Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 14:54

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 11 sty 2016, 12:35 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Dotyczy wszystkich ze stajni fiata, alfy lancii z silnikami 1.9 2.4 jtd CF2/CF3 i innymi wynalazkami z pompy CP1.

No to zaczynamy, oczywiście od prologu.
Czyli od tego jak to każdy płacze że naprawa takiej pompy niemożliwa jest i trzeba mieć specjalne narzędzia itp itd etesre.
Pomijam że to Thesis i auto kosmiczne w użytkowaniu i naprawie :lol:
Wozidło jak wozidło :)

Dobra objawy, ciężkie zapalanie, cieknąca obudowa, gaśnięcie po wciśnięciu pedału w podłogę ( no oczywiście że gazu)
Pomijam diagnozę, wystarczy spojrzeć na nasze forum, ludzie latami bujają się z problemem, wydając setki zł, a nie robią to o co się ich prosi :|
Po cholerę zawracacie gitarę :?: :?:
Diagnozujemy że to pompa wcześniej wykluczając regulator i wtryski.

Wszystko robisz na własną odpowiedzialność. Sukces nie jest gwarantowany, porażka w 99% :lol:

W pierwszej kolejności zakupujemy ODPOWIEDNI zestaw regeneracyjny, dobieramy go po nr pompy bo różnią się uszczelkami.
Ja kupiłem Boscha (60zl) , są inne o połowę tańsze. Bosch nie ma simeringu na wałek ale ma stalowe pierścienie w sekcji tłokowej.
Śruby M6 4szt dł 35-40mm klasa min 5.8 , najlepiej 10.9.
Narzędzia torxy 35, 40 ? nie pamiętam. Narzędzia chyba i tak macie jak czytacie, bo czytacie nie dla zabicia czasu przecież.
To teraz zabieramy się za robotę.
Wyciągamy pompę , ależ oczywiście bez demontażu rozrządu, bo po co ??? :roll:, co mechanik
Wam naopowiadał że się nie da ????... no to się nie da, rozkręcamy, regenerujemy i wkładamy :) ależ to proste : beczy :



Na przykładzie Thesisa
Zaczynamy od ściągnięcia osłony paska rozrządu, ściągamy tylko górną osłonę.
Załącznik:
Komentarz: Demontujemy osłonę górną.
Auto na klocek, koło zdemontować, będziemy kręcić wałem.

poczatek.jpg
poczatek.jpg [ 76.58 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Zbiorniczek wyrównawczy na bok, wlew spryskiwaczy zdemontować.

ściągamy pokrywę i obracamy wałem! patrząc na koło pasowe pompy, są tam 2 otwory gwintowane, 2 nie.
Ustawiamy 1 gwintowany i wkręcamy śrubę M6 aby dalej kręcić kołem.
Dokładnie widać na fotce.
Załącznik:
rozrzad.jpg
rozrzad.jpg [ 62.1 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Następnie dalej kręcimy wałem aż pokryją nam się wszystkie 4 otwory koło-blok.
Wkręcamy pozostałe 3 śruby M6.
Dwie trzymają koło w odpowiedniej odległości ( gwint koło gwint blok)
Pozostałe dwie pomagają blokować koło ( wkręcone tylko w blok) Widać na zdjęciu.
Załącznik:
rozrz+blok srub.jpg
rozrz+blok srub.jpg [ 67.57 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Następnie demontujemy osprzęt pompy, rozdzielacz H, przewód pompa rozdzielacz wysokiego ciśnienia, przewody paliwowe, złączka regulatora.
Luzujemy nakrętkę wałka pompy, klucz 22 płaski prosty oczkowy.
Odkręcamy 3 śruby 13 mocujące pompę i pompę wyciągamy. ( Na spokojnie 2-2,5h, za drugim razem 1-1,5h max, bo męczyłem śię z wkręceniem śruby dolnej, dlatego wpierw wkręcamy ją w koło)
Zdjęcia poniżej.
Załącznik:
pompa out.jpg
pompa out.jpg [ 58.34 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Załącznik:
widok  pusto 1.jpg
widok pusto 1.jpg [ 52.87 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Załącznik:
widok pusto2 strona rozrzadu.jpg
widok pusto2 strona rozrzadu.jpg [ 68.21 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Teraz z pompą na stół do czystego i suchego pomieszczenia. Imadło duże potrzebne.
Rozkręcamy każdą sekcję z osobna! i wymieniamy uszczelki. Sekcja po sekcji, z głową myśląc i patrząc.
Czyścić dbać o czystość. Uwaga podkładki stalowe, wytłoczenie, pasują tylko jedną stroną.
Załącznik:
pompa cp1 schemat.jpg
pompa cp1 schemat.jpg [ 35.6 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Dobrać do konkretnej pompy !
zestaw naprawczy cp1.jpg
zestaw naprawczy cp1.jpg [ 38.41 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Załącznik:
Komentarz: zatyczki w zestawie, myjemy
cp1 czyszczenie.jpg
cp1 czyszczenie.jpg [ 43.6 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
Załącznik:
Komentarz: sekcja po sekcji !!!! nie wszystko na raz!
cp1 sekcja 1.jpg
cp1 sekcja 1.jpg [ 76.41 KiB | Przejrzano 6133 razy ]
CDN !!!!


