Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5080
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: Tomzik » 10 paź 2021, 21:42

Jakie macie wspomaganie?

Instrukcja mówi coś takiego:
Przechwytywanie.JPG
U mnie wywaliło płyn górą, w zbiorniczku był brak, więc stanąłem przed wyborem i zakupiłem czerwony płyn. Tak mi się zdawało, że resztki osadzone na brzegach zbiorniczka były czerwonawe. Spojrzałem na "hydrauliczne wspomaganie", wyczaiłem, że tutela GI/E, więc czerwona i taki płyn kupiłem.

Potem kilka razy dolewałem, teraz mam taki efekt, że robi się kałuża pod autem nawet jak tydzień stoi nieruszane.

Wg Epera moja pompa to nr 9404008049. W Eperze oczywiście tylko zdawkowe info "nowa pompa wspomagania". Ale znalazłem gdzieś w opisach pomp zamienników, że to jednak elektrohydrauliczna. Tam wchodzi Tutela GI/R - zielona.

Wychodzi więc na to, że wlewałem zły płyn. Pytanie czy uwaliłem pompę i/lub przewody czy przekładnię (hałasów żadnych nie ma), skoro jest wyciek nawet na nie ruszanym przez tydzień aucie... Przejeździłem tak ładnych kilka zbiorników paliwa.

Szlag by trafił...

Zwracajcie uwagę na rodzaj wspomagania ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: mikee72 » 10 paź 2021, 22:34

Odnośnie rodzajów płynów to nie podpowiem. Z moich doświadczeń.. tylko to, co wcześniej pisałem w temacie Twojego auta: miałem wyciek płynu wspomagania, bo zacisk na zbiorniczku wyrównawczym nie trzymał. Pod autem robiły się plamy.. kolor ciężki do określenia - na bruku/ asfalcie były po prostu ciemne, z pewnością też tłuste bo do dzisiaj widać. Zbiorniczek wyrównawczy zasadniczo był czarny, ale mechanik umył go (chyba benzyną w sprayu) i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że ten zbiorniczek jest tak naprawdę biały (?). Potem mechanik dolał płynu, którego nieco brakowało (dosłownie trochę, chociaż plamiło od miesięcy) - nie mam pojęcia jakiego, po prostu dolał. I w zasadzie o tym akurat problemie mogłem zapomnieć.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014

Obrazek

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 511
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: wiesiu » 10 paź 2021, 22:38

Ja w swojej lałem ATF 220 czyli zwykły czerwony płyn, bez najmniejszych problemów przejeżdżałem na takim 3 lata
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5080
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: Tomzik » 10 paź 2021, 22:42

No właśnie nie wiem czy ta "nowa pompa" nie weszła gdzieś przy wprowadzaniu silnika 2,2 170KM.

Albo nawet nieco później.

Coś mi się obiło o "oczy", że był jakiś motyw ze wspomaganiem w AR 159, potem zalecali zalewać właśnie tym GI/R zielonym. Możliwe, że to ten sam okres. Obstawiam w każdym razie, że gdzieś w trakcie roku 2008.

Dlatego zapewne większość autobusów śmiga na płynie czerwonym i ma klasyczną pompę hydrauliczną. Ale ja zawsze muszę mieć szczęście do mniej popularnej wersji ;)

PS. Tak wygląda pod samochodem po tygodniu...
DSC_9473.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 901
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: mikee72 » 10 paź 2021, 22:56

No nie, to jest konkretny wyciek - u mnie kilkumiesięczne plamy były mniejsze niż ta.
Ale plus takiej sytuacji - chyba będziesz miał łatwiej znaleźć miejsce, gdzie jest problem.
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5080
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: Tomzik » 14 paź 2021, 20:35

Znalezione - Zaraz nad plastikową osłoną silnika idą 2 amelinowe przewody podobne do klimatyzacyjnych. Złączone są w jednym miejscu obejmą metalową. Zapewne rurka pod obejmą skorodowała i popuszcza.

Na szczęście magiel suchutki.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 511
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2,2 170KM wspomaganie kierownicy

Post autor: wiesiu » 14 paź 2021, 21:53

Jedna rurkę kiedyś zmieniałem, puściło u mnie na łączeniu aluminium z gumą. Kupiłem w peugeocie nową. Pamiętam tylko że dość nieprzyjemne w wymianie to było. Guma nie wiedzieć czemu była jakaś bardzo miękka w porównaniu z nową.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”