Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2012, 22:07
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ostrołęka
Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
witam.
czy ktoś może mi powiedzieć jak mogę się połączyć z komputerem??
próbowało już kilku mechaników lecz bezskutecznie......
jaki jest potrzebny program? jakie kable?
a przy okazji...po wymianie rozrządu auto zaczeło świrować, nie reaguje prawidłowo na pedał gaz, mianowicie, jak sie popompuje pedałem gazu to jakoś to jedzie ale nie mogę utrzymać stałej prędkości bo jak odpuszczę gazu to obroty spadają do obrotów na jałowym biegu
Panowie!! POMOCY!!!
czy ktoś może mi powiedzieć jak mogę się połączyć z komputerem??
próbowało już kilku mechaników lecz bezskutecznie......
jaki jest potrzebny program? jakie kable?
a przy okazji...po wymianie rozrządu auto zaczeło świrować, nie reaguje prawidłowo na pedał gaz, mianowicie, jak sie popompuje pedałem gazu to jakoś to jedzie ale nie mogę utrzymać stałej prędkości bo jak odpuszczę gazu to obroty spadają do obrotów na jałowym biegu
Panowie!! POMOCY!!!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: kappa 2.4 tds 1996r. komputer
Multiscan lub FiatEcuScan. Kabel od VW z przejściówką na 3 pinowe gniazdo Fiata. Po wymianie rozrządu w Tdsie trzeba kąt wtrysku wyregulować. Mam Tdsa, zatem tez to przechodzilem.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2013, 23:07 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!
Powód: Pisownia!
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8477
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: kappa 2.4 tds 1996r. komputer
I dosyć ważne - aby się z nim połączyć trzeba uruchomić silnik
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Ten rozrząd to sam wymieniałeś czy mechanik? Jeśli to drugie a przed wymianą wszystko było ok to może reklamuj usługę, bo ewidentnie coś nie tak zrobiono...
W tym temacie http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 5&start=30 jest kilka moich print screenów z podglądem parametrów...
W tym temacie http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 5&start=30 jest kilka moich print screenów z podglądem parametrów...
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Mam Lancie K 2,4 TDS i polaczylem sie FESem z silnikiem bez zapalania silnika, tylko kluczyk był przekręcony. Byłem wcześniej w ASO Fiata w Koninie i póżniej w ASO Lanci w Poznaniu na gorzysława 9 w Polcarze i nie udało im się połączyć ze sterownikiem silnika,ale sillnik był zgaszony.
Odnośnie wypowiedzi Alana. To że kont wtrysku nie był przestawiay/regulowany po wymianie rozrządu to nie znaczy, że w starym dislu nie trzeba tego robić.
Podłączyłem VAGiem golfa III 1,9 TDi 1994 rok produkcji, gdzie kąt wtrysku po wymianie rozrządu był na słuch ustawiony i wyszło, że o ponad 15 jednostek jest nieprawidłowo ustawiony.
U mnie FES po wymianie rozrządu, z tego co pamiętam to pokazywał 9 stopni wtrysk za wczesny i była to za duża różnica, w stosunku do idealnego ustawienia, bo komputer sterujący silnikiem wychwycił to i wyrzucił błąd, który pojawiał się do 2200 obr/min., później znikał.
Odnośnie wypowiedzi Alana. To że kont wtrysku nie był przestawiay/regulowany po wymianie rozrządu to nie znaczy, że w starym dislu nie trzeba tego robić.
Podłączyłem VAGiem golfa III 1,9 TDi 1994 rok produkcji, gdzie kąt wtrysku po wymianie rozrządu był na słuch ustawiony i wyszło, że o ponad 15 jednostek jest nieprawidłowo ustawiony.
U mnie FES po wymianie rozrządu, z tego co pamiętam to pokazywał 9 stopni wtrysk za wczesny i była to za duża różnica, w stosunku do idealnego ustawienia, bo komputer sterujący silnikiem wychwycił to i wyrzucił błąd, który pojawiał się do 2200 obr/min., później znikał.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2013, 14:19 przez carincton, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Ja też nie napisałem że nie trzeba tego robić,tylko że u mnie nie robili...