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 12:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
No to dalej z koksem.
Załącznik:
CP1 tloczek uszczelka sekcja 1.jpg
CP1 tloczek uszczelka sekcja 1.jpg [ 43.68 KiB | Przejrzano 6130 razy ]
Składamy skręcamy i tak się bawimy.

Tutaj mamy winowajców:
Załącznik:
winowajca.jpg
winowajca.jpg [ 61.78 KiB | Przejrzano 6130 razy ]
Zmieniamy jeszcze uszczelki dekla wałka.
Załącznik:
cp1 przod.jpg
cp1 przod.jpg [ 53.77 KiB | Przejrzano 6130 razy ]
Jak mówiłem siemmering wału do wymiany we własnym zakresie.
Pomierzyć, lub wydłubać.

A tu jeszcze śrubki do blokowania koła pompy.
Załącznik:
śrubki blokada koła pompy.jpg
śrubki blokada koła pompy.jpg [ 73.58 KiB | Przejrzano 6130 razy ]

Jako że dotarliście do końca, to wskazówka.
Składacie dekiel sekcji ( wraz z metalowymi pierścieniami) trzymamy w lewej ręce prawą nakładamy pompę i dokręcamy.
Inaczej pierścień wypadnie z gniazda i dup@.

Dekle poskręcanie torxy 40, skręcam na wyczucie, masz rozum widzisz jaka śruba.

Wykresów już nie chce mi się pokazywać, ciśnienie po nocy ( akurat było -12) oscylowało podczas rozruchu ok 200Bar, przy +10 350barów :D
Po regeneracji na zimno w 3-4 sec podbija pod 600.
Odpala nie cieknie itp.

A dla tych mądrali skąd wiem że daje ciśnienie, po podniosłem raila o 250 Barów w całym zakresie i zlogowałem sobie auto, ciśnienie max 1400 zostawiłem.

Ok powodzenia.
Działajcie i myślcie.
A na YT jest też jakiś film jak gostek to naprawia.

O jeszcze koszta i czas.
Robiłem po woli, bardzo po woli !!!
pompa out z bryki ok 2h
regeneracja pompy ok 1,5h, spokojnie w 30min ogarniesz.
Skręcenie ok 2,5h ale jeszcze tuleje górną silnika przeciskałem więc skręcenie, ok 1,h
koszt zestaw 60zl
gaz do grzania garażu 30zl ( było na dworze -12 :D ).

Przy wyciągnięciu i odesłaniu do zakładu wołają 450, ale macie gwarancję że nie (?) pocieknie?
Decyzja należy do każdego z osobna.


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 13:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 paź 2013, 11:46
Posty: 796
Lokalizacja: Gdańsk
Szacun stary!


