Strona 1 z 7

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 19:04
autor: mike_d
Witajcie
Od jakiegos czasu temperatury w nocy spadly dosc nisko i mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli Kapp.
Moja uwage zwrocil wskaznik temperatury. W lecie przy wysokich temperaturach wszystko bylo ok (obecni na letnim zlocie pamietaja temperature na gorze Zar :DD ) W takich warunkach wskaznik temperatury byl dokladnie na srodku skali ok 90 stopni i lekko powyzej do 100 / 110 stopni maksymalnie.
Teraz podczas dojazdow do pracy (25 km w jedna strone) ciezko mi dogrzac samochod a wskaznik pokazuje 70 / 80 stopni.

Czy to normalne temperatury silnika w takich warunkach (okolo 3 do 8 stopni powietrza na dworze)?
Pytam bo za wczas chce to wybadac a nie jak bedzie -30 stopni :D

Na koniec dodam ze mam instalke gazowa - bo to pewnie ma znaczenie.

pozdrawiam

Re: Lancia Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 19:51
autor: Boorek
"mike_d" pisze:Witajcie
Od jakiegos czasu temperatury w nocy spadly dosc nisko i mam w zwiazku z tym pytanie do wlascicieli Kapp.
Moja uwage zwrocil wskaznik temperatury. W lecie przy wysokich temperaturach wszystko bylo ok (obecni na letnim zlocie pamietaja temperature na gorze Zar :DD ) W takich warunkach wskaznik temperatury byl dokladnie na srodku skali ok 90 stopni i lekko powyzej do 100 / 110 stopni maksymalnie.
Teraz podczas dojazdow do pracy (25 km w jedna strone) ciezko mi dogrzac samochod a wskaznik pokazuje 70 / 80 stopni.

Czy to normalne temperatury silnika w takich warunkach (okolo 3 do 8 stopni powietrza na dworze)?
Pytam bo za wczas chce to wybadac a nie jak bedzie -30 stopni :D

Na koniec dodam ze mam instalke gazowa - bo to pewnie ma znaczenie.

pozdrawiam
Witam1 Moja Kappa też normalnie nie nagrzewa sie do 90 stopni, przeważnie właśnie tak koło 70-80, no chyba że trafi się jakiś korek i postoję dłużej wtedy wzrasta do około 90, jednak nie wiem czy do końca dobrze mi pokazuje wskaźnik. Pozdrawiam

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 19:56
autor: Marcin_D
No moja Lucynka teżjakoś teraz słabo łapie temperatur, nagrzeje się do 90 ale to długo trwa.
W środku ciepło, że aż za ciepło, a wskaźnik pokazuje trochę ponad 70.
W lato było OK, aż czasami miałem wrażenie że za ciepło pokazywała.

Ja to myślę jednak że mam rąbnięty termostat.

Ciekaw jestem jednego - czy ten termostat da sie domowym sposobem sprawdzić (bo wiem że on jakiś popierniczony działaniowo jest - coś że działa na 2 strony czy cóś??).

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 20:47
autor: kamyk
i ja mam tak jak wy

a dodatkowo wogole nie leci mi cieplo do srodka

ale wczoraj bylem mechanika i powiedzial ze termostat walniety i ze caly czas powinno byc mniej wiecej na srodku
zamierzam wymienic termostat mam nadzieje ze sie poprawi

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 21:04
autor: benek
Ja normalnie jezdząc,czy zimą czy latem mam tempereturę około 70 stopni,a jak stane w korku to wtedy oczywiście przekracza często nawet 90 stopni,ale załącza się wentylatorek i spada natychmiastowo.Czyli masz chyba normalne objawy. :D pozdro.

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 21:37
autor: mike_d
Bioroc wypadkowa waszych wypowiedzi to wyglada ze to normalne zachowanie.

Kappa - temperatura silnika

: 13 paź 2007, 22:35
autor: wujekp
"kamyk" pisze:i ja mam tak jak wy
ale wczoraj bylem mechanika i powiedzial ze termostat walniety i ze caly czas powinno byc mniej wiecej na srodku
zamierzam wymienic termostat mam nadzieje ze sie poprawi
A jesteś pewien że ten mechanik widział kiedyś wczesniej Kappę? Zarówno z własnego doświadczenia (a mój mechanik sprawdzał też na kompie czy teperatury załączania wentylatora są OK), jak i z wypowiedzi przy różnych okazjach na forum wynika, że z reguły w trasie wskaźnik na desce wskazuje ok. 70-80, a na środek wędruje jak trochę postoisz, np. w korku (przynajmniej w beznzyniaku, na klekoty jakoś nie zwróciłem uwagi). U mnie jak wskazówka dotrze na środek to załącza się wentylator żeby obniżyć temeperaturę.

