Lancia,Fiat,Alfa - opony jakie zamienniki?

Michelin

Lancia,Fiat,Alfa - opony jakie zamienniki?

Post autor: Michelin » 21 sie 2006, 12:51

Posiadam opony 185/55 na kołach 15 ,chciałbym załozyc cos szerszego,jakies 195,ale nie wiem na co.. na 55,50,czy moze 45? Zeby auto nie wygladało dziwnie na seryjnym zawieszeniu i mozna było nim jezdzic po naszych drogach. Bardzo ciekawi mnie jakby to wygladało wizualnie,wiec jesli ktos ma zdjecia auta na owych oponkach i aluskach to byłbym baaardzo wdzieczny
Pozdrawaiam Kuba
:wink:

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Ragnarok » 21 sie 2006, 13:20

a po co chcesz zmieniać :?:
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: tomek » 21 sie 2006, 13:28

Zobacz
Zamienniki opon
Przelicz sobie, ktore mozesz uzyc, ale ja jestem za niepoprawianiem fabryki i wykorzystywaniem opon zalecanych przez producenta!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Michelin

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Michelin » 21 sie 2006, 14:00

Tak,tak,ja rozumiem tez bym nic nie kombinowł,ale mam za waskie opony na moje felgi i kazdy kraweznik nawet ten najnizszy delikatnie rzecz biorac ociera mi rant felgi,wiec 185 wydaje sie byc za mało... :?

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Patryklancia » 21 sie 2006, 14:55

Ja mam ale 195/50 R16. I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe koła i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan

A to moje 16-tki w dedrze
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: tomek » 21 sie 2006, 15:13

"Patryklancia" pisze: I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe koła i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan
Ja mysle raczej o tym, ze jak o Kappy przewiduja 195/65/15 lub 205/60/15 to z 15" nie bralbym innych. Co innego zmiana rozmiaru felgi na 16", wtedy konieczny jest inny rozmiar, ale tez wybralby taki zalcany przez producenta.
BTW: Dlaczego w DE mozna jezdzic tylko na oponach o rozmiarach jakie sa wpisane w Briefie?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Patryklancia » 21 sie 2006, 15:20

"tomek" pisze:
"Patryklancia" pisze: I jestem zdecydowanie za poprawianiem fabryki w tym temacie seryjne 14 calowe koła i opony 185/65 to nieporozumienie w zestawieniu z tym zawieszeniem to jak tapczan
Ja mysle raczej o tym, ze jak o Kappy przewiduja 195/65/15 lub 205/60/15 to z 15" nie bralbym innych. Co innego zmiana rozmiaru felgi na 16", wtedy konieczny jest inny rozmiar, ale tez wybralby taki zalcany przez producenta.
BTW: Dlaczego w DE mozna jezdzic tylko na oponach o rozmiarach jakie sa wpisane w Briefie?
Poniewaz takie mają przepisy , po pierwsze nie przeszło by przeglądu czyli tuv, po drugie przy kontroli gdyby policjant stwierdził niezgodność wpisu z rzeczywistością zabrał by dowodzik. Niemcy wszystkie zmiany w pojezdzie muszą potwierdzac wpisem w briefie a co za tym idzie tuvem. Ale jak wiadomo nie wszyscy sie do tego stosują
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: schab » 21 sie 2006, 16:40

Ja mam pytanie innego rodzaju : czy te opony chcesz zakładać do auta , które masz w podpisie ? ( Bravo ) - Bo jesli tak , to poza walorami estetycznymi ( ?) - jest to mocno bez sensu . Przy takiej mocy na suchym podłożu szerokość 185 jest aż za duża , natomiast na mokrym - auto zamieni ci się w poduszkowiec , podobnie - przy hamowaniu większa powierzchnia styku opony z podłożem - tylko wydłuzy drogę hamowania .
Koszt opon niskoprofilowych też rośnie nieproporcjonalnie ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Anonymous

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Anonymous » 21 sie 2006, 17:01

"schab" pisze:Ja mam pytanie innego rodzaju : czy te opony chcesz zakładać do auta , które masz w podpisie ? ( Bravo ) - Bo jesli tak , to poza walorami estetycznymi ( ?) - jest to mocno bez sensu . Przy takiej mocy na suchym podłożu szerokość 185 jest aż za duża , natomiast na mokrym - auto zamieni ci się w poduszkowiec , podobnie - przy hamowaniu większa powierzchnia styku opony z podłożem - tylko wydłuzy drogę hamowania .
Koszt opon niskoprofilowych też rośnie nieproporcjonalnie ...

