Delta - 2.0 16V

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Anonymous

Delta - 2.0 16V

Post autor: Anonymous » 27 maja 2006, 16:44

Witam

Mam Lancie delta nova 2.0 16V seryjnie 139 KM
przyspieszenie do setkli - 9.6 s.

jak na tak male auto i dwulitrowa szesnastke bardzo mizerne osiagi, niestety potwierdzone w wyscigach.
Auto normalnie chodzi bardzo fanie - "dupohamownia" pokazuje nawet wiecej mocy ale w wysciagach niestety calkowita seria.
i teraz pytanie - jak podniesc moc aby nie wstydzic sie za ta wloszke????

Silnik jest mocno doprezony - stopien sprezania 10,5 - nie tu trzeba szukac mocy
wiem ze poprawia osiagi walki i obrobka głoeicy - ale jakie walki i czy dostane je w rozsadnych pieniadzach????
Czy nie mozna czegos prostego zrobic aby dojac do 150 KM???
Kurczej jak ktos kupi sobie np kadeta GSI czy ASTRE to w sumie paroma zmianami ma przyrost ponad 10 % i osiagi naprawde super.
Czy seryjny wydech i dolot sa tak naprawde spieprzone????
czy pozbycie sie katalizatora odblokuje troche koni??? W tym samym silnik w Tipo seryjnie jest 142 lub 147 koni - czy one sie roznia???
jak na usuniecie katalizatora reaguje ten silnik??? (sonda jest bardzo daleko od glowicy) czy osiagi spadaja bez kombinajcji z sonda????

PS. chcialbym dojsc do 150 KM mam nadziej ze wtedy wystarczy to na objechanie zdrowego Civica 1.5 bo to naprawde przykro dostawac od seryjnego auta w podstawowej wersji silnikowej :(:(:(:((

Aha jeszcze jedno - wiem ze to mocy nie doda ale osiagi moze poprawic - odpiecie walkow wyrownywazajacych - czy poprawa jest naprawde znaczna i pogorszenie kultury pracy zauwazalne???

Awatar użytkownika
Mobil
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: sieradow

2.0 16V

Post autor: Mobil » 07 cze 2006, 0:11

czesc miałem taka lancie faktycznie była słaba ale jak załozyłem stozek ,kolektor sportowy wyciełem katalizator i załozyłem koncowy tłumik sportowy a nie basowy na oponach 195/50/15 miałem ok 8,2 a na oponach 215/40/16 8,8 do 100km a do 140 15,8sek.tylko ja leje v-power to jest naprawde paliwo godne polecenia:) tylko wez pod uwage to ze lancia jest bardzo ciezka jak na sportowe auto wazy 1250kg a astro z mocniejszym silnikiem ok 1100kg

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: DeviLL » 07 cze 2006, 14:29

Obrazek <-- taki kolektor do 1.2 8v zrobil olek ostatnio. Ogolnie ceny to 800zl zwykla stal , 1000zl nierdzewka taka blyszczaca. Trzeba sie wczesniej umawiac

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 29 cze 2006, 20:54

Witam

widze ze to jednak nie jest klub tuningowy - trudno spotkac tu kogos kto chcialby poprawic osiagi :( ...jednak opowiem troszke o moim samochodzie moze sie komus przyda a moze odezwie sie ktos kto ma podobne pomysly i problemy jak ja.

