Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
W trybie E jeździ się oszczędniej. Ale mam takie dwa skrzyżowania (w lewo z podporządkowanej wbijanie się na przelotówkę) gdzie muszę się "wtepędy" zebrać a półautomat tego nie ułatwia... Czy jak dojadę do skrzyżowania i przerzucę na chwilę z trybu E na sport (chyba) czyli nie E, a potem znów na E jak już się wygrzebię z tego nieszczęsnego skrzyżowania to bardzo szkodzę tej mojej muzyczce?
Na biegach manualnych tylko spróbowałam raz jechać czy działają, i generalnie chyba nie będę używać tej funkcji bo mi się zapomina ;p że trzeba przerzucić bieg (błyskawiczne przyzwyczajenie do lepszego)
Jak wsiadłam do starego auta, wcisnęłam hamulec i... oprzytomniałam na szczęście;P ale po to automat kupiony żeby był automat, a ta manualna to na jakieś wykopywanie się ze śniegu
Na biegach manualnych tylko spróbowałam raz jechać czy działają, i generalnie chyba nie będę używać tej funkcji bo mi się zapomina ;p że trzeba przerzucić bieg (błyskawiczne przyzwyczajenie do lepszego)
Jak wsiadłam do starego auta, wcisnęłam hamulec i... oprzytomniałam na szczęście;P ale po to automat kupiony żeby był automat, a ta manualna to na jakieś wykopywanie się ze śniegu
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
po wyłączeniu trybu E te skrzynie po prostu dłużej piłują ( czyt. przerzuca bieg przy wyższych obrotach )
Dacia Duster 1,2 TCE 4x4 2017, PF 126 ST 1983, Lancia Voyager 3,6 Platinum '14.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
w przeszłości z marki: Dedra 91r., lybra 1,9 jtd lx 2002r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, lybra intensa 1,9 jtd 2002, lybra 2,0 comfortronic 2000r, lybra intensa 2003r. 2,4 jtd, ypsilon 1,3 multijet automat 2005r., lybra 1,9 jtd ls 2002r, Thesis emblema 2,4 jtd 2005r., THESIS EMBLEMA 3.0 V6 + lpg STAG, Thesis Emblema 2.0T, Lancia Voyager 2,8 CRD GOLD '12.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
Nie szkodzisz.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
Potwierdzam- nie szkodzi Możesz śmiało wyłączać tryb E i zdecydowanie wciskaj pedał gazu, żeby wiedziała że ma nie przeRZucać zbyt szybko biegu na wyższy.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2014, 22:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
Zgadzam się.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
Sprawdź sobie na jakimś odcinku wolnej drogi czy to ma znaczenie
W sensie:
Gaz w podłogę w trybie Eco - i przy jakich obrotach zmienia biegi.
Gaz w podłogę w trybie "nie-eco" czy tam sport - i przy jakich obrotach zmienia biegi.
Zeby się nie okazało że nic nie trzeba wyłączać bo przy depnięciu i tak i tak kręci ile się da.
(a tego też się spodziewam).
Miałaś już kiedyś automat? bo w automacie sie biegi operując gazem zmienia
W sensie:
Gaz w podłogę w trybie Eco - i przy jakich obrotach zmienia biegi.
Gaz w podłogę w trybie "nie-eco" czy tam sport - i przy jakich obrotach zmienia biegi.
Zeby się nie okazało że nic nie trzeba wyłączać bo przy depnięciu i tak i tak kręci ile się da.
(a tego też się spodziewam).
Miałaś już kiedyś automat? bo w automacie sie biegi operując gazem zmienia
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 28
- Rejestracja: 02 sty 2014, 19:32
- Imię: Anka
- Lokalizacja: Jasło
Re: Musa 1.3 90KM - półautomat - tryb E
To mój pierwszy automat - niejako "wymuszony" okolicznościami, ale jestem z tego powodu przeszczęśliwa, że automat się u mnie pojawił - w innych okolicznościach nie byłoby o tym mowy...
biegi przerzucane są na wyższych obrotach w trybie sport
Przy E to troszkę ponad dwa tysiące, przy nie-E dooohobrze ponad dwa tysiące, prawie trzy, słychać ten silnik i zbiera się lepiej. Generalnie to Musa mnie uspokoiła... nie da się muzyczki nerwowo i szybko szybko, a jak próbuję po staremu to ona okoniem staje i dobrze, bo tak spokojniej to zaczyna mi bardzo odpowiadać - nie żebym jechała na autostradzie 70 ;p, pojechałam kawałeczek 150 żeby zobaczyć jak wygląda wytłumienie i ogólnie (tylko ciii bo wiemy ze tam tylko 140 można)
no ale jak kiedyś "po staremu" zapodałam to wyglądało to tak: ruszałam z jedynki, błysk 2000 obrotów i to minimalne zwolnienie no to ja gaz do dechy i ten kick down mnie zszokował... lepiej mi wychodzi bez tego E ruszanie na tych dwóch krytycznych skrzyżowaniach
dziękuję ślicznie za odzew!!!
biegi przerzucane są na wyższych obrotach w trybie sport
Przy E to troszkę ponad dwa tysiące, przy nie-E dooohobrze ponad dwa tysiące, prawie trzy, słychać ten silnik i zbiera się lepiej. Generalnie to Musa mnie uspokoiła... nie da się muzyczki nerwowo i szybko szybko, a jak próbuję po staremu to ona okoniem staje i dobrze, bo tak spokojniej to zaczyna mi bardzo odpowiadać - nie żebym jechała na autostradzie 70 ;p, pojechałam kawałeczek 150 żeby zobaczyć jak wygląda wytłumienie i ogólnie (tylko ciii bo wiemy ze tam tylko 140 można)
no ale jak kiedyś "po staremu" zapodałam to wyglądało to tak: ruszałam z jedynki, błysk 2000 obrotów i to minimalne zwolnienie no to ja gaz do dechy i ten kick down mnie zszokował... lepiej mi wychodzi bez tego E ruszanie na tych dwóch krytycznych skrzyżowaniach
dziękuję ślicznie za odzew!!!