Strona 1 z 1

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

: 26 kwie 2006, 10:29
autor: mirek0p
Przymierzam się do kupna drugiej kappy z uszkodzonym silnikiem w związku z czym mam pytanie o koszty naprawy silnika 2.0 20V VIS i najczęściej występujące uszkodzenia przy:
1.peknięciu paska rozrządu (zawory,tłoki ,korbowody :?: :?: )
2.przekręcona panewka prawd.5 cylinder (wał :?: :?: )
z zewnątrz nie widać uszkodzeń bloku
pozdrawiam mirek

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

: 26 kwie 2006, 22:54
autor: wujek
Witam,
Może trochę o zakresie - łatwiej szacować koszt naprawy.
1. zerwany pasek rozrządu - zakres uszkodzeń zależny od obrotów, przy jakich pasek strzelił. W gorszym przypadku (wysokie obroty, hamowanie silnikiem) zniszczenia mogą być bardzo poważne. W stojące zawory uderzają tłoki, zaginają je i zakleszczają, następne uderzenia są przenoszone na głowicę - może popękać, konieczne sprawdzenie. Do wyrzucenia prowadnice zaworów, zawory, czasem szklanki. To wszystko należy dokładnie sprawdzić. Tłoki mogą również ulec uszkodzeniu (porypane denko tłoka), taki tłok może mieć tendencję do pęknięcia - jego struktura zostaje naruszona. Korbowody mogą ulec wyboczeniu, stracą pion i równoległość osi otworów na tuleję sworznia i panewkę. Wał może ocaleć, ale występowały przypadki mikro-podkrzywień.
2. j/w - wał do smietnika, korbowód do śmietnika - pogięty i skrócony, z eliptyczną dziurą na panewki. Głowica do regeneracji (jeżeli nie pękła).
Opisałem horror, może być lżej, ale wszystko to opisane musi zostać dokładnie sprawdzone, nic na słowo sprzedającego. A koszty - poszukaj po postach, tak w 5tys. trudno się zmieścić.
Pozdrawiam
PS
To taki "kubeł zimnej wody", aby euforycznie nie kupić silnika po "niewielkiej awarii"

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

: 27 kwie 2006, 6:02
autor: mario09
Do tego co Wujek napisal dodam, ze kiedy pekl pasek w Themie mojemu ojcu przy naprawde znaczacej predkosci, to uszkodzony zawor zrobil jeszcze dziure w jednej tulei.

Kappa - pęknięty pasek lub przekręcona panewka

: 27 kwie 2006, 11:01
autor: mirek0p
dzięki za pierwsze wyjaśnienia
jestem też technikiem samochodowym praktycznie nie niepracowałem w zawodzie mechanika nigdy zresztą czasy kiedy chodziłem do technikum to z komputerów były tylko odry(30 lat temu) .Własne samochody w większości naprawiam sam, szczególnie sprawy mechaniczne ,pęknięcie paska przerabiałem dwukrotnie w latach 80 we fiacie 132 1800 podwójny wałek rozrządu i 20 lat spokoju z pegueotem ,passat ,lanos, primera golf i powrót do włoszczyzny.Zainteresowałem się drugą kappą ponieważ są z małymi przebiegami dlatego chcę oszacować +- koszty naprawy po takich przejściach. Jest wzmianka na forum o wale który musi być azotowany i druga że nie nadają się do szlifu :?: