Strona 3 z 3

Odp: delta vs superb

: 01 cze 2009, 22:30
autor: grzole
Kondziu pisze:
grzole pisze:Moje Lancie mylono z Volvem, Roverem ale ze Skodą?
W weekend sąsiad zapytał mnie "co to za Dacia?" mowa oczywiście o Y
Za dużo o motoryzacji to gość nie wie. Jednak na usprawiedliwienie mam argument: to okolica zamieszkana głównie przez bardzo wiekowych emerytów wojskowych (potwornie protestowali przeciw budowie Trasy AK).

Odp: Ania i jej wóz z południa

: 02 cze 2009, 0:09
autor: michał_kappa
bobby123 pisze:
michał_kappa pisze:
bobby123 pisze:
BTW doliczyłeś w Skodzie "pakiet dla palących" za 100 PLN - bo w aucie za ponad 100.000 nie dostaniesz popielniczki i zapalniczki :|
Jak kupowaliśmy auta do firmy tylko Skoda przesyłała konfiguracje na 5 stron, bo w Skodzie, wszystko co w normalnym samochodzie po prostu jest, stanowi extra wypas. Niedługo pewnie napiszą, super w skład pakietu "podróżuj komfortowo"naszego auta wchodzi kierownica, możesz sam wybrać kierunek jazdy :|
nie masz racji Kolego
w porównywanych klasach wyposażenie jest na całkiem porządnym poziomie i zdecydowanie nie zaniża ogólnie przyjętych standardów, a pokusiłbym się o stwierdzenie, że w wielu przypadkach jest wyższe
przesadzasz także z tym extra wypasem, a że konfiguracja jest szczegółowa to w moim mniemaniu plus
co do pakietu dla palących - we wszystkich występuje 12 V gniazdo podłączeniowe "zapalniczkowe" z tym, że zamiast wkładu zpalniczki (tego żarnika do odpalania peta) jest zatyczka - maskownica, jeśli chodzi o popielniczkę to octavia i superb mają w tym miejscu poręczny schowek wyściełany materiałem, który uniemożliwa gaszenie owego peta i strząsanie popiołu, w przypadku fabii i roomstera to dodatkowy pojemnik z przykrywką wstawiany w miejsce wytłoczek pod napoje na dole deski rozdzielczej - z mojego użytkowego punktu widzenia wolę takie rozwiązanie niż posiadanie popielniczki do niczego mi nie służącej

zgadzam się z Nat-em to dwa diametralnie różne samochody dla których wspólnym mianownikiem jest wyłącznie cena
pozdrawiam
Napisz mi jeszcze gdzie nie mam racji, bo potwierdziłeś dokładnie to co napisałem ;-)
Powiedz jeszcze jak do tego poręcznego schowka wyściełanego materiałem wyrzucić np. ogryzek jabłka??
Popielniczka niekoniecznie służy do gaszenia petów :-)
Ale jak jej nie ma to jebudu wszystkie śmieci za okno ;-)
nie masz racji w tym zakresie, że uogólnieniem i to dużym jest zdanie:
"w Skodzie, wszystko co w normalnym samochodzie po prostu jest, stanowi extra wypas"
owego ogryzka o którym piszesz nigdy nie wyrzuciłem za okno ani nie włożyłem do posiadanej popielniczki, w kappie obecnie jeżdżą tam żetony do wózków i drobne na parking, dla mnie absolutnie zbędnym jest posiadanie popielniczki w samochodzie i to rozwiązanie w 100% mi pasuje

Odp: delta vs superb

: 02 cze 2009, 8:08
autor: tomek
Nat pisze: Ja mam inne podejście- kupując auto - drugie tyle zostawiam w portfelu/banku. Pewnie dlatego jeździłem ośmioletnią Lybrą, ale czy to źle?

Kupowanie auta na maksimum swoich mozliwości powoduje często katastrofy typu drutowanie i jeżdżenie niesprawnym pojazdem z pustym bakiem..
Dlatego tez przez dlugi czas jezdzilem uzywanymi autami, w koncu dojzalem do nowego i kupilem za kwote 2 razy wieksza niz kupil bym uzywke - przez 2-5 lat gwarancji mam spokoj z 'drutowaniem' a w tym czasie powinienem sie 'odkuc' a nawet gdyby cos w zyciu zmienilo sie na gorsze tez powinienem dac rade!

Ps.Jak zacząłem konfigurować Deltę do podobnego wyposażenia jakie mam w Passacie, to przy skrzyni manualnej i DUŻYM rabacie od dealera Delta wyszła niewiele taniej niż Passat!