Tak chodzi o Bravo 1,4. To co odradzasz?? Jesli sa to jakies wartosci zauwazalne to moze sie nad tym zastanowiea,le jesli droga hamowania wydłuzy mi sie o0,5m ,a przyspiszenie do setki o 1s to ja to p : cenzura : e i wazniejsza jest dla mnie felga.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: makek » 21 sie 2006, 21:42

"schab" pisze:podobnie - przy hamowaniu większa powierzchnia styku opony z podłożem - tylko wydłuzy drogę hamowania .
Zwiększenie powierzchni tarcia wydłuży drogę hamowania?

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: sloneczna » 21 sie 2006, 21:51

Szerokie napewno nie są rewelacyjne podczas deszczu i w naszych koleinach .Nawet już średnio zużyte potrafią stracić przyczepność i zabuksować podczas normalnej jazdy.Mam w przodzie jeszcze 3mm
i trzeba szukać nowych .Tym razem 205 rezygnuję z 225
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Orsya » 21 sie 2006, 22:26

"makek" pisze:
"schab" pisze:podobnie - przy hamowaniu większa powierzchnia styku opony z podłożem - tylko wydłuzy drogę hamowania .
Zwiększenie powierzchni tarcia wydłuży drogę hamowania?
zauważ, że zwiększasz powierzchnię, ale siła docisku się zmniejsza - więc jeżeli wąska opona styka się z asfaltem na powierzchni powiedzmy 10 cm2 a duża na powierzchni 20cm2, to jeżeli działa ta sama siła to na każdy z 20 cm2 przypada mniejsza ilość tej siły niż w przypadku węższej opony
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: sloneczna » 21 sie 2006, 22:49

Orsya sakąd Ci się to wzieło ,chyba nie z teorii wzgledności.
Co to mówi jak bedziesz sie gonił dookoła słupa to się dogonoisz a nawet
prześcigniesz :wink:
Trabi,2CV według Ciebie powinien mieć dobry hampel ,bo tam było ogumienie jak w rowerze.
Ostatnio zmieniony 21 sie 2006, 22:55 przez sloneczna, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: Orsya » 21 sie 2006, 22:50

z fizyki Sloneczna, z fizyki :lol:
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Lancia,Fiat,Alfa-opony

Post autor: makek » 22 sie 2006, 20:59

"Orsya" pisze:
"makek" pisze:
"schab" pisze:podobnie - przy hamowaniu większa powierzchnia styku opony z podłożem - tylko wydłuzy drogę hamowania .
Zwiększenie powierzchni tarcia wydłuży drogę hamowania?
zauważ, że zwiększasz powierzchnię, ale siła docisku się zmniejsza - więc jeżeli wąska opona styka się z asfaltem na powierzchni powiedzmy 10 cm2 a duża na powierzchni 20cm2, to jeżeli działa ta sama siła to na każdy z 20 cm2 przypada mniejsza ilość tej siły niż w przypadku węższej opony
Może nieco źle się wyraziłem. Zwiekszenie przyczepności (przez zwiększenie powierzchni), a nie powierzchni tarcia, moim zdaniem zdecydowanie zmniejszy drogę hamowania. Owszem powierzchnia w sile tarcia nie ma znaczenia, jednak w hamowaniu samochodu sprawa jest dość skomplikowana. Powierzchnia - odprowadzanie ciepła - właściwości gumy - współczynnik tarcia.
Podsumowując szeroka opona (dobra przyczepność, sucha nawierzchnia) - krótsza droga hamowania. Albo w przeciwnym kierunku, kiedy łatwiej się "pali gumę" na szerokich, czy wąskich oponach?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”