Witam
Przygoda zaczęła się kiedy dałem do pomalowania pokrywę zaworów (proszkowo) jakiś czas było wszystko dobrze ale pewnego pięknego dnia po odpaleniu auta z nocy pojawiła się mega wielka niebieska chmura z rury wydechowej, ubywał płyn chłodniczy (jakieś 2 lata wcześniej wymieniałem nagrzewnicę po jakimś czasie zaczęło ubywać trochę płynu ale niewiele) no i oczywiście ubywał również olej.
Po oddaniu do mechanika i sprawdzeniu kompresji (miała niby 13 . 14) szukał dalej i okazało się że odma się przytkała w kolektorze było z 200 ml oleju , wyczyścił wszystko i złożył wszystkie nowe uszczelki, oleje, płyny, 2 simeringi na wałku, rozrząd, wymiana gumek w głowicy planowanie sprawdzanie szczelności wszystko bajka.
Po odebraniu auta stwierdziłem że te auto kompletnie nie ma mocy i dymi tak jak dymił , myślałem że to na początku tak będzie ale jak wracałem do domu nagle mocy nie było kompletnie i auto zgasło odkręciłem korek od oleju i wydawało mi się że jest tam trochę zbyt sucho i dość głośno , jak jechałem i wcisnąłem sprzęgło to zapalała się lampka od oleju . Oddałem znów auto do mechanika i po zdemontowaniu pokrywy zaworów stwierdził że są jakieś delikatne opiłki w oleju ale reszta jest ok niestety nie może rozkręcić dołu silnika bo nie ma po prostu takiej możliwości ale obstawia pierścionki
A jakie są Wasze pomysły.
Pozdrawiam
Kappa 2.0 V.I.S '98 - problem z brakiem mocy
- fedos
- Użytkownik zbanowany
- Posty: 1066
- Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
- Imię: marcin
- Lokalizacja: Brzeszcze
Re: Lancia Kappa 2.0 V.I.S 1998r problem z brakiem mocy
Proponuje zmienić mechanika. Co to za warsztat co nie może dołu silnika rozkręcić ?
Re: Kappa 2.0 V.I.S '98 - problem z brakiem mocy
no właśnie chce to zrobić tylko chce mieć jakieś info co to może być ile może kosztować żebym znów nie wydał 2 tyś na darmo
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 V.I.S '98 - problem z brakiem mocy
Obstawiam panewke jeśli są opiłki . Jest opis na forum jak zdjąć miskę olejową. A jak miska zdjęta to dół na silnika na wyciągnięcie dłoni. A jak sucho to czy dobrze założył uszczelkę pod czapką. Chodzi czy nie przytkane kanały olejowe. Na dole smok może być przytkane nagarem opiłki mogą pochodzić z pompy oleju która ciężko zasysała olej i po prostu się zużyła. Miałem taki silnik z thesisa zatkany smok równa się zacierający się silnik. Pompa po rozebraniu była tak wytarta że silnik poszedł na złom.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 V.I.S '98 - problem z brakiem mocy
Jak siadają pierścienie tłokowe to może dymić, może mieć niższą kompresję ale układ smarowania będzie sprawny - dopóki wciąż ma olej oczywiście. Trzeba niestety kontrolować i dolewać.
Ale niestety, jeździłeś z silnikiem tracącym olej hurtowo, nie dopatrzyłeś sprawy i go zatarłeś. Jak miga kontrolka oleju na wolnych obrotach to już jest laweta, a ty czekałeś aż silnik sam ci zgaśnie od oporów. Teraz niestety do zrobienia masz na pewno panewki, może cały wał wymienisz i może pompę oleju oraz nie wiadomo ile drobniejszych pierdółek. Lepiej dobrze wypchaj sobie portfel i znajdź innego mechanika jeżeli zależy ci na tym samochodzie,
Ale niestety, jeździłeś z silnikiem tracącym olej hurtowo, nie dopatrzyłeś sprawy i go zatarłeś. Jak miga kontrolka oleju na wolnych obrotach to już jest laweta, a ty czekałeś aż silnik sam ci zgaśnie od oporów. Teraz niestety do zrobienia masz na pewno panewki, może cały wał wymienisz i może pompę oleju oraz nie wiadomo ile drobniejszych pierdółek. Lepiej dobrze wypchaj sobie portfel i znajdź innego mechanika jeżeli zależy ci na tym samochodzie,
Drop a gear and disappear!