Strona 2 z 2

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 29 kwie 2012, 7:39
autor: Gros
FXX pisze:Powiem Ci tak, w Espero miałem problem z rdzą na drzwiach. Rozmawiałem z dwoma-trzema blacharzami i każdy mi powtórzył to samo - owszem zrobić może, ale rok, dwa, może trochę dłużej i taka reperaturka zaczyna rdzewieć.
Jeżeli chcesz wygrać z rudą to najlepiej wymienić element.
Kamil to bzdury - w Themie miałem wstawioną prawą reperaturkę, która przez blacharza była dana do cynkowania i po 9latach ni było żadnej rdzy ani bąbla pod lakierem. Zależy jak blacharz podejdzie do zagadnienia.

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 29 kwie 2012, 8:37
autor: Ramzes_II
BogdanA pisze:
FXX pisze:Powiem Ci tak, w Espero miałem problem z rdzą na drzwiach. Rozmawiałem z dwoma-trzema blacharzami i każdy mi powtórzył to samo - owszem zrobić może, ale rok, dwa, może trochę dłużej i taka reperaturka zaczyna rdzewieć.
Jeżeli chcesz wygrać z rudą to najlepiej wymienić element.
Kamil to bzdury -w Themie miałem wstawioną prawą reperaturkę ,która przez blacharza była dana do cynkowania i po 9latach ni było żadnej rdzy a ni bąbla pod lakierem.Zależy jak blacharz podejdzie do zagadnienia
Oczywiscie ze bzdury.
Jak się robi dobrze, nawet do cynkowania nie trzeba dawać. Ja miałem tez w poprzednim aucie prawie każdy element łatany (Croma 2.0 ie), wszędzie były paćki od łatek i reperaturek na karoserii.
Ale zeby rdza tam wyszła ? auto juz jest ponad 7 lat po blacharce, ja nim nie jezdze juz 2 lata a mój kumpel smiga Cromą dalej i zero rdzy !
Fakt. Wiekszość blachrzy tak robi - na "hura", bez zabezpieczenia blachy nawet byle jakim unikor-em, tylko na gołą blachę od razu szpachla. Musi zardzewieć.

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 04 maja 2012, 10:39
autor: mfan
W mojej Lybrze też ten temat występuje i na razie mam zabezpieczone Brunoxem i na to smarem.
Jeżeli dobrze się przyjrzeć to nadkole tylne jest zgrzane z dwóch arkuszy blachy(zewn. i wewn.) i na łączeniu tych arkuszy powstaje rdza. :!: Wychodzi z pomiędzy arkuszy na zewnątrz gdzie ją widzimy i zapewnie od środka również. Moim zdaniem aby nie wychodziła na zewnątrz trzeba by to pospawać np.TIG-iem i wtedy porządnie zabezpieczyć. Należałoby również zająć się stroną wewnętrzną stosując najpierw Brunox lub podobny środek a następnie farbę i na końcu jakiś srodek do konserwacji przestrzeni zamkniętych lub coś podobnego np.olej, smar.

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 30 mar 2016, 14:27
autor: pawel1234
U mnie również jest rdza i to spora... Blacharz powiedział, żeby wyciąć i wstawić reperaturki...

Ktoś z was wstawiał już reperaturki i są w ogóle gdzieś dostępne ?

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 01 kwie 2016, 17:37
autor: pawel1234
To jak dostępne są gdzieś jakieś reperaturki ?? :)

Czy blacharz sam ma kombinować i coś wstawiać ?

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 01 kwie 2016, 21:33
autor: Przemek555
repearturek raczej nie ma, ja kupiłem cały zdrowy błotnik i bawie się w wycinanki. Ze starego niewiele zostało trzymało się toto na lakierze, podobnie zgniła część zewnętrzna (widoczna) jak i ta ukryta pod nadkolem. Brunox sobie daruj bo ma skuteczność farby akwarelki a jak zaczniesz czyścić to pewnie wyjdzie to co u mnie.

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 02 kwie 2016, 0:36
autor: pawel1234
Super fotki, dzięki :)

Poszukam zdrowych błotników i też powiem, żeby mi blacharz wstawił.

Wrzuce jutro fotki, to ocenicie czy czyścić czy wstawiać nowe :)

Re: Lybra - rdzewiejące błotniki

: 02 kwie 2016, 10:20
autor: marq86
To miejsce w Lybrach jest jakieś parszywe. U mnie po zimie też pojawiły się bąbelki, przypuszczam że lada moment ruda wylezie.