Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: spoker » 09 cze 2014, 8:55

Witam

Wczoraj podczas kontroli poziomu oleju zauważyłem jego nadmiar, stan przekroczony o jakieś 0.5cm ponad max poziom.
Obawiam się że przerwałem wypalanie DPF parę razy i paliwo poszło do oleju. Zauważyłem że rano po nocnym postoju jak odpalam auto to kontrolka oleju gaśnie po sekundzie (wydawało mi się że zawsze gasła od razu po zapaleniu -->może to ktoś sprawdzić? ) potem już gaśnie od razu.
Po ostatniej wymianie oleju mam przejechane niecałe 5tyś km, za 2 tygodnie jadę na urlop i zastanawiam się co teraz zrobić, czy wymienić olej? czy zlać 2 litry i dolać 1.5 świeżego oleju?
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - powdyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: thermano » 09 cze 2014, 11:29

Na pewno musisz zlać nadmiar . Dolewka świeżego ma sens , ale ten jest już rozcieńczony paliwem . Wymiana byłaby najlepsza , ale trochę kosztowne . Dziękujemy Panom Ekologom za świetne rozwiązanie ...
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III - powdyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: OKOwiec » 09 cze 2014, 18:42

Teoretycznie w takiej sytuacji powinieneś wymienić olej , jak stać cię na auto z dpf to i na olej też a i najlepiej selenie za 250 i filtr za 80 i oczywiśćie w ASO...
Doraźnie http://www.cinsoft.pl i DPF out
Dwie ewentualnie trzy dodatkowe wymiany oleju (ASO) miniesz a już się "inwestycja" zwróci nie wspominając o całej reszcie zalet...

thermano pisze:Dziękujemy Panom Ekologom za świetne rozwiązanie ...
:lol:

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: GrimlocK » 09 cze 2014, 20:32

Kontrolka oleju pewnie nie bez powodu gaśnie później, zwłaszcza w takim "świeżym" aucie. Wymiana oleju na pewno konieczna, bo takie rozrzedzanie na pewno nie wpłynie dobrze na turbinę. DPF najlepiej wywalić i problem z głowy, a i auto podobno lepiej jedzie :)

Awatar użytkownika
thermano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 750
Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Imię: Tomasz

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: thermano » 10 cze 2014, 8:09

Już po DPF i EGR out jest lepiej . Do tego nowa mapa i cieszysz się "nowym" silnikiem .
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: jenks » 10 cze 2014, 8:51

spoker pisze:Witam

Wczoraj podczas kontroli poziomu oleju zauważyłem jego nadmiar, stan przekroczony o jakieś 0.5cm ponad max poziom.
Obawiam się że przerwałem wypalanie DPF parę razy i paliwo poszło do oleju. Zauważyłem że rano po nocnym postoju jak odpalam auto to kontrolka oleju gaśnie po sekundzie (wydawało mi się że zawsze gasła od razu po zapaleniu -->może to ktoś sprawdzić? ) potem już gaśnie od razu.
Po ostatniej wymianie oleju mam przejechane niecałe 5tyś km, za 2 tygodnie jadę na urlop i zastanawiam się co teraz zrobić, czy wymienić olej? czy zlać 2 litry i dolać 1.5 świeżego oleju?
Witam,co do kontrolki,to na zimnym silniku gaśnięcie po sekundzie czy dwóch,to żaden problem.Problem by był gdyby na rozgrzanym silniku gasła póżniej.U mnie na zimnym tez różnie gaśnie najczęściej po około 1-2 sekund,na rozgrzanym od razu.Mam jeszcze Ducato z przebiegiem 350tyś i tam kontrolka na zimnym potrafi świecić nawet 5 sek,a na gorącym zawsze gaśnie od razu.Co do oleju 0,5cm to jakieś 0,25l ropy w oleju,jabym odessał z litr i uzupełnił do poziomu,pewnie ,że w serwisie powiedzą wymiana ,bo trzeba zarabiać kase :D
pozd
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: spoker » 10 cze 2014, 17:57

olej zakupiony, profilaktycznie odessam całość bez zmiany filtra i wrzucę nowy, zamierzam przejechać około 4tyś km na wakacjach wiec olej musi być pewny.
Do kolegi THERMANO: EGR mam wyłączony i nową mapę zrobiona u Cinka......także ciesze się nowym silnikiem :)
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
DEDRALS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:12
Skype: BRAK
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdynia/UK

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: DEDRALS » 10 cze 2014, 20:52

Jaki jest sens wymiany oleju bez wymiany filtra?Przecież filtr "filtruje" olej. Jeżeli miałeś w tym oleju ropę,czy cokolwiek innego nie lepiej jest też wymienić filtr?

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Re: Delta III - podwyższony poziom oleju a niewypalony DPF

Post autor: spoker » 10 cze 2014, 21:18

DEDRALS pisze:Jaki jest sens wymiany oleju bez wymiany filtra?Przecież filtr "filtruje" olej. Jeżeli miałeś w tym oleju ropę,czy cokolwiek innego nie lepiej jest też wymienić filtr?
Na starym oleju przejechałem około 4 tyś km, konsultowałem sprawę z Cinkiem i potwierdził żeby odessać i dolać nowy bez wymiany filtra.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”