Wiec po kolejnych porazkowych wyscigac ( z autami o mocy niewiele przekraczajacej 100 KM) postanowielm jednak obiektywnie sprawdzic moc silnika. wybralem sie na hamownie. Co prawda juz wczesniej podejrzewalem jaki bedzie wynik bo nie moglem porzadnie objechac podobnego auta 100 konnego (bravo diesel) wyszlo 110 KM. z jednej strony ucieszylem sie bo to objetnica lepszych osiagow jak doprowadze auto do serii, z drugiej zalamka bo kolejne inwestycje i brak konkretnych pomyslow na zdiagnozowanie usterki. Najpierw postanowielem zajrzec do rozrzadu, przy okazji wymienic go. Podejrzewalem zle ustawienie. Niestety tam wszystko bylo w porzadu wymienilem pasek z napinaczem i zdecydowalem sie "zrezygnowac z usług" ;) walków wyrownowazajacych.
Operacja bardzo prosta polegajaca na niezakladaniu paska na w/w walki. :). Co sie zmieniło: powyzej 4000 RPM silnik bardzo glosny dzwiek jak z przelotowym wydechem (prawie) i pojawily sie pow 4000 RPM delikatne drzenia. Ogolnie nie ma tragedni jak ktos juz ma wolny wydech nie zauwazy roznicy a nawet dzwiek silnika moze sie podobac. Oczywiscie wyeliminowanie walkow nie da ani jednego konia za to silnik sie lepiej wkreca (zauwazalnie) i jest szansa na minimalne poprawienie osiagow - na razie tak zostanie.
Gorzej z tym ze nie wiem gdzie szukac brakujacych koni. Kolejny moj pomysl to sprawdzenie cisnienia paliwa, potem trzeba zerknac czy przypadkiem walki nie sa starte tak mocno ze ograniczja osiagi. Kolejnych pomysłów na razie brak - moze ktos cos zasugeruje? (przypomne tylko ze cisnienie sprezaNIA NA KAZDYM Z CYLINDROW TO MIN 14,5 atmosfery wiec raczej kompresji nie brak.
Zauwazylem tez ze mozna regulowac rodzielacz zaplonu - pytanie czy to ma wplyw na kat wyprzedzenia czy steruje tym komputer??? (jest czujnik na kole pasowym walu).

Ps. oczywiscie oleje, filtry, swiece, kable nowe, markowe napewno dobre wymienieone w tym miesiacu.

Kto podzieli sie pomyslami, uwagami itp.?????

KJ
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 223
Rejestracja: 10 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

2.0 16V

Post autor: KJ » 29 cze 2006, 22:57

"ww296" pisze:widze ze to jednak nie jest klub tuningowy - trudno spotkac tu kogos kto chcialby poprawic osiagi :( ...
Bo to Lancia, a Lancii nie trzeba poprawiać ;-)
******* KJ ******

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: Kubek » 29 cze 2006, 23:21

Sam stozek i wyciety katalizator powinnien Ci dac okolo 5% wiecej mocy, nie wiem ile w seri maja te Delty ale na allegro widzialem seryjne delty 2.0 z turbo 16V z okolo 160KM, i moze zacznij od chip tunningu ? zawsze to cos daje ? no i mozesz lac jeszcze Super-V-Power (99 oktanow ). Dziwne jest to ze ma miec niby w seri te 140KM a ma 110KM, w tym miejscu zaczalbym od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy zwykly filtr powietrza nie jest czasem czarny ? ( stozek naprawde duzo daje ), zmierz Cisnienie, moga byc np. wezyki paliwowe popekane ( te od spodu, pompa paliwa ) no i sprzeglo moze Ci sie slizgac, bez dobrego sprzegla mozesz mec nawet 200KM i Ci to nie wiele pomoze. :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 29 cze 2006, 23:41

"Jaqob" pisze:Sam stozek i wyciety katalizator powinnien Ci dac okolo 5% wiecej mocy, nie wiem ile w seri maja te Delty ale na allegro widzialem seryjne delty 2.0 z turbo 16V z okolo 160KM, i moze zacznij od chip tunningu ? zawsze to cos daje ? no i mozesz lac jeszcze Super-V-Power (99 oktanow ). Dziwne jest to ze ma miec niby w seri te 140KM a ma 110KM, w tym miejscu zaczalbym od wymiany filtra paliwa i sprawdzenia czy zwykly filtr powietrza nie jest czasem czarny ? ( stozek naprawde duzo daje ), zmierz Cisnienie, moga byc np. wezyki paliwowe popekane ( te od spodu, pompa paliwa ) no i sprzeglo moze Ci sie slizgac, bez dobrego sprzegla mozesz mec nawet 200KM i Ci to nie wiele pomoze. :)
oscylowanie średnimi przyrostami jest mało sensowne,
każde auto zareaguje indywidualnie..