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 15:49 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Posty: 137
Lokalizacja: Nurowice
bravo i gratulacje


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 17:45 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Posty: 2618
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA
Nie znam się, ale zacna robota zwłaszcza dla kolejnych użytkowników JTD : ok2 :

_________________
JEST
Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 19:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
No pewnie, że zacna :D
Nie ukrywam , przyda mi się Twoja instrukcja bronx . Mam pompkę w piwnicy, która się zsikała . Wielkie dzięki bronx .
Jakbyś jeszcze podpowiedział czy 20V na tą samą pompkę co 10V ? No bardziej, czy te same zestawy naprawcze ?


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 19:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Daj fotkę z nr pompy


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 19:45 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9732
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Luki, jak masz pompkę na stole to sprawdź jej numery i wyszukaj zestawu po numerach ;)
Też mam pompkę od 156, która popuściła, ale sobie odpuściłem, bo na szybko kupiłem używaną.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 20:09 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Posty: 410
Lokalizacja: Wrocław
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króćce do podłączenia węży.

_________________
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 20:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3242
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 20:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Posty: 2809
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 21:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
facio pisze:
Pompa jest taka sama, jedynie co je różni to króce do podłączenia węży.
Cp1 Cp1 nie równa po nr pompy się dobiera.
belial666 pisze:
Bardzo fajnie. Też to muszę wykonać. Ogólnie, zajebiście, że Ci się chciało. Naprawdę.

Pytania do autora:
Czy te styrane podkładki, to objaw opiłków na regulatorze?
Rozumiem, miała przecieki?
Masz namiar na zestaw- link?
W literaturze zagranicznej znalazłem info ze bład konstrukcyjny.Po prostu pękają po przebiegu ok 220-260 tys km. W wyniku słabego smarowania.
Zmiany, pozbawienia paliwa siarki. Dla tego dodajemy olej LM1052.
Przeciek i/lub/wynikiem za niskie ciśnienie przy niskiej prędkości obrotowej.
Kupowałem w hurtowni, strony nie mają.
volf pisze:
Bronx czy taki zestaw stosowałeś http://www.dieselcars.pl/161,f01m101454 ... kiem-.html :?:
Czy to sie dobiera po numerze 044501xxxx czy jakimś innym :?:
Były problemy z odkręceniem śrub mocujących głowiczki, bo zdaję się, ze te otwory w nich na klucz są dość płytkie...
f01m101454 bo pasowały do mojej pompy o nr : 445010006
Śruby na torx40.
Jak odkręca się stare zapieczaone śruby z bloku aluminium itp ?
Czyścisz porządnie gniazdo, bierzesz torxa, pompa w imadło, podłożyć od spodu, i pierdut młotkiem w torxa, luzujesz naprężenie.
Dociskasz całą siłą i odkręcasz, idzie spoko.
Bardziej trzeba uważać z tymi od dekla wałka, te są bardzo delikatne, ale metoda j/w i po problemie.


Na dole tej strony diesel cars masz wypisane nr pomp i zestaw, sprawdź dobierz lub podaj nr.


Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 21:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
bronx pisze:
Daj fotkę z nr pompy
Utram myknę i foto cyknę . Thx :)


Tak samo Kamilu. Też jak posikała się tereskowa pompka to na speeda kupiłem używanko z Alfredzi sto piedziesiątej dziewiątej :) Króćce insze więc chęć powrotu do oryginału ogromnie mną targa . Wężyki wsie kupiłem oryginały ale na tej Afredziowej nie mogę ich pozapinać, a też chęć mną spora targa ;)
Tak bym zrobił, że po numerancji dobrałbym uszczelniki tylko Mr. bronx coś prawi o uszczelniku wałka . Skąd i jaki dobrał ?


Ostatnio zmieniony 11 sty 2016, 22:07 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 11 sty 2016, 22:01 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
W sklepie z traktorami.
Zwyczajny simmer, odporny na ropę.
koszt 1.8zł.
Masz na nim napis, lub wydłub i zmierz gniazdo oraz średnicę wałka.
Zwyczajnie po chams.ku śrubokrętem go wydłubaj, nie trzeba nic rozkręcać jak masz pompę out.


Na górę
PostDodany: 12 sty 2016, 21:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Posty: 2029
Lokalizacja: Stolica
bronx pisze:
Daj fotkę z nr pompy
Pompka z 20v.


Ostatnio zmieniony 12 sty 2016, 21:18 przez LUKIThesis, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl