Strona 1 z 2

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 09 gru 2005, 10:52
autor: karol69
wycieraczki mi się zacinaja, jak je rozebrać i przeczyścic mechanizm?
ćwiczył juz kltoś ?

KAppa 2.0

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 09 gru 2005, 12:54
autor: Anonymous
Cwiczyłem to podczas wymiany silniczka nawiewu.
Żeby dobrać się do silniczka napędzającego wycieraczki, na samym początku musisz zdemontować wycieraczki. Nie powinienes mieć z tym większych kłopotów, wystarczy odpowiedni zestaw kluczy. Następnie odkręcamy osłonę filtra powietrza a w następnym kroku osłonę podszybia. Po tych czynnościach zobaczysz cały silniczek, który również będziesz mógł odkręcić i wyjąć.
Pozdrawiam

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 09 gru 2005, 13:04
autor: prezesjm
Na początek trzeba ustalić czy zacinają się z powodów mechanicznych czy elektrycznych. Więcej roboty jest z rozebraniem plastikowej osłony niż z samymi wycieraczkami. Na początek trzeba odkręcić nakrętki na ramionach wycieraczek, powykręcać około 10 wkrętów na śrubokręt krzyżowy delikatnie zdjąć osłonę . Następnie klucz 13 i odkręcasz 2 śruby i jedną nakrętkę - wyjmujesz ostrożnie cały mechanizm. Odłączasz 2 wtyczki i gotowe. Jak masz to wszystko na wierzchu to warto rozebrać połączenia ruchome i lekko je przesmarować. Na końcu ramienia głównego na silniku jest takie śmieszne sprzęgło odpowiedzialne za parkowanie wycieraczek w pozycji spoczynkowej. Najlepiej ostrożnie je rozebrać - uwaga jest tam w środku taki wałeczek i 2 zapadki ze sprężynką łatwo to zgubić i problem wielki. Tyle o mechanikę . Na przekładni silnika jest też zespół przełącznika. Jak to rozkręcisz to w środku trzeba wyczyścić te pierścienia ślizgowe dogiąć ewentualnie styki i posmarować preparatem do konserwacji styków. Poskładać w kolejności odwrotnej. Jak to nie pomoże to niestety można podejrzewać sterownik silnika lub sam silnik ale wtedy to myślę że bardziej opłaca się kupić cały napęd wycieraczek niż naprawiać stary. Uffff ale się naklikałem mam nadzieję że coś pomogę.

ok

: 09 gru 2005, 14:01
autor: karol69
ok dzięki

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 12 lis 2006, 12:15
autor: Pawlacz
Właśnie wczoraj chyba i u mnie pojawił się problem wycieraczek. W czasie jazdy wycieraczki pracowały sobie jak należy, ale z uwagi na to, że deszcz raz padał, raz nie to i wycieraczki raz były włączane, a raz nie. W pewnym momencie kiedy je włączałem, usłyszałem chyba gdzieś w komorze silnika stuknięcie. Na początku myślałem, że może najechałem na jakiś patyk lub coś podobnego. Niestety za parę chwil wycieraczki zatrzymały się w pozycji niemalże pionowej. Zmiany położenia dźwigni wycieraczek niczego nie zmieniały. W pewnym momencie same się opuściły. Kiedy je później włączyłem, po kilku ruchach zdarzyło się podobnie. Jeszcze później chodziły poprawnie, ale nie wiem czy gdyby dłużej działały, sytuacja nie powtórzyła się raz jeszcze. Krótko mówiąc może to tak wyglądać jakby sterowanie czasowe zatrzymywało wycieraczki zamiast na dole w pozycji górnej.
Natomiast dziwi mnie to stuknięcie. Gdyby to było coś związanego z elektroniką to chyba uszkodzenie jakiegoś elementu nie wywoływałoby chyba takiego efektu akustycznego?
Może ktoś umie coś doradzić? Jeszcze nigdy w życiu nie zepsuły mi się wycieraczki...
Pozdrawiam

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 12 lis 2006, 13:15
autor: prezesjm
To jest efekt zacierającego się tego sprzęgiełka opisywanego wyżej. Mechanizm chodzi tak ciężko że zabezpieczenie wyłącza silnik aby się zwyczajnie nie spalił. Po chwili można ponownie włączyć wycieraczki. Sposób naprawy wyżej. Po nasmarowaniu mamy spokój na następne 10 lat :D

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 13 lis 2006, 10:26
autor: Pawlacz
O'k. Wielkie dzięki za diagnozę, ale przyznam się szczerze, że trochę obawiam się rozbierania tego elementu. Z opisu wygląda to jak niemalże zegarmistrzowska robota (ta mogąca wypaść sprężynka...), a u mnie z cierpliwością i delikatnością w takich sprawach krucho :-) Żeby się nie skończyło na tym, że całym tym mechanizmem walnę o ścianę :-)

