Kappa - podłokietnik
Kappa - podłokietnik
Proszę kogoś kto to robił o dokładny opis zdejmowania podłokietnika w kappie.Wiem zszukania że trzeba wyjąć (wybić) klin.Ale jak ,do góry do dołu ,czy to jest to coś z dziurką? patrząc od góry między siedzenie a podłok.Jestem załamany ,podłokietnik wisi obskurnie .Pomóżcie jakoś.
Odp: Podłokietnik lancia kappa
Dzięki za podpowiedź ,byłem tam już i powróciłem do tego tematu ze ściślejszym zapytaniem do forumowicza który siedzenia demontował.Pzdr
Odp: Kappa - Podłokietnik
No ja powiem tak - ze swojej storny próbowałem to najpierw wybić zawleczkę do dołu - ale miałem chyba złę narzędzie (znaczy się wybijak - za cienki), próbowałem też wyciągnąć zawleczkę do góry (nie da rady).
Oglądająć tą zawleczkę i siedzenie sądze, że trzeba mieć dobrej średnicy wybijak i wybijać od dołu.
Z tym że Topcio wybijał juużten bolec to jakby napisał co i jak to by było git.
Najlepiej czym i w którą stronę wybijał.
Bo w tym temacie o praciu widzę wiertło tak z 4, a nigdzie nie widzę potem jego użycia - i się zastanawiam czy przypadkiem to nie służyło jako wybijak.
Oglądająć tą zawleczkę i siedzenie sądze, że trzeba mieć dobrej średnicy wybijak i wybijać od dołu.
Z tym że Topcio wybijał juużten bolec to jakby napisał co i jak to by było git.
Najlepiej czym i w którą stronę wybijał.
Bo w tym temacie o praciu widzę wiertło tak z 4, a nigdzie nie widzę potem jego użycia - i się zastanawiam czy przypadkiem to nie służyło jako wybijak.
- Marzena
- Klubowiczka wspierająca
- Posty: 998
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 7:37
- Imię: Marzena
- Lokalizacja: Lublin
Odp: Kappa - Podłokietnik
dla tego PanaMarcin_D pisze:Bo w tym temacie o praciu widzę wiertło tak z 4, a nigdzie nie widzę potem jego użycia - i się zastanawiam czy przypadkiem to nie służyło jako wybijak.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - Podłokietnik
w dziale "zrób to sam" uzupełniłem opis wybijania oraz na końcu dodałem "poradę" jak zlikwidować zwis podłokietnika.
Odp: Kappa - Podłokietnik
No kurcze to jednak jestem dobrym obserwatorem i myślę też całkiem składnie.Marzena pisze:dla tego PanaMarcin_D pisze:Bo w tym temacie o praciu widzę wiertło tak z 4, a nigdzie nie widzę potem jego użycia - i się zastanawiam czy przypadkiem to nie służyło jako wybijak.
Odp: Kappa - Podłokietnik
Hi! Panowie i Panie proszę o odrobinę cierpliwości jestem w trakcie demontażu podłokietnika ,zdjęcia póżniej
1 wybijanie od dołu ,można wiertłem ale ja wybijałem imbusem nr podam za chwilkę ...chwilka ...
.... nr 3,niestety w trakcie wyciągania zawleczka się urwała i trzeba było się troszkę napocić żeby ją całą wybić ale dało radę
2 śruby szt 3(w fotelu) nie trzeba demontwać(jeżeli wyciągniecie całą zawleczkę )(ja musiałem żeby wymontować pozostałą resztkę zawleczki) ,żeby naprawić wiszący podłokietnik,chyba że powodem wiszenia są owe śruby,po wyjęciu zawleczki podłokietnik wychodzi z mocowania ,następnie ...
3 demontaż tapicerki jest banalnie prosty ,trzeba wyciągnąć materiał(lekko podważyc śrubokrętem pociągnąć cążkami ,kleszczami czy co tam macie i wyjdzie ) z łączenia na tyle podłokietnika a następnie zsunąć go z gąbki /pianki ,pamietać o cieniutkim materiale żeby nie zginął, łatwiej się nakłada na ten materiał pokrowiec na gąbkę przy montażu
4 żeby dostac się do środka ,trzeba rozciąć elegancko gąbkę/piankę,lub rozerwać jakkto woli i na ile lubi swoje auto, wewnątrz znajduje sie plastikowa obudowa do której przykręcony jest element usztywniający odpowiedzialny za położenie podłokietnika
w moim przypadku winna była śrubka mocująca która to się wykręciła powodując latanie elementu stabilizującego , po umiejscowieniu elementu i wkręceniu śrubki oraz dodatkowemu zabezpieczeniu w postaci silikonu nastepuje montaż w odwrotnej kolejności ,piankę też można skleić silikonem żeby całość była stabilniejsza ...poniżej zdjęcia...może nie wszystko ale reszta łatwo przychodzi gorzej z cięciem Lancii zdjęcia klikalne powiększalne
rozebrany podłokietnik
chirurgczne cięcie dookoła
część ze znaczkeim Lancii otwiera nam serce podłokietnika
serce wymontowane ..