najważniejsze jest odzyskanie serii.. stożki, robienie wydechu, dolotu
powinno dodać coś ponad..

ja bym sprawdził:
- stan wałków,
- sondę lambda + ew. kat. (nie napisałeś przebiegu, może być przypchany),
- filtr paliwa,
- ciśnienie na listwie (pompa.. choć uważam, że przy pedale w podłodze mogłoby być stukowe)..

to na początek.. jeśli kompresja jest oki to wcześniej czy później się znajdzie winowajca.. :)

p.s. jeszcze bym podmienił kable WN na chwilę.. wiem, że masz nowe etc.
ale ja bym podmienił.. ;)

powodzenia

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: DeviLL » 30 cze 2006, 0:09

Obadaj kolektor wydechowy , jak jest mocno osmolony to zrob porting (pamietam w pxs taka jedna alfe zasyfiona , zrobilo sie to i moc skoczyla w gore ladnie)

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 30 cze 2006, 0:21

dzieki za wypowiedzi
kable, filtry mat exploatacyjne mam bardzo dobrej jakosci i nowe. Nowe mam rowniez sprzeglo i skrzynie po remoncie (wszystko na orginalnych czesciach )
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane :) co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii :) ale dzieki za checi :):):):)

biore pod uwage przytkany katalizator, bede go zastepowal po wyeliminowaniu innych przyczyn (to naprawde malo prawdopodobne aby seryjny, nawet zniszczony wydech zabral 30 koni, prawi 1/3 mocy...)

Adolf- dlaczego sadzisz ze problemy z pompa (cisnieniem paliwa) moga spowodowac spalanie stukowe?
i jeszce jedno - nie znam (jeszcze :) ) sterownika tego silnika ale mysliszy ze lambda ma wplyw podczas max otwarcie przepustnicy?
Adolf - dzieki - wreszcie ktos kto wie co mowi :):):):):):)

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

2.0 16V

Post autor: Pablo » 30 cze 2006, 9:10

A tak przy okazji spytam jak ma się wywalenie katalizatora do późniejszych przeglądów ???
Pozdrawiam Pablo

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 30 cze 2006, 9:21

"ww296" pisze:Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane
więc tak jak pisałem skup się na odzyskaniu serii, jak znajdziesz
to będziesz hiper zadowolony i wtedy dopiero na spokojnie szukasz
dodatkowych KM..
biore pod uwage przytkany katalizator, bede go zastepowal po wyeliminowaniu innych przyczyn (to naprawde malo prawdopodobne aby seryjny, nawet zniszczony wydech zabral 30 koni, prawi 1/3 mocy...)
w/g mnie uciekło Ci nie 30 a 20% ;), ale uwierz, że zapchany katalizator
potrafi unieruchomić auto, więc warto sprawdzić,
jeśli się okaże, że jest git można spokojnie ponownie go wstawić..
Adolf- dlaczego sadzisz ze problemy z pompa (cisnieniem paliwa) moga spowodowac spalanie stukowe?
przy max otwarciu przepustnicy (czyt. dużym obciążeniu)
zacznie po prostu brakować paliwa, ale to powinieneś słyszeć
(charakterystyczne "cykanie"), jeśli nie ma to ok, choć nie ma dużo
roboty ze sprawdzeniem, więc warto..
i jeszce jedno - nie znam (jeszcze :) ) sterownika tego silnika ale mysliszy ze lambda ma wplyw podczas max otwarcie przepustnicy?
oczywiście, że ma.. przecież to sonda na podstawie odczytów
dobiera skład mieszanki.. lambda ma również ogromny wpływ na spalanie
więc zwróć też uwagę ile auto pali..

podjedź na examiner i ew. błędy typu uszkodzona sonda od razu wyjdą..

no mój gust zacznij od naprawdę podstawowych rzeczy..

