Strona 1 z 2

Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 28 lut 2014, 9:20
autor: lichu10
Witam. Moja Kappa 3.0 ma następujące objawy. Po odpaleniu, napięcie jakie pokazuje voltomierz w kabinie to jakieś z 9V, nie reaguje na obroty i silnik po chwili gaśnie. Kontrolka braku ładowania się nie świeci co dziwne. Jakieś pomysły? Wydaje się alternator ale wolę się upewnić zanim go wymontuję. Czy może to być coś innego? Dzień wcześniej jeździła normalnie. Dodam że przebywam w UK, tu raczej wilgotno... juz wymieniałem tutaj rozrusznik. Akumulator ma niecały rok.

Dzięki

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 28 lut 2014, 12:57
autor: stabraf
Nie sugeruj się wskaźnikiem na desce, tylko zmierz napięcie bezpośredni na aku ;)
Zamontuj porządnie klemy i sprawdź masę do nadwozia.

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 28 lut 2014, 16:41
autor: Borek
Zwłaszcza że autko jest w wilgotnym otoczeniu. Masa w Kappie to coś, o co trzeba dbać.

: 28 lut 2014, 17:50
autor: lichu10
Ok. Brzmi obiecująco :) spróbujemy zadbać o masę więc.

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 28 lut 2014, 18:20
autor: bogdan
masa za lewym przednim kołem w podłużnicy śruba m8, mógł się też skończyć alternator.

: 01 mar 2014, 10:22
autor: lichu10
Ok szybkie pytanie. Gdzie są masy o które powinienem jeszcze zadbać?

I jak się dostać do tej masy w podłużnicy?

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 01 mar 2014, 10:46
autor: Bichoń
Idź po przewodzie minusowym z akumulatora, w 16vT jest w 2 miejscach przykręcony jako masa, z tego co pamiętam jedno to podłużnica, drugie miejsce to karoseria.

: 01 mar 2014, 11:08
autor: lichu10
Ok. Zauważyłem że przy włączeniu zapłonu w ogóle nie zapala się lampka od ładowania. Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=wle7FcG ... ata_player

Druga sprawa którą zauważyłem to pasek wielorowkowy jest na niektórych rolkach zsuniety tzn. nie dokładnie na właściwej pozycji. Zaraz skardze jak sam pasek się obraca a w międzyczasie pytanie jak naciągnąć napinacz żeby go poprawić ew. Później zdjąć gdybym chciał wymontować alternator. Chyba ze jedyna metoda to poluzowanie samego alternatora?

Sorry za pytania o błahe rzeczy ale 1. Nie robiłem tego jeszcze w tym aucie 2. Szukałem szybko w necie i na forum ale nie znalazłem odpowiedzi 3. Jestem w UK i właśnie mam chwilę żeby to ogarnąć i proszę o wyrozumiałość i w miarę możliwości pomoc 4. Przynajmniej nie robotę błędów więc to na plus :D

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 01 mar 2014, 11:31
autor: bogdan
w 3.0 masa jest tak jak pisałem, druga przykręcona do karoserii na nadkolu, objaw miałem podobny brak kontrolki ładowania.

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 01 mar 2014, 11:48
autor: Maniak
Czy nigdy nie świeciła się kontrolka ładowania. Przez kontrolkę wzbudza się alternator, dodaj więcej gazu ok 3tyś. obrotów. Jeżeli to nie pomoże prawdopodobnie alternator dał "ciała".

: 01 mar 2014, 12:01
autor: lichu10
Jeszcze jedno sprawdziłem. Napięcie przy uruchomionym silniku na alternatorze (plus i minus) to ok 1V a jak minus przełożę do silnika to daje napięcie akumulatora czyli ok. 11,3V. Jak to rozumieć?

Edit:

Zrobiłem tą masę. Nic to nie zmieniło. Chyba jednak alternator...

Re: Kappa 3.0 - brak ładowania?

: 01 mar 2014, 17:26
autor: Borek
Altek powinien dawać coś ok. 14,4V, jak daje 1 to padł.

Re:

: 01 mar 2014, 19:12
autor: adamM20
lichu10 pisze:Jeszcze jedno sprawdziłem. Napięcie przy uruchomionym silniku na alternatorze (plus i minus) to ok 1V a jak minus przełożę do silnika to daje napięcie akumulatora czyli ok. 11,3V. Jak to rozumieć?
... trochę to co napisałeś jest nie jasne ponieważ "minus" zarówno na alternatorze jak i na silniku jest taki sam bez jakiejkolwiek różnicy potencjałów ponieważ alternator jest przykręcony do bloku silnika. To jednak nie ma znaczenia bo jak napisał Borek alternator na 99% jest uszkodzony a jeśli to typowe uszkodzenie (szczotki lub regulator) to naprawa do skomplikowanych nie należy. Przy okazji wymień łożyska.
Pozdrawiam

: 03 mar 2014, 0:29
autor: lichu10
No właśnie widzisz przy uruchomionym silniku robi się ok 1V.

: 04 mar 2014, 12:10
autor: lichu10
Witam. Szybkie pytanie. Zamówiłem alternator i sprzedawca powiedział że był zamontowany z tyłu silnika. Ja mam swój z przodu. Mam nadzieje że jest taki sam. Wiecie coś na ten temat?