Strona 1 z 1

Delta II - sonda lambda

: 14 gru 2008, 12:01
autor: pew
Byłem teraz u gazownika sprawdzić instalację - chłopaki podpięli wóz pod kompa i okazało się że na wolnych obrotach sonda nie pracuje (stale zero wolt) - po przygazowaniu i przytrzymaniu na wyższych obrotach napięcie grzecznie się pojawia. Silnik z LPG sekwencja i bez katalizatora ... co to może być? Nie wygląda to ciekawie bo wali mi strasznie bogatą mieszankę :(

Delta II - sonda lambda

: 14 gru 2008, 19:48
autor: prezesjm
Uszkodzona grzałka sondy, uszkodzone zasilanie grzałki sondy, sonda na umarciu - co wolisz ?

Delta II - sonda lambda

: 14 gru 2008, 23:01
autor: pew
a czy jest bramka nr 4 ? :?

Delta II - sonda lambda

: 14 gru 2008, 23:14
autor: Doodik
Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.

Delta II - sonda lambda

: 14 gru 2008, 23:17
autor: pew
"Doodik" pisze:Dokładnie to samo przerabiam aktualnie w mioim drugim autku- Renault.
0 volt na sondzie,. wymieniłem całą sonde i po problemie. Sygnał z sondy steruje silniczkiem krokowym od podawania gazu, jak sonda nie pracuje to siniczek puszcza maks gazu i wtedy mieszanka robi sie bogata i spalanie rooośnie.
no tak, tylko na obrotach sonda pracuje bez problemów :? ale chyba trzeba będzie do niej zajrzeć : cenzura :

Delta II - sonda lambda

: 15 gru 2008, 0:04
autor: dunin
Prezesjm: a czy podgrzewanie sondy nie działa tylko przy zimnym silniku? pytam się czysto auto-edukacyjnie

ja bym obstawiał, że sonda jest już zasyfiona i przy niskich obrotach po prostu nie dociera do jej powierzchni tlen ze spali..

Delta II - sonda lambda

: 15 gru 2008, 8:00
autor: prezesjm
W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.

Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.

Delta II - sonda lambda

: 15 gru 2008, 23:06
autor: pew
"prezesjm" pisze:W starszych rozwiązaniach jak np. Delta zasilanie grzałki jest cały czas. Najczęściej brane jest zwyczajnie z przekaźnika pompy paliwa. Nowsze rozwiązania to już np. grzałka zasilana z Ecu silnika, kontrola nagrzania sondy i inne duperele do popsucia.

Pew - jak masz wycięty katalizator i już starą sondę dodatkowo z uszkodzoną grzałką lub zasilaniem to na wolnych obrotach sonda może zwyczajnie się na tyle przechłodzić że będzie tak jak piszesz.
Zmierz napięcie zasilania sondy i ewentualnie pomierz oporność grzałki sondy i będziesz wszystko wiedział. Może tylko wystarczy zmienić bezpiecznik.
dzięki - jeszcze przyszło mi do głowy że jeśli zasilanie z pompy to może jeszcze tam sprawdzimy bo właśnie się przymierzam do jej wymiany - wyje jak integrala na 8000 :wink:

Delta II - sonda lambda

: 15 gru 2008, 23:25
autor: prezesjm
A nie masz czasem odcięcia pompy na gazie ?

Delta II - sonda lambda

: 16 gru 2008, 23:30
autor: pew
nie ... ale ostatnio coraz ciężej przełącza mi się z benzyny na LPG (potrzebuje coraz wyższej temperatury ...)