W każdym bądź razie wielkie dzięki za pomoc.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 13 lis 2006, 11:03
autor: prezesjm
Nie ma tak źle, zawsze można zakupić nowy mechanizm :) . Naprawa wymaga minimum smykałki do dłubania. Charakterystycznym objawem wskazującym na tę awarie jest dziwne zachowanie wycieraczek, nie dochodzenie pióra do krawędzi szyby przy pionie, nie parkowanie lub nie za każdym razem wycieraczek przy dolnej krawędzi szyby.
Moim skromnyn zdaniem - bajer w postaci parkowania piór przy dolnej krawędzi nie jest wart znacznego skomplikowania konstrukcji co jak wiadomo przekłada się na zwiększenie awaryjności w sumie prostego mechanizmu. Zgodnie z prawami niejakiego pana M. mechanizm uszkodzi się wtedy gdy będzie najbardziej potrzebny, daleko od domu itp. :D
Jak mechanizm będzie na stole to warto rozmontować elementy ruchome, wymyć stary smar i nalożyć nowy.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 0:38
autor: dellti
Wybaczcie, że odświeżam stary wątek, ale dzisiaj próbowałem dobrać się do mechanizmu sterowania wycieraczek i poległem na zdawałoby się najprostszej rzeczy - w jaki sposób zdejmuje się w kappie ramiona wycieraczek? Wydawało mi się, że wystarczy odkręcić śruby mocujące (f17) na sworzniach i po prostu zdjąć ramiona z gwintu. Niestety mimo wlania chyba połowy opakowania WD-40, potrząsania na wszystkie strony, itp, obia ramiona nawet nie chcą drgnąć. Próbowałem się dopatrzyć tam jakiejś dodatkowej zawleczki, albo czegoś takiego ale nic nie zauważyłem.
Mam więc pytanie - w jaki sposób się to cholerstwo zdejmuje??? Nie chciałbym czegoś urwać albo połamać ... Z góry dzięki za podpowiedź.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 5:42
autor: Lewutek
"dellti" pisze: Mam więc pytanie - w jaki sposób się to cholerstwo zdejmuje??? Nie chciałbym czegoś urwać albo połamać ... Z góry dzięki za podpowiedź.

Ramiona należy zsunąć ze swożni na których jest wielowypust...tak jak opisane powyżej...dziwne że u Ciebie nie chcą się "zsunąć"? :roll:

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 9:59
autor: prezesjm
Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparaty. Ale każdy taki preparat łącznie z WD 40, musi mieć trochę czasu na penetrację. Tam są tylko nakrętki, często ramiona przylegają tak mocno do tych sworzni że faktycznie bardzo ciężko je zdjąć. Popsikaj preparatem poluzuj nakrętki i odczekaj kilka godzin. Najprościej byłoby ściągaczem ale kto go ma :) . Można w ostateczności pojeździć z poluzowanymi nakrętkami ale trzeba uważać bo jak w końcu puszczą to można obrobić wielowypust na sworzniu. Przy zabawach uwaga na szybę czołową jest bardzo blisko i przypadkowym puknięciem można sobie narobić sporych kosztów.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 15:46
autor: dellti
Dzięki, będę dalej próbował ...
"prezesjm" pisze:Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparaty
To od razu poprosimy o jakieś konkretne nazwy :) tylko najlepiej takie dostępne dla normalnego człowieka, a nie tylko w beczkach 200-stu litrowych :)

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 19:43
autor: Marcin_D
Ja zdejmowałem i nie miałem problemu, trzeba je delikatnie przygiąć do szyby, ale nie ruchomą część wycieraczki, tylko ten kawałek w którym jest mocowanie do sworznia i schodzą.
Ja mam inne pytanie, rozebrałem je całe i za cholerę nie mogłem rozebrać tego sprzegiełka na końcu ramieni ( to takie element z zapadką) chyba że to nie to o czym pisał Prezesjm. Tam jest śrubka chyba 10 i ją odkręciłem ale dalej nic sie nie chciało rozebrać. Jak to zrobić. Poczyściłem te styki i nasmarowałem wszystkie ryucjome części, ale nadal nie mam czasowych.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 20:05
autor: prezesjm
"dellti" pisze:Dzięki, będę dalej próbował ...
"prezesjm" pisze:Wd 40 jest dobry do łańcucha rowerowego. Są znacznie lepsze preparaty
To od razu poprosimy o jakieś konkretne nazwy :) tylko najlepiej takie dostępne dla normalnego człowieka, a nie tylko w beczkach 200-stu litrowych :)
he he :bialaflaga: ale lepsza od Wd 40 ( i tańsza z 50 razy) jest zwykła poczciwa nafta, dostępna dla wszystkich, można dodać oleju wrzecionowego. Naftą do dziś testuje się szczelność zaworów.

Kappa - zacinające się wycieraczki

: 27 gru 2006, 20:11
autor: prezesjm
"Marcin_D" pisze:Ja zdejmowałem i nie miałem problemu, trzeba je delikatnie przygiąć do szyby, ale nie ruchomą część wycieraczki, tylko ten kawałek w którym jest mocowanie do sworznia i schodzą.
Ja mam inne pytanie, rozebrałem je całe i za cholerę nie mogłem rozebrać tego sprzegiełka na końcu ramieni ( to takie element z zapadką) chyba że to nie to o czym pisał Prezesjm. Tam jest śrubka chyba 10 i ją odkręciłem ale dalej nic sie nie chciało rozebrać. Jak to zrobić. Poczyściłem te styki i nasmarowałem wszystkie ryucjome części, ale nadal nie mam czasowych.
Sprzęgło jest na końcu ramienia od silnika. Jak dobrze pamiętam to trzeba wyjąć zawleczkę i wychodzi tylko w jednej pozycji. Śruba to nie wszystko. Ale brak czasowych to nie jest wina tego sprzęgła. Raczej coś w sterowniku lub przełączniki pod kierownicą. Trudno na odległość coś konkretnie poradzić.