+ sprawdzenie wałków (znowu niewiele roboty, 10 śrub bodajże
+ ew. uszczelka pod pokrywę i 4 ringi na otwory świec zapł.)..
opinia o wałkach 2.0 16v jak i 2.0 16vT jest bardzo niepochlebna..

poza tym jeśli masz zdartą wierzchnią, utwardzaną warstwę,
to w obecnej chwili drą się już niemiłosiernie a opiłki metalu dostają się
do oleju.. chyba nie muszę tłumaczyć co to znaczy.. 8)

i jeszcze raz powodzenia

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: Kubek » 30 cze 2006, 15:11

"ww296" pisze:...
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane :) co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii :) ale dzieki za checi :):):):)
No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 30 cze 2006, 15:38

"Jaqob" pisze:No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie :)
wystarczy nieumiejętne zamontowanie stożka i auto osłabnie..

w wolnossącym aucie dużo trudniej dobrać wydech..
to nie turbo, że wsadzisz przelotową rurę i masz z głowy (choć to też nie do końca prawda)
w wolnossącym trzeba to zrobić z głową..

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

2.0 16V

Post autor: Luckyy » 30 cze 2006, 17:29

"Jaqob" pisze:
"ww296" pisze:...
Jak juz ktos zauwazyl na razie szukam seii ale propozycje tuningowe tez mile widziane :) co prawda wywalenie tlumikow, katalizatora i zalozenie stozka pewnie spowodowaloby ucieczke kolejnych 30 konii :) ale dzieki za checi :):):):)
No nie wiem nie znam nikogo kto po wywaleniu kata i wstawieniu stozka narzekal by na spadek 30 KM, ktos zreszta nawet na forum pokazywal kiedys wykresy i testy z hamowni jakiegos fiata punta w ktorym byl stozek co dalo jakies 7KM wiecej w standardzie, a potem zaleznie od dlugosci rury powietrza dolotowej od filtra do przepustnicy, pokazywali jak zmienia sie moc i moment obrotowym, chyba im dluzszy dolot tym wiecej KM ( chyba najwiecej 9 KM uzyskali ) a im krotsza to tymwiekszy moement obortowy, wiec nie pitol ze Ci cos ukradnie konie :)
o to i wykresy
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Anonymous

2.0 16V

Post autor: Anonymous » 30 cze 2006, 20:44

oczywiscie troche przesadzilem ze spadkiem ale chodzilo mi o to ze stozek moze i w 90 % przypadkow PRAKTYCZNYCH zabiera kilka km.
Nikt nie przeczy ze umiejetne przerobienie dolotu (zwroc uwage ze wykresy ktore podales odnosza sie do dlugosci dolotu a nie typu filtra) moze poprawic co nieco. Ale uwazam (subiektywna opinia) ze dolot w mojej lanci jest ok. sa oczywiscie konstrukcjie fabrycznych dolotow ktore sa po prostu spieprzone i wtedy cokolwiek nie zrobimy przyniesie poprawe.
Druga sprawa - hamownia niestety nie odzwierciedla rzczywistych warunkow w jakich pracuje filtr - chodzi przedewszystkim o zawirowania powietrza pod maska przy predkosciach ponad 60 km/h. i nie pomoze tu jakas grodz zamknieta tylko z dwoch stron. Profesjonalne przerobki polegaja na wlozeniu stozkowego filtra do airboxu niestety koszt jest bardzo duzy i napewne w cyfilnuym uzytkowanie nie rekompensuje 1 - 5 KM zysku.
Kolejna sprawa filtr stozkowy ma bardzo negatywny wplyw na trwalosc samego silnika i pewnych elementow elektronicznych.

Adolf - z tego co sie orientuje to salanie stukowe moze byc spowodowane opoznionym zaplonem, kiepskim paliwe ale raczej nie mala jego iloscia.
Co do lambdy wiekszosc starszych stterownikow dawkuje wg wskazan lambdy tylko na malych obciazeniach silnka podczas max otwarcie przepustnicy wykorzystywany jest tylko przeplywomierz lub map.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2006, 21:10 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”