Croma Turbo vs Thema Turbo
Moderator: giekso
Croma Turbo vs Thema Turbo
Witam,
Ostatnio także i w Polsce coraz więcej osób zaczyna kupować Cromy Turbo czy Themy Turbo.
Kilku moich znajomych również posiada takie auta.
Zarówno ja jak i znajomi mamy wrażenie, że między Cromą Turbo 155 KM, a Themą Turbo 205 KM w rzeczywistości nie ma tak dużej różnicy w osiągach jak to wygląda na papierze.
Też mieliście takie odczucia?
Pozdrawiam
Ostatnio także i w Polsce coraz więcej osób zaczyna kupować Cromy Turbo czy Themy Turbo.
Kilku moich znajomych również posiada takie auta.
Zarówno ja jak i znajomi mamy wrażenie, że między Cromą Turbo 155 KM, a Themą Turbo 205 KM w rzeczywistości nie ma tak dużej różnicy w osiągach jak to wygląda na papierze.
Też mieliście takie odczucia?
Pozdrawiam
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Na papierze tez nie ma tu wielkiej różnicy. Croma jest o 6% lżejsza, ma o jakieś 8% krótsze główne przełożenie (i przy okazji o tyleż krótszy kluczowy drugi bieg), i pomimo tego jest o jakieś 7% wolniejsza. Według mnie wszystko gra, różnica nieduża ale jest - ciut większa niż błąd pomiarowy. Rolę gra też pewnie fakt, że obie jednostki są uturbione i podczas przyspieszania dają podobne wrażenia.
Drop a gear and disappear!
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5397
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Pamiętam swoją Cromkę także z dużej turbodziury, choć możliwe, że wynikało to z wyeksploatowanego silnika. Długo nic się nie działo, ale od 3 tysięcy dostawała kopa fest. Mimo, że w sumie turbo pompowało dość mało, bo bodaj nieco ponad pół bara (może już nie pamiętam dobrze).
Po przesiadce na K 20VT uderzyła mnie bardzo mała turbodziura w porównaniu do Cromy, mimo tego, że był założony wydech od zwykłej 20V (jak założyłem potem Imasafy to sporo się poprawiło).
Po przesiadce na K 20VT uderzyła mnie bardzo mała turbodziura w porównaniu do Cromy, mimo tego, że był założony wydech od zwykłej 20V (jak założyłem potem Imasafy to sporo się poprawiło).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Na turbodziurę jest prosty sposób - redukcja biegu.
Drop a gear and disappear!
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Nie zobaczysz takiej dużej różnicy do 100km/h
Zobaczysz natomiast jak przyciśniesz jedną i drugą od 100 do 200 Oczywiście tylko na torze
Zobaczysz natomiast jak przyciśniesz jedną i drugą od 100 do 200 Oczywiście tylko na torze
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Potwierdzam co prawda nigdy nie jechałem 2.0 8VT, ale jeździłem 2.0 16VT 181 km i 201 km. I rzeczywiście różnica zaczyna się od 100 km/h. Wersja 181 km miała inaczej zestrojone mapy dobicie od turbo było bardziej odczuwalne od startu oczywiście. Prędkości maksymalne zapisane w navi. Wersja 181 km v-max 228 km/h, wersja 201 km v-max 252 km/hMariusz91 pisze:Nie zobaczysz takiej dużej różnicy do 100km/h
Zobaczysz natomiast jak przyciśniesz jedną i drugą od 100 do 200 Oczywiście tylko na torze
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Ciekawe czy fabryczne silniki sporo różniły się mocą od siebie.
Jeden z moich znajomych tak wyremontował silnik 2.0 8V bez turbo w Cromie, że ma 8 s do 100 km/h i brakuje mu licznika.
Ważył tłoki itp. ciśnienie sprężania ma 14 Bar, ogólnie remontował silnik z aptekarską precyzją.
Zresztą ogólnie te silniki są strasznie podatne na tuning mechaniczny.
Jeden z moich znajomych tak wyremontował silnik 2.0 8V bez turbo w Cromie, że ma 8 s do 100 km/h i brakuje mu licznika.