jedyny otworek ze śrubką trzymający całe ustrojstwo ,koniecznie trzeba wzmocnić ..czymkolwiek..na przyszłość
pęknięta zawleczka czy też trzpień mocujący podłokietnik do uchwytu w fotelu
Po zamontowaniu zasłużone pifko ...bardzo dobre...prosto z lodóweczki ..smakuje jak nigdy
Pozdro...
1 wybijanie od dołu ,można wiertłem ale ja wybijałem imbusem nr podam za chwilkę ...chwilka ...
.... nr 3,niestety w trakcie wyciągania zawleczka się urwała i trzeba było się troszkę napocić żeby ją całą wybić ale dało radę
2 śruby szt 3(w fotelu) nie trzeba demontwać(jeżeli wyciągniecie całą zawleczkę )(ja musiałem żeby wymontować pozostałą resztkę zawleczki) ,żeby naprawić wiszący podłokietnik,chyba że powodem wiszenia są owe śruby,po wyjęciu zawleczki podłokietnik wychodzi z mocowania ,następnie ...
3 demontaż tapicerki jest banalnie prosty ,trzeba wyciągnąć materiał(lekko podważyc śrubokrętem pociągnąć cążkami ,kleszczami czy co tam macie i wyjdzie ) z łączenia na tyle podłokietnika a następnie zsunąć go z gąbki /pianki ,pamietać o cieniutkim materiale żeby nie zginął, łatwiej się nakłada na ten materiał pokrowiec na gąbkę przy montażu
4 żeby dostac się do środka ,trzeba rozciąć elegancko gąbkę/piankę,lub rozerwać jakkto woli i na ile lubi swoje auto, wewnątrz znajduje sie plastikowa obudowa do której przykręcony jest element usztywniający odpowiedzialny za położenie podłokietnika
w moim przypadku winna była śrubka mocująca która to się wykręciła powodując latanie elementu stabilizującego , po umiejscowieniu elementu i wkręceniu śrubki oraz dodatkowemu zabezpieczeniu w postaci silikonu nastepuje montaż w odwrotnej kolejności ,piankę też można skleić silikonem żeby całość była stabilniejsza ...poniżej zdjęcia...może nie wszystko ale reszta łatwo przychodzi gorzej z cięciem Lancii zdjęcia klikalne powiększalne
rozebrany podłokietnik
chirurgczne cięcie dookoła
część ze znaczkeim Lancii otwiera nam serce podłokietnika
serce wymontowane ..
jedyny otworek ze śrubką trzymający całe ustrojstwo ,koniecznie trzeba wzmocnić ..czymkolwiek..na przyszłość
pęknięta zawleczka czy też trzpień mocujący podłokietnik do uchwytu w fotelu
Po zamontowaniu zasłużone pifko ...bardzo dobre...prosto z lodóweczki ..smakuje jak nigdy
Pozdro...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Re: Kappa - Podłokietnik
Wyrzuciłem z mocowania podłokietnika do fotela wielkie blachowkręty, wywierciłem większe otwory i przykręciłem normalnymi śrubami z nakrętkami, dopasowanymi rozmiarem. Nie podaję szczegółów ponieważ nie pamiętam ale to jest wszystko bardzo proste do wykonania i skuteczne
Re: Kappa - podłokietnik
Nieco pokrewne pytanie: czy jest możliwość zamiany podłokietników ze starego typu (cały obity materiałem) na nowy (obicie materiałem od góry, z otwieranym pojemnikiem wewnątrz)? Czy mocowanie jest takie samo?
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - podłokietnik
Jest możliwe pod warunkiem wymiany całego tunelu na nowy typ...podstawa, mocowanie, nawiewy, drewno, podłokietnik.conq pisze:Nieco pokrewne pytanie: czy jest możliwość zamiany podłokietników ze starego typu (cały obity materiałem) na nowy (obicie materiałem od góry, z otwieranym pojemnikiem wewnątrz)? Czy mocowanie jest takie samo?
pozdrawiam brać klubowiczów
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa - podłokietnik
Zasadnicza jest różnica w mocowaniu podłokietnika. Stary typ jest mocowany do fotela kierowcy, a nowy do tunelu środkowego.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD