Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2017, 13:23

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 sty 2016, 12:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1835
Lokalizacja: Gliwice
Dotyczy wszystkich ze stajni fiata, alfy lancii z silnikami 1.9 2.4 jtd CF2/CF3 i innymi wynalazkami z pompy CP1.

No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie :lol:
Wozidło jak wozidło :)

Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi :|
Po cholerę zawracacie gitarę :?: :?:
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.

Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99% :lol:

W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? :roll:, co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy :) ależ to proste : beczy :



Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę.
Załącznik:
Komentarz: Demontujemy osłonę górną.
Auto na klocek, koło zdemontować, będziemy kręcić wałem.

poczatek.jpg
poczatek.jpg [ 76.58 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.

ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce.
Załącznik:
rozrzad.jpg
rozrzad.jpg [ 62.1 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu.
Załącznik:
rozrz+blok srub.jpg
rozrz+blok srub.jpg [ 67.57 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej.
Załącznik:
pompa out.jpg
pompa out.jpg [ 58.34 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Załącznik:
widok  pusto 1.jpg
widok pusto 1.jpg [ 52.87 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Załącznik:
widok pusto2 strona rozrzadu.jpg
widok pusto2 strona rozrzadu.jpg [ 68.21 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
Załącznik:
pompa cp1 schemat.jpg
pompa cp1 schemat.jpg [ 35.6 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Dobrać do konkretnej pompy !
zestaw naprawczy cp1.jpg
zestaw naprawczy cp1.jpg [ 38.41 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Załącznik:
Komentarz: zatyczki w zestawie, myjemy
cp1 czyszczenie.jpg
cp1 czyszczenie.jpg [ 43.6 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
Załącznik:
Komentarz: sekcja po sekcji !!!! nie wszystko na raz!
cp1 sekcja 1.jpg
cp1 sekcja 1.jpg [ 76.41 KiB | Przejrzano 3155 razy ]
CDN !!!!


Na górę
Post: 11 sty 2016, 12:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1835
Lokalizacja: Gliwice
No to dalej z koksem.
Załącznik:
CP1 tloczek uszczelka sekcja 1.jpg
CP1 tloczek uszczelka sekcja 1.jpg [ 43.68 KiB | Przejrzano 3152 razy ]
Składamy skręcamy i tak się bawimy.

Tutaj mamy winowajców:
Załącznik:
winowajca.jpg
winowajca.jpg [ 61.78 KiB | Przejrzano 3152 razy ]
Zmieniamy jeszcze uszczelki dekla wałka.
Załącznik:
cp1 przod.jpg
cp1 przod.jpg [ 53.77 KiB | Przejrzano 3152 razy ]
Jak mówiłem siemmering wału do wymiany we własnym zakresie.
Pomierzyć, lub wydłubać.

A tu jeszcze śrubki do blokowania koła pompy.
Załącznik:
śrubki blokada koła pompy.jpg
śrubki blokada koła pompy.jpg [ 73.58 KiB | Przejrzano 3152 razy ]

Jako że dotarliście do końca, to wskazówka.
Składacie dekiel sekcji ( wraz z metalowymi pierścieniami) trzymamy w lewej ręce prawą nakładamy pompę i dokręcamy.
Inaczej pierścień wypadnie z gniazda i dup@.

Dekle poskręcanie torxy 40, skręcam na wyczucie, masz rozum widzisz jaka śruba.

Wykresów już nie chce mi się pokazywać, ciśnienie po nocy ( akurat było -12) oscylowało podczas rozruchu ok 200Bar, przy +10 350barów :D
Po regeneracji na zimno w 3-4 sec podbija pod 600.
Odpala nie cieknie itp.

A dla tych mądrali skąd wiem że daje ciśnienie, po podniosłem raila o 250 Barów w całym zakresie i zlogowałem sobie auto, ciśnienie max 1400 zostawiłem.

Ok powodzenia.
Działajcie i myślcie.
A na YT jest też jakiś film jak gostek to naprawia.

O jeszcze koszta i czas.
Robiłem po woli, bardzo po woli !!!
pompa out z bryki ok 2h
regeneracja pompy ok 1,5h, spokojnie w 30min ogarniesz.
Skręcenie ok 2,5h ale jeszcze tuleje górną silnika przeciskałem więc skręcenie, ok 1,h
koszt zestaw 60zl
gaz do grzania garażu 30zl ( było na dworze -12 :D ).

Przy wyciągnięciu i odesłaniu do zakładu wołają 450, ale macie gwarancję że nie (?) pocieknie?
Decyzja należy do każdego z osobna.


Na górę
Post: 11 sty 2016, 13:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 788
Lokalizacja: Gdańsk
Szacun stary!


Na górę
Post: 11 sty 2016, 15:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2008, 00:00
Posty: 137
Lokalizacja: Nurowice
bravo i gratulacje


Na górę
Post: 11 sty 2016, 17:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 00:00
Posty: 2464
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Nie znam się, ale zacna robota zwłaszcza dla kolejnych użytkowników JTD : ok2 :

_________________
.......................................................................
Lancia Thesis 2.0T na części, pisać śmiało na PW
.......................................................................

JEST Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6

były 5x Lancia Thesis 2.0T
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 2000r.
była Lancia Phedra 2.0
była Lancia Kappa Sedan 2.0 VIS 155KM 1997r.


Na górę
Post: 11 sty 2016, 19:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 1966
Lokalizacja: Stolica
No pewnie, że zacna :D
Nie ukrywam , przyda mi się Twoja instrukcja bronx . Mam pompkę w piwnicy, która się zsikała . Wielkie dzięki bronx .
Jakbyś jeszcze podpowiedział czy 20V na tą samą pompkę co 10V ? No bardziej, czy te same zestawy naprawcze ?


Na górę
Post: 11 sty 2016, 19:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1835
Lokalizacja: Gliwice
Daj fotkę z nr pompy


Na górę
Post: 11 sty 2016, 19:45 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9332
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Luki, jak masz pompkę na stole to sprawdź jej numery i wyszukaj zestawu po numerach ;)
Też mam pompkę od 156, która popuściła, ale sobie odpuściłem, bo na szybko kupiłem używaną.

_________________
Obecnie: Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm 200KM, Audi A3 8P 2.0FSI 150KM + Alfa Romeo 156 2.4JTDm 175KM, Volvo S60 2.4 170KM.
Były: Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 150KM, Alfa Romeo 156 SW 1.9JTDm 140KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTDm 165KM, Fiat Stilo 3d 1.9JTD 115KM, Lancia Lybra SW 1.9JTD 105KM, Daewoo Espero 1.5 GLX 90KM.

Obrazek


Na górę
Post: 11 sty 2016, 20:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 00:00
Posty: 379
Lokalizacja: Wrocław
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króćce do podłączenia węży.

_________________
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898


Na górę
Post: 11 sty 2016, 20:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3127
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?


Na górę
Post: 11 sty 2016, 20:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2559
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 11 sty 2016, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1835
Lokalizacja: Gliwice
Cytuj:
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króce do podłączenia węży.
Cp1 Cp1 nie równa po nr pompy się dobiera.
Cytuj:
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
W literaturze zagranicznej znalazłem info ze bład konstrukcyjny.Po prostu pękają po przebiegu ok 220-260 tys km. W wyniku słabego smarowania.
Zmiany, pozbawienia paliwa siarki. Dla tego dodajemy olej LM1052.
Przeciek i/lub/wynikiem za niskie ciśnienie przy niskiej prędkości obrotowej.
Kupowałem w hurtowni, strony nie mają.
Cytuj:
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
f01m101454 bo pasowały do mojej pompy o nr : 445010006
Śruby na torx40.
Jak odkręca się stare zapieczaone śruby z bloku aluminium itp ?
Czyścisz porządnie gniazdo, bierzesz torxa, pompa w imadło, podłożyć od spodu, i pierdut młotkiem w torxa, luzujesz naprężenie.
Dociskasz całą siłą i odkręcasz, idzie spoko.
Bardziej trzeba uważać z tymi od dekla wałka, te są bardzo delikatne, ale metoda j/w i po problemie.


Na dole tej strony diesel cars masz wypisane nr pomp i zestaw, sprawdź dobierz lub podaj nr.


Na górę
Post: 11 sty 2016, 21:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 1966
Lokalizacja: Stolica
Cytuj:
Daj fotkę z nr pompy
Utram myknę i foto cyknę . Thx :)


Tak samo Kamilu. Też jak posikała się tereskowa pompka to na speeda kupiłem używanko z Alfredzi sto piedziesiątej dziewiątej :) Króćce insze więc chęć powrotu do oryginału ogromnie mną targa . Wężyki wsie kupiłem oryginały ale na tej Afredziowej nie mogę ich pozapinać, a też chęć mną spora targa ;)
Tak bym zrobił, że po numerancji dobrałbym uszczelniki tylko Mr. bronx coś prawi o uszczelniku wałka . Skąd i jaki dobrał ?


Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 22:07 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: 11 sty 2016, 22:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1835
Lokalizacja: Gliwice
W sklepie z traktorami.
Zwyczajny simmer, odporny na ropę.
koszt 1.8zł.
Masz na nim napis, lub wydłub i zmierz gniazdo oraz średnicę wałka.
Zwyczajnie po chams.ku śrubokrętem go wydłubaj, nie trzeba nic rozkręcać jak masz pompę out.


Na górę
Post: 12 sty 2016, 21:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 1966
Lokalizacja: Stolica
Cytuj:
Daj fotkę z nr pompy
Pompka z 20v.


Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 21:18 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]