Ważył tłoki itp. ciśnienie sprężania ma 14 Bar, ogólnie remontował silnik z aptekarską precyzją.
Zresztą ogólnie te silniki są strasznie podatne na tuning mechaniczny.
"Samochód jest dopiero wtedy szybki, kiedy rano stoisz przed nim i boisz się go otworzyć" - Walter Rohrl.
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Tam gdzie Croma przestaje jechać, tam Thema zaczyna
50Km różnicy to jest przepaść.... A ze nie czuć tego aż tak bardzo w codziennym użytkowaniu? Oba silniki to długo skokowe jednostki, które naprawdę ładnie budują moment. Tyle, ze 16v buduje dużo wyższy bo jeździ na innym turbo i innym doładowaniu. I to sie przekłada na osiągi - w okolicy 2500RPM 8vT wygeneruje jakieś 245Nm (80KM) a 16vT 310Nm (115KM). W dodatku głowica 16V odtyka silnik przy wyższych obrotach.
Idąc za różnymi źródłami Thema potrzebuje na sprint 0-180 około 23 sekund, Croma prawie 33 sekund. Jak dla mnie to jest BARDZO odczuwalna różnica w osiągach.
50Km różnicy to jest przepaść.... A ze nie czuć tego aż tak bardzo w codziennym użytkowaniu? Oba silniki to długo skokowe jednostki, które naprawdę ładnie budują moment. Tyle, ze 16v buduje dużo wyższy bo jeździ na innym turbo i innym doładowaniu. I to sie przekłada na osiągi - w okolicy 2500RPM 8vT wygeneruje jakieś 245Nm (80KM) a 16vT 310Nm (115KM). W dodatku głowica 16V odtyka silnik przy wyższych obrotach.
Idąc za różnymi źródłami Thema potrzebuje na sprint 0-180 około 23 sekund, Croma prawie 33 sekund. Jak dla mnie to jest BARDZO odczuwalna różnica w osiągach.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Szczera prawda z dobrą definicją, nic więcej w tym temaciedawidson pisze:Tam gdzie Croma przestaje jechać, tam Thema zaczyna
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
- volumetrico
- Forumowicz/ka
- Posty: 200
- Rejestracja: 06 gru 2010, 17:41
- Lokalizacja: Krakow
Re: Croma Turbo vs Thema Turbo
Dodam pare wrazen z jazdy croma mk1 z silnikiem kappy turbo 16v.
Mialem theme mk2 turbo 16v 181 konna, seryjna z boschem klapkowym i z turbina T3, jezdzila fajnie, jak t3 wstało to naprawde darla do przodu, byla przyjemna turbodziura, charakterystyczna dla aut dmuchanych z lat 80tych,ale jak ktos juz wspomnial ,..... "poprostu zredukuj i znowu jest boost", nie ma tragedii jak we wczesnej delcie hf turbo gaznikowej, ktora kiedys testowalem przed kupnem{ dramat, nie kupilem ,az tak bardzo nie lubie mieszac lewarem w poszukiwaniu mocy duzo lepsze wrazenia z jazdy mialem w wolnossacym ritmo 125tc , elastycznosc gigantyczna }
Pojezdzilem troche dawca kappa turbo z 96 roku, czuc, ze to auto puste wazy 1500 kilo, ale jakos idzie.
Silnik przejrzalem , okazal sie byc w bdb stanie, trafil do cromki ze skrzynia z themy/cromy 2400td z 87 roku, w momencie przekladki nie moglem znalesc dobrej skrzynki croma/thema turbo benzyna, a td2400 byla pod reka, ma bardzo podobnie przelozenia dyfra i biegow 1 i 2 jak thema turbo mk3, 3 i 4 minimalnie dluzsze od themy turbo mk3, 5 bieg mega dlugi, przy 160km/h jest 3350 obr/min na kolach sr.61,5cm , cisza spokoj na autostradzie, fajne spalanie. Okazuje sie, ze kapiszon , chyba ze wzgledu na sloniowa wage ma seryjnie nie garretta t3 tylko tb2560, poprostu mala t25 z flansza t3 zeby doladowanie pojawialo sie wczesniej i pchalo ciezki zad kapusciany , skutkiem czego w porownaniu do tego samego silnika z themy mk3 moc jest praktycznie ta sama, 201 themka do 205 koni w kapuscie , moment 300 taki sam w obu, tyle ze w themie pik jest 3750 a w kapie 2750. 1000 obr nizej to spora roznica. Tym samym turbodziura prawie wyeliminowana w cromie dodatkowo 250 kilo lzejszej od kappy. Jest naprawde bardzo elastyczna.Niestety moge zapomniec o "tuningach na 300hp" do ktorych mozna sie zblizyc na seryjnym silniku z t3, malutka tb25 udlawi sie kolo 230 240 koni i tyle. Area/Radius nie pusci tyle co w t3.