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Zawijaj do mechaniora niech ustawia prawidłowo rozrząd.
Kąt wtrysku, to niby kiedy miał sie przestawić sam ?? - żeby go było trzeba poprawiać ?
Było dobrze przed wymianą - ma być dobrze po .Proste jak budowa cepa.
Kąt wtrysku, to niby kiedy miał sie przestawić sam ?? - żeby go było trzeba poprawiać ?
Było dobrze przed wymianą - ma być dobrze po .Proste jak budowa cepa.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Wcale nie jest to takie proste, bo nowy pasek inaczej wspolpracuje z elemantami rozrzadu niz stary. Tutaj sie licza naprawde male roznice i juz moze silnik zle chodzic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 gru 2012, 22:07
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
2 dni po wymianie rozrządu zaczął mi szaleć, więc wymieniłem potencjometr i nic nie dało, później ten sam mechanik kazał mi wymienić pompę wtryskową bo niby ta stara się zacinała, dalej nic to nie dało. Jak powiedziałem mu że trzeba ustawiać kąty wtrysków to on że nie możliwe...niby najlepszy mechanik na wsi ale nic się nie zna....muszę poszukać jakiegoś dobrego mechanika który mi to ogarnie.
czyli najpierw muszę gdzieś ustawić kąty wtrysków??
czyli najpierw muszę gdzieś ustawić kąty wtrysków??
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Najpierw musisz zdiagnozować problem, bo w sumie nie wiadomo w czym rzecz. Podłącz pod komputer to będziesz miał podgląd niektórych parametrów, między innymi kąt wtrysku.diger pisze: czyli najpierw muszę gdzieś ustawić kąty wtrysków??
Możesz też działać po omacku kręcąc czym popadnie i wymieniając dobre części na lepsze, może trafisz
KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Dzis ustawialem kat wtrysku w Passacie B5 1,9 TDI Silnik AHU 90 KM 97 r. i po wymianie rozrządu o 10 jednostek na Vagu trzeba było przestawic. Pozniej poprawilem koledze kat wtrysku w Audi 80 1,9 TDI silnik 1Z 95 r. i az o 25 jednostek trzeba bylo przestawic kat wtrysku po wymianie rozrzadu, a przed wymiana sprawdzalem audi i byl kat idealnie ustawiony. Zatem niech mi ktos powie, ze po wymianie rozrzadu nie zmienia sie kat wtrysku.Wilkin pisze:Zawijaj do mechaniora niech ustawia prawidłowo rozrząd.
Kąt wtrysku, to niby kiedy miał sie przestawić sam ?? - żeby go było trzeba poprawiać ?
Było dobrze przed wymianą - ma być dobrze po .Proste jak budowa cepa.
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
No to ja Ci powiem bo nie widać odważnych ,może nie za wiele bo dwukrotnie ale własnie tyle razy miałem przyjemnosć zmieniać rozrząd w swej tds-ce i nie był to pojazd VW tylko Lancia K ...i ani razu nie trzeba było dodatkowo nic ustawiać ,po założeniu paska był odpał ,miało chodzić i chodziło tak jak trzeba .Może w Jtd trzeba coś ustawiać choć nie sądzę ale w tds nie ma takiej potrzeby .
Pozdrowionka .
Pozdrowionka .
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 675
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Głupoty piszecie Panie. Tds jest na pompie wtryskowej i w związku z powyższym w kazdym aucie z pompą wtryskową czy to będzie tds w Lancii, czy tdi VW czy inny diesel po wymianie paska kąt wtrysku się zmieni. Zaobserwowałem to na przykładzie silnika 1,9tdi 1Z w Audi 80, gdzie przed wymianą był kąt idealny, a po wymianie o 25 jednostek wg programu VAG oddalony od ideału.mikaeltdi pisze:No to ja Ci powiem bo nie widać odważnych ,może nie za wiele bo dwukrotnie ale własnie tyle razy miałem przyjemnosć zmieniać rozrząd w swej tds-ce i nie był to pojazd VW tylko Lancia K ...i ani razu nie trzeba było dodatkowo nic ustawiać ,po założeniu paska był odpał ,miało chodzić i chodziło tak jak trzeba .Może w Jtd trzeba coś ustawiać choć nie sądzę ale w tds nie ma takiej potrzeby .
