Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4224
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: Dawid » 16 sie 2012, 6:31

Magnetyzer..wierzysz w takie cuda?Powodzenia;) Odnosnie stożka odpuść sobie taki wynalazek,no chyba że chcesz mieć kolorowo pod maską.Zainwestuj do oryginalnej puszki we wkładkę firmy K&N.To naprawdę działa.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: dawidson » 16 sie 2012, 7:00

I tutaj się nie zgodzę. W przypadku wkładki różnice czułem jedynie w portfelu. Cena w większości wypadków jest kosmiczna i nie rekompensuje jej nawet fakt, że można ją myć (mało kto liczy koszty mycia i nasączania). Moim zdaniem stosunek efektu do ceny jest kompletnie nieopłacalny.

Co do filtra stożkowego... U mnie różnica była wyraźnie odczuwalna.
Dolot który pokazałem był projektowany dla silnika CC. O ile dobrze pamiętam to kopia A-grupowego dolotu. W przypadku silnika 1,1 przyrosty mocy były udokumentowane. Zainteresowanych odsyłam na forum Centomanii.
Ja na ów dolot zdecydowałem się, bo pozwalał na estetyczny montaż, był solidnie wykonany.

Innym ciekawym eksperymentem jaki testowałem na jednym z moich silników SOHC była izolacja dolotu. Efekty były bardzo fajne chociaż wyglądało to naprawdę jak z odpustu :)

W każdym razie ważne jest doprowadzenie świeżego zimnego powietrza do filtra. Spora część osób o tym zapomina i osiąga efekt odwrotny do zamierzonego bo filtr ciągnie wrzątek spod maski.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4224
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: Dawid » 16 sie 2012, 7:17

Nie będę się rozwodził na temat K&N.Fakt kosztuje ale też i działa.Sprawdziłem to na 3 silnikach.O wiele bardziej wymagających jak 1.6 z delty.Na temat stóżkow słyszałem rożne opinie i w większości przypadków były nieprzychylne.Sam nigdy ich nie stosowałem.
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V
Seat Altea 1.6 MPI


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: dawidson » 16 sie 2012, 7:38

Akurat kształt filtra ma według mniej znaczenie drugorzędne. Ja dzielę filtry na otwarte i na wkładki ;)

Pisząc o słabym działaniu miałem na myśli wkładkę jako taką a nie akurat jeden konkretny produkt jednego producenta.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: Lukanio42 » 16 sie 2012, 22:03

mój szwagier ma Kappe 2.0 turbo i niedawno zamontował właśnie stożek i teraz ma o wiele lepszy moment obrotowy no i ten dźwięk :D właśnie jeszcze z nim porozmawiam i razem coś pewnie zdziałamy :) dzięki wielkie za podpowiedzi :) czyli najlepiej kupić K&N ? czy jakie firmy jeszcze byście polecali ?

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1674
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: bassman » 18 sie 2012, 18:52

"wiele lepszy moment obrotowy" - co przez to rozumiesz?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony: Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje: Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95'
: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'

Tatowa: Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - moja była.

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: Lukanio42 » 20 sie 2012, 0:33

znaczy chodziło mi o to że można więcej wycisnąć na max. obr ... nie wiem jak to wytłumaczyć dokładnie :P

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: dawidson » 20 sie 2012, 18:01

Czyli na maksymalnych obrotach da się jechać szybciej?

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Lukanio42
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 100
Rejestracja: 14 lip 2011, 1:00
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Osowiec

Re: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: Lukanio42 » 20 sie 2012, 23:21

hmm ... przy 6 tyś obr. przykładowo na 3 biegu z tym filtrem osiąga większą prędkość niż bez tego filtra ... mniej więcej o to mi chodziło

Awatar użytkownika
dawidson
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 29 mar 2007, 0:00
Skype: dejv667ukp
Imię: Dawid
Lokalizacja: Brachttal
Kontakt:

Odp: Delta II 1.6 '94 - wymiana filtra na stożkowy

Post autor: dawidson » 20 sie 2012, 23:34

Lukanio42 pisze:hmm ... przy 6 tyś obr. przykładowo na 3 biegu z tym filtrem osiąga większą prędkość niż bez tego filtra ... mniej więcej o to mi chodziło
To niemożliwe. Prędkość przy danych obrotach pozostaje niezmienna - nawet gdy podniesiemy moc. Wynika to z tego, że prędkość wynika z przełożeń skrzyni biegów itd. To co zmienia się po podniesieniu moc to czas po jakim dana prędkość jest osiągana.

"... I guess it's just the way I'm wired."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”