wzrosłaby moc a zmiejszyłaby się V-max, no i licznik pewno by kłamał.
in mniejsza średnica tym mniejsza prędkośc obwodowa,
miałem kiedyś dużo komarów i rometów no i te na kołach 16' były silne ale powolne, a te na kołach 19' goniły jak głupie, ale były słabe.
wybaczcie jak pieprze głupoty ale zalany troche jestem.
Delta - 2.0 16V
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
2.0 16V
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
2.0 16V
Panowie kompromitacja totalna ale po kolei:
1-Moc nie zależy od wielkości kół pojazdu!
2-Co do oporów to rzeczywiście, szersza opona daje odczuwalny wzrost oporów toczenia (gównie objawiający sie we wzroście spalania), za to różnice w oporach aerodynamicznych są pomijanie małe.
3- Meritum zimna średnicy koła.
Tak jak widźmy na załączonym obrazku, przy tej samej prędkości obrotowej (rozpatrujemy tu drogę po jednym obrocie, czyli równą jest obwodowi), małe koło pokonało mniejszy odcinek niż koło duże.
Stąd konkluzja (większe koło wiesza prędkość maksymalna) ale za to na mniejszym kole auto potrzebuje mniejszego momentu (jak wiadomo moment =siła*ramię) co daje wynikowo lepsze przyspieszenie.
I ot to cała tajemnica.
P.S
Do moderatorów można by przenieść tą cześć nie związanej z tematem dyskusji gdzieś indziej, plus narzekania jednego z forumowiczów na tunerów oszustów bo to zupełny off-topic.
1-Moc nie zależy od wielkości kół pojazdu!
2-Co do oporów to rzeczywiście, szersza opona daje odczuwalny wzrost oporów toczenia (gównie objawiający sie we wzroście spalania), za to różnice w oporach aerodynamicznych są pomijanie małe.
3- Meritum zimna średnicy koła.
Tak jak widźmy na załączonym obrazku, przy tej samej prędkości obrotowej (rozpatrujemy tu drogę po jednym obrocie, czyli równą jest obwodowi), małe koło pokonało mniejszy odcinek niż koło duże.
Stąd konkluzja (większe koło wiesza prędkość maksymalna) ale za to na mniejszym kole auto potrzebuje mniejszego momentu (jak wiadomo moment =siła*ramię) co daje wynikowo lepsze przyspieszenie.
I ot to cała tajemnica.
P.S
Do moderatorów można by przenieść tą cześć nie związanej z tematem dyskusji gdzieś indziej, plus narzekania jednego z forumowiczów na tunerów oszustów bo to zupełny off-topic.
Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2