Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Moderator: stabraf

MatiMatteo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2014, 10:24
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Konin

Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: MatiMatteo » 08 wrz 2014, 10:36

Witam. Chciałbym kupić Lancię Deltę. . Planuję zakup z silnikiem benzynowym. Tylko zastanawiam się ile pali silnik 1.4 T-jet lub 1.4 Multiair. Jeśli macie takie silniki to podajcie mi wartości ile pali, w różnych warunkach pogodowych jak i drogowych ;).
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2014, 11:33 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: geowik » 08 wrz 2014, 13:22

MatiMatteo pisze:Witam. Chciałbym kupić Lancię Deltę. . Planuję zakup z silnikiem benzynowym. Tylko zastanawiam się ile pali silnik 1.4 T-jet lub 1.4 Multiair. Jeśli macie takie silniki to podajcie mi wartości ile pali, w różnych warunkach pogodowych jak i drogowych ;).
10-12 l/100 km
LPG oczywiście

MatiMatteo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2014, 10:24
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Konin

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: MatiMatteo » 08 wrz 2014, 23:08

A o jakiej mocy mówisz?

Awatar użytkownika
geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: geowik » 09 wrz 2014, 9:53

MatiMatteo pisze:A o jakiej mocy mówisz?
1.4 T-jet 120KM.
Chociaż podczas badania na hamowni wyszło że ma 150KM i większy moment niż katalogowy oczywiście na fabrycznych ustawieniach.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12266
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: Dudi » 09 wrz 2014, 14:48

geowik pisze: 1.4 T-jet 120KM.
Chociaż podczas badania na hamowni wyszło że ma 150KM i większy moment niż katalogowy oczywiście na fabrycznych ustawieniach.
8-O 8-O 8-O No to piękny rozrzut 8-O Może ktoś ją podkręcał zanim kupiłeś??? :roll:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2202
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: Artur G. » 10 wrz 2014, 11:51

1.4 150 KM katalogowe:
1. 7 - 8 na trasie przy czym niższa wartość to minimum jakie udało mi się uzyskać przy dwóch osobach na pokładzie i bez szaleństwa. W "normalnych" warunkach nawet na trasie 6,5 to mało prawdopodobny wynik. 7 litrów już możliwy do osiągnięcia, ale trzeba się o to postarać. Ta wyższa wartość to trasa z pełnym obciążeniem - cztery osoby i bagaż (ok. 1400 km na trasie lubelskie - pomorskie- warmińsko mazurskie) przy średniej coś ok. 7,3. Jazda bez emocji ale i nie pozbawiona dynamiki. Reasumując, w moim przypadku trudno zejść poniżej 7 ale i trzeba się nielicho postarać, żeby spalił więcej jak 8 na trasie
2. 7,5 - 9 - miasto, ale bez korków, czasami kilka minut w korku w Lulinie, czy W-wie, ot. normalna jazda miejska, przy czym jak w pkt. 1 - ciężko utrzymać 7,5, ale i trzeba się postarać aby wskoczyło na 9 l. Właśnie zerknąłem na komputerek i pokazuje mi średnie - odpowiednio 8,1 i 8,4.
U mnie zużycie pb kształtuje się na równym poziomie, bez znacznych skoków. Moja jazda jest normalna, żadne tam eko ale i bez fikania za kółkiem, czasem tylko przegonie pająki z wydechu.
ps. bez lpg.
ps. dziś we trzy osoby a w powrotnej drodze 2 osoby: Lubartów - Sokołów Podlaski (łącznie 300 km) cały czas padający drobny deszcz, 100 - 140 km/h, normalna jazda, jak trzeba przycisnąć i wyprzedzić to się ciśnie, jak nie to noga lekko z gazu - i co? średnio wyszło idealne równe 7,3 l.
Nie wiem czy to dużo, chyba sporo, spodziewałem się mniej co najmniej o litrę do wartości katalogowych, które trudno jest osiągnąć. Ale jak się przesiada z jaguara 3.0 V6 4x4 to te wartości jakieś takie małe się wydają. : yesyes :
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
jest:
Delta III 1.4 150 i od marca 2019r. AR 147 3d lift

Achates
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 29 mar 2014, 15:59
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: Achates » 15 paź 2014, 18:22

Ja w Delcie III ze 120 KM mam spalanie na poziomie 10-10,5 litra - klimatyzacja i korki - jazda głównie po Warszawie.
Jeśli chodzi o trasę to zazwyczaj ze średnim obciążeniem (2-3 osoby) wychodzi mi 7,5-8 litrów.

Awatar użytkownika
elkanguro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 03 lut 2019, 22:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: elkanguro » 24 lut 2019, 8:56

Cześć, przejechałem pierwsze 400 km Deltą (80% trasa) i chciałem dopytać Was o wskazania komputera dotyczące średniego spalania. Komputer pokazał mi średnie spalanie na tym dystansie 7 litrów na setkę. Po zatankowaniu do pełna wyszło mi jednak 7,92 l/100km. Czy takie zaniżanie spalania to standard?
2002-2009: Fiat Cinquecento 0.9 41KM
2009-2011: Renault 21 Nevada 1.7i 90KM
2011-2019: Mazda 323f 1.5 88KM
2019-: Lancia Delta 1.4t 150KM

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 788
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: mikee72 » 24 lut 2019, 11:30

Problem polega na tym, że tankowanie 'pod korek' jest obarczone dużym błędem
- czasem wejdzie więcej, czasem mniej i to może być nawet kilka litrów.

Jak ci się chce, to zatankuj do pełna - zapisz kilometry, a potem notuj wszystkie tankowania.
Po zrobionych kilku tys km zatankuj znowu do pełna i wtedy porównaj spalanie z komputera z tego odcinka
do ilości wlanych litrów / zrobione setki km (np. 2500km, to 25 setek).
Wskazania komputera powinny się z grubsza pokrywać z takim obliczeniem - kilka procent różnicy może być.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 6699
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów

Re: Delta III 1.4 T-jet - jakie spalanie?

Post autor: faraon » 24 lut 2019, 12:47

elkanguro pisze:
24 lut 2019, 8:56
Cześć, przejechałem pierwsze 400 km Deltą (80% trasa) i chciałem dopytać Was o wskazania komputera dotyczące średniego spalania. Komputer pokazał mi średnie spalanie na tym dystansie 7 litrów na setkę. Po zatankowaniu do pełna wyszło mi jednak 7,92 l/100km. Czy takie zaniżanie spalania to standard?
Ja w swojej Cromie zapisuję wszystkie tankowania. Tankuję zawsze po "menisk" płaski we wlewie i niestety na przestrzeni ponad 90 tys. km porównanie zużycia wg kompa i w realu jest.
W praktyce waha się od 0,5 do ponad 1 l/100km.
Wynika to z tego, że tankowanie "pod korek" dzielone przez ilość km to 100% real, a wskazania na kompie to wynik pomiarów kilku parametrów i TEORETYCZNE spalanie "wyciągnięte" z bazy danych zapisanych w pamięci przy tych parametrach.
Baza danych jest wpisywana nie na podstawie prawdziwych pomiarów na drodze tylko z symulacji.
W Europie to "normalka" że dane podane przez producenta, komp w pojeździe itd. są niższe niż w realu.
W USA takie "praktyki" są nie dopuszczalne.

Spalanie mojej Cromy - w BC wpisane zużycie wg samochodowego kompa
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Delta III”