Pozdrowionka .
W moim tdsie o 9 stopni trzeba było kat wtrysku przestawić po wymianie, a zaznaczam, że rozrząd sprawdziłem na wszystkie strony i nie da się ustawić rozrządu inaczej, żeby kąta wtrysku nie trzeba było regulować.
Czasami jest tak, że mechanik wymieni rozrząd i kąt wtrysku po wymianie, zmieni się nieznacznie i auto chodzi dobrze mimo zmiany kąta wtrysku.Stary silnik Diesla ma tolerancję na źle ustawiony kąt wtrysku, ale w pewnych granicach. W przytoczonym wyżej audi 80 B5 po wymianie rozrządu właścicielka jeździła autem pół roku mimo dużej róznicy do idealnego ustawienia kąta wtrysku i auto jakoś jeździło.
W Passacie 1,9 Tdi AHU z 97 roku, w którym osobiście rozrząd wymieniałem po wymianie rozrządu kąt wtrysku zmienił się o 10 jednostek z programu VAG, co nie powodowało negatywnego wpływu na odpalanie auta czy to na zimnym czy na ciepłym silniku.Skorygowałem kąt, bo chciałem operację wymiany rozrządu zrobić solidnie i życzył sobie tego właściciel.
Dzwoniłem do dwóch mechaników z Goliny i oni nie regulują kąta wtrysku po wymianie rozrządu. Pierwszy z nich za rozrząd kasuje 270 zł, a drugi 400 zł bez części. Ten droższy sam przyznal, że jak ktoś chce kąt wtrysku regulować po wymianie rozrządu to niech jedzie do serwisu VW rozrząd wymienić i niech zapłaci 1200 zł.
Zatem jakie wnioski - mechanicy kombinują jak zarobić, a za ustawienie kąta wtrysku w Koninie i okolicach chcą od 180 zł do 400 zł, bo to kolejna okazja, żeby wyciągnąć od klienta kasę, a z uwagi na fakt, że w większości właściciele diesli liczą się z kosztami to lekceważą konieczność choćby sprawdzenia kąta wtrysku, ale niestety złe ustawienie kąta wtrysku podwyższa spalanie. Zaobserwowałem to na biegu jałowym, gdzie przed regulacją dawka paliwa była wyższa w porównaniu do tej po regulacji, zatem warto zainwestować w regulację kąta wtrysku w dieslu.
A jeszcze jedno, skoro producenci innych aut zalecają kontrolowanie stan i napięcie paska rozrządu, nawet po przebiegu rocznym auta to w Lancii też zapewne należałoby to robić, co osobiście zrobiłem.
Dla VW Passata silnik AHU 1,9 Tdi jest zalecenie, aby pasek rozrządu wymienić, gdy ma mniej niż 22mm szerokości.Ciekawe czy są podobne zalecenia producenta w Lancii k? Czy ktoś coś wie na ten temat?
Ostatnio zmieniony 09 sty 2014, 7:20 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Powód: Ort.
Re: Kappa 2.4 TDS '96 - podłączenie pod komputer
Ostro się uparłeś z tym regulowaniem po każdej wymianie rozrządu
U mnie też trzeba regulować
Co do okresowej regulacji napinacza to trudno powiedzieć czy taka korekcja jest konieczna, moim zdaniem nie-w końcu chyba zastosowanie napinacza automatycznego musi mieć jakieś uzasadnienie...
Co do tej szerokości paska to nie za bardzo wiem w czym rzecz, przecież on się nie ściera bokami, przynajmniej nie powinien
U mnie też trzeba regulować
Co do okresowej regulacji napinacza to trudno powiedzieć czy taka korekcja jest konieczna, moim zdaniem nie-w końcu chyba zastosowanie napinacza automatycznego musi mieć jakieś uzasadnienie...
Co do tej szerokości paska to nie za bardzo wiem w czym rzecz, przecież on się nie ściera bokami, przynajmniej nie powinien
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
KAPPA TDS & JTD