Dedra Integrale - różnice w napędach
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1359
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
Ile Dedr 4x4 jest u nas ?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11987
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
Tak, dokładnie. Przeglądy też trzeba robić na stacji do tego przeznaczonej tj. hamują pojedyncze koła a nie oś.
Natomiast o odpięcie osi to trza by pytać Nerolancia.
Natomiast o odpięcie osi to trza by pytać Nerolancia.
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
Z tym to bym polemizował ...
W tej chwili mam Alfę 159 z napędem Q4 ( stały na 4 koła ) i nie dalej niż tydzień temu robiłem przegląd na "normalnej" stacji . Przed wjazdem zapytałem diagnostę - właśnie czy napęd na cztery koła nie będzie stanowił w tej sytuacji problemu ? Odpowiedź była, że nie i tak też się odbyło .
Problem pojawia się w autach , które mają szpery , czy to w poszczególnych osiach , a zwłaszcza międzyosiowe .
Dedra takowych nie ma ( tak jak moja Alfa ) .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
A w Q4 nie ma czasem torsena centralnie ?
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
Ma Torsena T3 , o niewielkim współczynniku blokowania ( 20-30% )
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Dedra Integrale - różnice w napędach
Myślę że warto poprosić następnym razem żeby diagnosta uruchomił rolki w trybie dla pojazdu 4x4. Wtedy jedna kręci kołem do przodu a druga do tyłu. 30 % to niby nie wiele ale po co robić naprężenia w układzie, też aż dziwne że mu na sile hamowania nie wyszły zbyt duże opory toczenia