Wrzucam tabelke z kalkulacjami predkosci/przelozen dla roznych skrzyn biegow z rodziny thema/croma, ktora zrobilem w trakcie wybierania skrzyni do cromki. Wszedzie te same obroty 4000rpm, wszedzie ta sama srednica kola 60cm. Moze sie komus przyda przy rozkminach napedowych
https://naforum.zapodaj.net/fe31b8a42c12.jpg.html
Mialem theme mk2 turbo 16v 181 konna, seryjna z boschem klapkowym i z turbina T3, jezdzila fajnie, jak t3 wstało to naprawde darla do przodu, byla przyjemna turbodziura, charakterystyczna dla aut dmuchanych z lat 80tych,ale jak ktos juz wspomnial ,..... "poprostu zredukuj i znowu jest boost", nie ma tragedii jak we wczesnej delcie hf turbo gaznikowej, ktora kiedys testowalem przed kupnem{ dramat, nie kupilem ,az tak bardzo nie lubie mieszac lewarem w poszukiwaniu mocy duzo lepsze wrazenia z jazdy mialem w wolnossacym ritmo 125tc , elastycznosc gigantyczna }
Pojezdzilem troche dawca kappa turbo z 96 roku, czuc, ze to auto puste wazy 1500 kilo, ale jakos idzie.
Silnik przejrzalem , okazal sie byc w bdb stanie, trafil do cromki ze skrzynia z themy/cromy 2400td z 87 roku, w momencie przekladki nie moglem znalesc dobrej skrzynki croma/thema turbo benzyna, a td2400 byla pod reka, ma bardzo podobnie przelozenia dyfra i biegow 1 i 2 jak thema turbo mk3, 3 i 4 minimalnie dluzsze od themy turbo mk3, 5 bieg mega dlugi, przy 160km/h jest 3350 obr/min na kolach sr.61,5cm , cisza spokoj na autostradzie, fajne spalanie. Okazuje sie, ze kapiszon , chyba ze wzgledu na sloniowa wage ma seryjnie nie garretta t3 tylko tb2560, poprostu mala t25 z flansza t3 zeby doladowanie pojawialo sie wczesniej i pchalo ciezki zad kapusciany , skutkiem czego w porownaniu do tego samego silnika z themy mk3 moc jest praktycznie ta sama, 201 themka do 205 koni w kapuscie , moment 300 taki sam w obu, tyle ze w themie pik jest 3750 a w kapie 2750. 1000 obr nizej to spora roznica. Tym samym turbodziura prawie wyeliminowana w cromie dodatkowo 250 kilo lzejszej od kappy. Jest naprawde bardzo elastyczna.Niestety moge zapomniec o "tuningach na 300hp" do ktorych mozna sie zblizyc na seryjnym silniku z t3, malutka tb25 udlawi sie kolo 230 240 koni i tyle. Area/Radius nie pusci tyle co w t3.
Wrzucam tabelke z kalkulacjami predkosci/przelozen dla roznych skrzyn biegow z rodziny thema/croma, ktora zrobilem w trakcie wybierania skrzyni do cromki. Wszedzie te same obroty 4000rpm, wszedzie ta sama srednica kola 60cm. Moze sie komus przyda przy rozkminach napedowych
https://naforum.zapodaj.net/fe31b8a42c12.jpg.html
Solo italiana automobili da Cracovia.