Ale jeśli nie masz ogrzewania to oczywiście znaczy że jest jakiś problem, ale niekoniecznie termostat. Nawet przy walniętym termostacie będzie Ci dmuchać ciepłym jak trochę postoisz - nie ma szans żeby płyn się nie nagrzał (i oczywiście przy wyłączonej sprężarce klimy, bo przy włączonej wentylator cały czas biega na I biegu).

Kappa - temperatura silnika

: 15 paź 2007, 19:32
autor: Zygi
U mnie w obydwu klekotach wskaźnik temperatury jest zawsze na środku. Ale ktoś tam z forum miał klekota w którym mu pokazywało tak jak u was. Możliwe że to wskaźniki są tak "dokładne". Jak grzeją to jest ok. Gorzej jak ciepło nie leci do środka.

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 8:25
autor: p_r_z_e_m_k_o
"benek" pisze:Ja normalnie jezdząc,czy zimą czy latem mam tempereturę około 70 stopni,a jak stane w korku to wtedy oczywiście przekracza często nawet 90 stopni,ale załącza się wentylatorek i spada natychmiastowo.Czyli masz chyba normalne objawy. :D pozdro.
U mnie w Delcie mialem podobnie i tez sie zastanawialem czy mam dobry termostat. Tez slyszalem glosy ze jak sie jedzie w trasie to temperatura spada z 90 bo wtedy jest wiekszy ped powietrza i lepiej chlodzi, a jak sie stoi w korkach rosnie do 90 stopni i jest to normalny objaw.
Slyszalem tez ze jest to wlasnie objaw zepsutego termostatu,ktory podczas jazdy nie moze utrzymac odpowiedniej temperatury,dopiero po zatrzymaniu np. w korku czy na przejezdzie kolejowym temperatura rosnie.
I po wymianie termostatu okazalo sie ze silnik nagrzewa sie bez problemu do 90 stopni na odcinku mniej wiecej 5km, niewazne czy trasa czy miasto temperatura pozostaje bez zmian.
Pozdrawiam

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 9:49
autor: mike_d
No to zabiles klina teraz niezlego :D Myslalem ze to poprostu tak ma byc ... w stylu Te Typy Tak Maja

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 10:18
autor: p_r_z_e_m_k_o
Ja tez tak myslalem ale nie dawalo mi spokoju to ze przeciez termostat otwiera sie dopiero przy 88 stopniach (tak jest w delcie, nie wiem jak w kappie) no i gdzies znalazlem ze temperatura pracy tego silnika to powinno byc 90 stopni. U mnie to sie okazalo ze to wszystko prawda, ale moze wypowie sie ktos bardziej doswiadczony bo ja laikiem jestem :wink:

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 10:25
autor: Roger7
Temat już wiele razy poruszany na forum - poszukaj.
Co do benzyniaków - to podobno ten typ tak ma (przynajmniej jeśli chodzi o wskaźnik na desce), JTD zazwyczaj trzymają równo 90 stopni.

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 10:25
autor: Marcin_D
OK - al emoże ktoś powie jak sprawdzić czy ten termostat w Kappie jest dobry.
po 1 - jak to jest z tymi rurami od chłodnicy, bo nigdy nie pamietam która ma być zimna, a która ciepła.
po 2 - jak sprawdzić na wymontowanym termostacie jak to jest z jego sprawnością.

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 11:06
autor: p_r_z_e_m_k_o
Ja zagotowalem go w wodzie i sprawdzalem przy ilu sie otwiera. U mnie sie okazalo ze otwieral sie przy dobrej temp. tylko jak byl zamkniety to byl nieszczelny od strony rury idacej do duzego obiegu

Kappa - temperatura silnika

: 16 paź 2007, 11:11
autor: Marcin_D
Taki sposób to ja też znam, tylko że w Kappie podobno nie da się w ten sposób spawdzić - bo termostat jest jakiś dwustronnego działania czy cóś. Gdzieś kiedyś na forum mi się zdaje że czytałem.