Strona 1 z 3

BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 15:16
autor: Swiety
Zakładał ktoś takie zaciski do Delty I?

Zakupiłem cały zestaw z Kappy, ale są "duzo" za duże, na tarcze 310... (zaciski są gabarytowo niewspółmierne do tarczy i tłoczków)
Teraz mam plan pokombinować z zaciskami od Alfy 159 (305mm) lub Merca W211.

Zależny mi żeby weszły felgi max 16"

PS. nie piszcie że seryjne wystarczą... mam kaprys mieć Brembo.

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 16:20
autor: vanisch
A 330mm z Delta III?

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 17:29
autor: Swiety
Za duża i za ciężka tarcza, a zacisk pewnie ma właśnie z Alfy 166. No i felga minimum 17

Zrobiłem rozeznanie... Fiat 500 abarth miał seryjnie zaciski takie jak clio rs3 na tarczę 305 z seryjny y adapterami pod seryjne jarzmo

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 18:01
autor: volf
W Kappie jakoś się tam mieszczą pod 16-calowymi felgami :)

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 19:42
autor: Swiety
Wiem, ale kappa ma specjalne do tego przygotowane 16... Zresztą na 5 śrub. Niby nie problem, ale nie chcę drastycznie zwiększać masy nieresorowanej.
Dzisiaj przyłożyłem zaciski kappy do zacisku z 406 v6, jest prawie dwukrotnie większy a ma mniejszą średnicę tłoczka nie mówiąc o wadze.

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 19:55
autor: vanisch
Zacisk 406V6 podobno ma taki sam rozstaw śrub jak- większość- zacisków w Fiat/Alfa/Lancia pod tarczę 284mm.

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 20:33
autor: Swiety
Serio... No to sprawdzę. Brat ma taki zacisk w Pugu 106. I tarcza 284 jak ulał by spasowała

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 20:45
autor: vanisch
Tzn pasuje na tarczę 305mm, może i na 284 też by siadł, ale rozstaw śrub mocujących zacisk jest jak w zacisku 284mm - bodajże 100mm ;)

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 21:04
autor: Swiety
A może wiesz czy jarzmo na zacisk 257 ma taki sam rozstaw jak na 284?

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 21:05
autor: pietrek125
Tzw Małe Brembo... FC 20VT , AR156 GtA preFL.
Można jeszcze spróbować z AR Mito QV (4x98)
Swiety pisze: 04 lut 2021, 21:04 A może wiesz czy jarzmo na zacisk 257 ma taki sam rozstaw jak na 284?
Raczej nie... W Mareii przechodziłem z 257 na 284mm i do wymiany było wszystko... Zwrotnica, amortyzator + śruby, jarzmo, zacisk, końcówka drążka kier... nawet łożysko jest inne...

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 21:49
autor: Swiety
Czyli przydałaby się zwrotnica od integrale

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 22:26
autor: vanisch
W Dedrach np stosowano ten sam zestaw zacisk/jarzmo etc dla tarcz 257 i 284mm...

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 22:48
autor: pietrek125
vanisch pisze: 04 lut 2021, 22:26 W Dedrach np stosowano ten sam zestaw zacisk/jarzmo etc dla tarcz 257 i 284mm...
No jakoś Eper twierdzi coś innego... zaciski do 257 maja inne numery kat. od zacisków 284... jak weźmiemy wersje z zaciskami 284 to jaki model byśmy nie skrosowali to wychodzą jedynie tarcze 284...

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 22:59
autor: INTEGRALE
Mam założone Brembo z AR166 + adapter.
Felgi mam 16 cali ale te zaciski ledwo się mieszczą...

Re: BREMBO 4-tłoczkowe

: 04 lut 2021, 23:06
autor: pietrek125
Zacisk 166/Kappa (Duże Brembo) ma ten plus, że jest łatwo "zdobywalne", do starszych modeli opartych o płytę Tipo stworzono specjalnie Tzw. Małe Brembo, niestety wyszło tego mało i ceny są zdecydowanie wyższe niż dużego "B'.