektrycznego, postojowego podgrzewacza płynu chłodniczego: gdzie go najlepiej dać?
Czy zaraz za zbiornikiem na płyn, czy np. na powrocie z nagrzewnicy? I który wąż jest powrotem z nagrzewnicy? Jeśli chodzi o podgrzewacz, to chciałbym zamontować coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/3253529 ... 4c8003fvVP.
Mam pytanie odnośnie miejsca zamontowania elektrycznego, postojowego podgrzewacza płynu chłodniczego: gdzie go najlepiej dać?
Czy zaraz za zbiornikiem na płyn, czy np. na powrocie z nagrzewnicy? I który wąż jest powrotem z nagrzewnicy? Jeśli chodzi o podgrzewacz, to chciałbym zamontować coś takiego: https://www.aliexpress.com/item/3253529 ... 4c8003fvVP.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.
Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Daj tam, gdzie będziesz miał miejsce Proponował bym bliżej nagrzewnicy, gdzieś na górze silnika - łatwy dostęp serwisowy. Np. tam, gdzie zazwyczaj montują reduktory LPG, nad filtrem powietrza - w końcu one też są wpięte w mały obieg.
Ciekawy jestem, jak układ z pompką będzie się sprawdzał, bo ja mam u siebie tylko grzałkę bez pompy, na dużym obiegu i szału nie ma - w rurze podgrzewa do 70 stopni, za to temperatura we wnętrzu głowicy (pod korkiem oleju) to jakieś 20 stopni w zimowe poranki, dół silnika całkiem zimny.
Zastanów się też, czy za każdym razem chcesz otwierać maskę i wyciągać przewód, czy nie łatwiej będzie zamontować jakieś małe, szczelne gniazdo w łatwo dostępnym miejscu.
Ciekawy jestem, jak układ z pompką będzie się sprawdzał, bo ja mam u siebie tylko grzałkę bez pompy, na dużym obiegu i szału nie ma - w rurze podgrzewa do 70 stopni, za to temperatura we wnętrzu głowicy (pod korkiem oleju) to jakieś 20 stopni w zimowe poranki, dół silnika całkiem zimny.
Zastanów się też, czy za każdym razem chcesz otwierać maskę i wyciągać przewód, czy nie łatwiej będzie zamontować jakieś małe, szczelne gniazdo w łatwo dostępnym miejscu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
- Imię: -.-
- Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Ok, tylko dać go np. za reduktorem, a przed nagrzewnicą, czy już na wyjściu z nagrzewnicy? Co do temperatury, to i tak jest ok, bo przy -10 lub -20 st. jakby nie było, silnik będzie miał lżej, żeby wystartować.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Dół silnika jakbyś chciał żeby był ciepły - to byś musiał pogrzać olej. Tak mi się przypomniał z szczenięcych lat ,sposób mojego taty na odpalenie w zimę Stara. Tzn , podgrzewanie palnikiem miski , w wersji mocno hardcorowej było raz ognisko .
Widziałem jak znajomy zrobił sobie grzałke wkręcaną w blok silnika, nawet to dawało radę nie powiem.
Co do małego szczelnego gniazdka.
Tu z mojego doświadczenia - żadne gniazdko standardowe(tzw schuko) nie będzie szczelne. to jest max ip 44. Jak chcecie zrobić taki przewód to polecam złączki Vieland Ip 68 20A i do tego 3 x mniejsze od naszego gniazdkowego.
Widziałem jak znajomy zrobił sobie grzałke wkręcaną w blok silnika, nawet to dawało radę nie powiem.
Co do małego szczelnego gniazdka.
Tu z mojego doświadczenia - żadne gniazdko standardowe(tzw schuko) nie będzie szczelne. to jest max ip 44. Jak chcecie zrobić taki przewód to polecam złączki Vieland Ip 68 20A i do tego 3 x mniejsze od naszego gniazdkowego.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Dokładnie o takim złączu vieland myślałem.
Zalety: w lybrze mieści się np. w zaślepce koło halogenka w zderzaku przednim.
Wady: ma zatyczkę, której obsługa jest trochę wkurzająca. Poza tym przez to, że jest prawie okrągłe, ciężko się tym trafia po ciemku.
Zalety: w lybrze mieści się np. w zaślepce koło halogenka w zderzaku przednim.
Wady: ma zatyczkę, której obsługa jest trochę wkurzająca. Poza tym przez to, że jest prawie okrągłe, ciężko się tym trafia po ciemku.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 sty 2014, 19:17
- Imię: -.-
- Lokalizacja: M-wo, warmińsko-mazurskie
Re: Lybra SW 2,0 20V Pytanie o postojowy podgrzewacz płynu chłodniczego
Ok, u mnie podłączanie pod maską nie będzie problemem.
Lybra SW 2,0 20V + LPG Stag 2000r.