Odp: delta vs superb

: 02 cze 2009, 9:39
autor: Nat
tomek pisze:Dlatego tez przez dlugi czas jezdzilem uzywanymi autami, w koncu dojzalem do nowego i kupilem za kwote 2 razy wieksza niz kupil bym uzywke - przez 2-5 lat gwarancji mam spokoj z 'drutowaniem' a w tym czasie powinienem sie 'odkuc' a nawet gdyby cos w zyciu zmienilo sie na gorsze tez powinienem dac rade!
życzę ci tego z całego serca, zarówno spokoju jak i odkucia. Co do tego pierwszego jednak, słyszałem, że pewności miec nie mozna :lol:

Odp: delta vs superb

: 02 cze 2009, 9:51
autor: tomek
Nat pisze: Co do tego pierwszego jednak, słyszałem, że pewności miec nie mozna :lol:
Jednakże prawdopodobieństwo jest dużo większe ;)

Ps.A Ty i tak masz samochód najlepszy na świecie - służbowy ;)

Odp: delta vs superb

: 02 cze 2009, 14:31
autor: grzole
tomek pisze: Ps.A Ty i tak masz samochód najlepszy na świecie - służbowy ;)
i pakowniejszy gdyż jest to wariant/kombi. istny stationwagen! ;)

Odp: delta vs superb

: 03 cze 2009, 9:32
autor: Blash
Tomku jaki masz tam silnik bo odnoszę wrażenie ze sporo pije, znajomy w golfie tdi z (czerwonym i ) osiaga średnią 5,5 a najniżej zszedł 4,3 na trasie ponad 1000km

Odp: delta vs superb

: 03 cze 2009, 13:24
autor: tomek
Blash pisze:Tomku jaki masz tam silnik bo odnoszę wrażenie ze sporo pije, znajomy w golfie tdi z (czerwonym i ) osiaga średnią 5,5 a najniżej zszedł 4,3 na trasie ponad 1000km
Silnik 2.0 TDI CR 143 KM (mam 161 KM).
Po pierwsze primo - GOLF jest duzo lzejszy ~1280 kg moj passat niby 1476 kg.

Jak jade w trasie spokojnie to spalanie rzedu 5,5-6 - tyle pokazuje komputer. Jazda w korkach w moim miescie (np. 5 km /40 minut) robi swoje i srednie spalanie wzrasta.
W BMW mialem dlugotrwale srednei spalanie na poziomie 12,5 l PB ;)
Jezdze dynamicznie, jak biore sie za wyprzedzanie do gaz do dechy i wyprzedzam, nie bawie sie w 'jazde na kropelce'.
Gdy jechalem BMW jak emeryt to potrafilem zrobic trase ze spalaniem ~8 l PB, normalnie trasa 10,5. Ostatnio jak mialem trase D olsztya i zpowrotem, w sumie zrobilem ponad360 km - komputer pokazal mi, ze zostalo mi jeszcze 900 km do przejechania, czyli 1260 km /70 litrach= 5,55 ;) ale to raczej jest trudne do osiagniecia na naszych drogach.

Odp: Ania i jej wóz z południa

: 05 cze 2009, 11:33
autor: Blash
grzole pisze:
Blash pisze:mi tu raczej chodzi o pokazanie polityki cenowej oraz funkcjonalności lancii i skody przy założeniu że jakość jest taka sama
Jednak zwróć uwagę na pozycjonowanie marek Skoda i Lancia. Skodovka to low-end w VW-Audi Group zaś Lancia to lkasa premium w koncernie Fiata. Lepsze porównanie dla Skody to Fiat (w ramach naszego koncernu), co zresztą ma odniesienie i w postrzeganiu tej marki przez społeczeństwo.

Emotion 1,9 16v Multijet 150KM z DPF Aut.
podstawowaPLN 115 990 z Vat.
promocyjnaPLN 110 990 z Vat.
promo z upustem ekoPLN 100 990 z Vat.

cena promo z dodatkowym wyposazeniemPLN 125 090 z Vat.

cena promo z wyposazeniem i rabatem ekoPLN 115 090 z Vat
Kolor nadwozia: Czarny Darkwave PLN 0
Tapicerka: TECHNO hebanowy PLN 0
Felgi: Felgi ze stopów lekkich 17" 10-ramienne, opony 215/50-R17 PLN 0

Wyposażenie dodatkowe Cena w PLN
Czujnik deszczu PLN 600
Czujnik deszczu i zmierzchu PLN 600
Czujniki parkowania tylne PLN 1 000
Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów PLN 400
Poduszki powietrzne boczne tylne PLN 1 400
Reflektory ksenonowe PLN 3 700
Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie PLN 600
Elektrycznie sterowany, podgrzewany fotel kierowcy z funkcją pamięci PLN 5 000
Lusterko wsteczne elektrochromatyczne PLN 800

Wyposażenie standardowe
Komfort / Funkcjonalność
Bagażnik o podwójnym dnie
Fotel pasażera składany w stolik wraz z regulacją podparcia odcinka części lędźwiowej
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
Skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów
Szyby przednie sterowane elektrycznie
Szyby tylne sterowane elektrycznie
Światła przeciwmgielne
Tempomat
Rolety przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych
Podłokietnik tylnego siedzenia ze schowkiem
Podłokietnik przedni z dwupoziomowym schowkiem
Regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera
Zapasowe koło dojazdowe
Centralny zamek z pilotem w kluczyku
Elektro-hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego
Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane w kolorze nadwozia
Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
Dzielone oparcie tylnej kanapy (60/40)
Regulacja podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy
Elektroniczny klucz z pilotem otwierania drzwi i bagażnika
Klamki drzwi zewnętrzne i wewnętrzne w kolorze Chrome Shadow

Nadwozie i styl
Progi boczne w kolorze czarnym
Spojler tylny
Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
Chromowane listwy wokół szyb bocznych
Kratka wlotu powietrza w kolorze Chrome Shadow

Bezpieczeństwo
ESP + ASR/MSR + HBA + Hill Holder
Kurtyny powietrzne
Listwy boczne ochronne w kolorze nadwozia z chromowaną wstawką
Poduszka powietrzna kolanowa kierowcy
Poduszki powietrzne boczne - przednie
Przyciemniane szyby boczne i tylna
ABS + EBD
Poduszka powietrzna kierowcy
Poduszka powietrzna pasażera
Czujnik zapięcia pasów
Immobiliser Fiat Code
ESS - system sygnalizacji awaryjnego hamowania

Audio - Telematyka
Blue&Me (system głośnomówiący z technologią Bluetooth?, przyciskami sterowania w kole kierownicy, zestaw wskaźników z wyświetlaczem wielofunkcyjnym, odtwarzacz MP3 z portem USB i funkcją głosowego odczytu wiadomości SMS w języku polskim)
Radioodtwarzacz CD + MP3
Sterowanie radioodtwarzaczem z koła kierownicy
Komputer pokładowy My Car
Blue&Me: polska lokalizacja do systemów Blue&Me i Blue&Me Nav
Kierownica z przyciskami sterowania systemem Blue&Me lub Blue&Me Nav

jak widać kiepsko wypada również croma jest to wersja ze słabszym silnikiem bo za najdroższą wersję trzeba wysupłać
promo z dod rabatemPLN 154 090 z Vat.

promo z dod rabatem i eko rabatem PLN 144 090 z Vat.
drogo bo np za ksenony trzeba dopłacic extra 3700 stylistyka cromy również nie należy do pięknych

Odp: delta vs superb

: 06 cze 2009, 22:00
autor: Tomzik
Kwestia gustu, ale dla mnie Croma, choć nie szałowa, przy nowym Superbie jest jednak piękna ;)

Nowy Superb w ogóle jest dziwny.

Ohydny, przy nim poprzednia wersja wyglądała jak z wyższych sfer.

Wszyscy się zachwycają jego przestronnością, porównując przy tym do.. aut klasy średniej 8-O Chciałbym tylko zauważyć, że ma ona 6cm większy rozstaw osi niż należąca do segmentu E Kappa i 14cm więcej na długości. To na dobrą sprawę wymiary Thesisa. Co z tego, że płyta jest od Passata, skoro jest zmodyfikowana i ma powiększone wymiary? A w porównaniu do bliższych wymiarami rywali z segmentu E już taki przepastny Superb nie będzie. Owszem, pisali ostatnio, że miejsca więcej niż w E-klasie, ale Merc nigdy nie był najlepszy w zagospodarowywaniu miejsca ;)

Ponadto- jak na moje silnik typu 1,4TSI to kpina w tak dużym samochodzie..

Podsumowując- na Superba nie skusiłbym się nigdy, prędzej kupiłbym poprzednią wersję, która za czymś wyglądała.. Niech sobie jest tani i dobry, bo dobry i tani ;)

A co do Delty- nie jeździłem, nie widziałem, czytałem jedynie na forum o jednak wielu niedoróbkach jakościowych. Jeśli one znikną- auto będzie warte swej ceny, jako stylowy, fajny kompakt. Ale niedoróbkom mówimy stanowcze nie : czerwona :