Delta - wspomaganie przecieka
: 01 kwie 2009, 22:35
Witam
Mam kłopot z moją Deltą. Coraz mocniej mi podcieka olej ze wspomagania.
Ostatnio pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą maglownic i ukł.hydraulicznych. Po oględzinach które trwały 20 sekund, naczelny mechanik orzekł że w manszetach jest olej i to podcieka z maglownicy. I będzie mnie to kosztować 800zł, cała operacja regeneracji. Trochę mnie zdetonowała cena więc dziś sam się rzuciłem pod samochód. Okazało się że maglownica jest sucha, manszety również czyli wyciek jest w innym miejscu. Powycierałem cały olej i umyłem benzyną przewody wspomagania by zlokalizować wyciek. Okazało się że kapie z aluminiowej rurki o średnicy ok 12mm, ułożonej w kształt poziomej pętli (pętla ta zaczyna się i kończy prawie w tym samym miejscu, na rozdzielniku, w miejscu podłączenia kolumny kierowniczej). Po analizie układu doszedłem do wniosku że pełni ona chyba rolę chłodnicy oleju do wspomagania. Przeciek jest pod stalowym uchwytem trzymającym ową pętlę. I tu moje pytania, może ktoś z szanownych forumowiczów doradzi coś:
- jak rozumiem jest to część bezciśnieniowa układu wspomagania?
- czy da się dokupić ten odcinek aluminiowej rurki wraz z wężami gumowymi na końcach?
- czy o taki element pytać w zakładach zajmujących się naprawą maglownic?
- a może, jeśli jest to część bezciśnieniowa układu, przeciąć rurkę w miejscu przecieku i połączyć zbrojonym wężem gumowym na opaski?
Mam kłopot z moją Deltą. Coraz mocniej mi podcieka olej ze wspomagania.
Ostatnio pojechałem do warsztatu zajmującego się naprawą maglownic i ukł.hydraulicznych. Po oględzinach które trwały 20 sekund, naczelny mechanik orzekł że w manszetach jest olej i to podcieka z maglownicy. I będzie mnie to kosztować 800zł, cała operacja regeneracji. Trochę mnie zdetonowała cena więc dziś sam się rzuciłem pod samochód. Okazało się że maglownica jest sucha, manszety również czyli wyciek jest w innym miejscu. Powycierałem cały olej i umyłem benzyną przewody wspomagania by zlokalizować wyciek. Okazało się że kapie z aluminiowej rurki o średnicy ok 12mm, ułożonej w kształt poziomej pętli (pętla ta zaczyna się i kończy prawie w tym samym miejscu, na rozdzielniku, w miejscu podłączenia kolumny kierowniczej). Po analizie układu doszedłem do wniosku że pełni ona chyba rolę chłodnicy oleju do wspomagania. Przeciek jest pod stalowym uchwytem trzymającym ową pętlę. I tu moje pytania, może ktoś z szanownych forumowiczów doradzi coś:
- jak rozumiem jest to część bezciśnieniowa układu wspomagania?
- czy da się dokupić ten odcinek aluminiowej rurki wraz z wężami gumowymi na końcach?
- czy o taki element pytać w zakładach zajmujących się naprawą maglownic?
- a może, jeśli jest to część bezciśnieniowa układu, przeciąć rurkę w miejscu przecieku i połączyć zbrojonym wężem gumowym na opaski?