Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 maja 2009, 0:02
- Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
- Kontakt:
Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
Witam , sukcesywnie usuwam usterki po poprzednim wlascicielu ( jakis druciarz) i mechaniku ( niby spec, o dupe rozbic ).Mienowicie , po naprawieniu tego i owego zakupilem kabelek bo nadal sie swiecil czek.
ostatnio wymienilem sonde lambde marki bosh, poprzednio samochod jezdzil bez sondy i dwal rede o dziwo spalanie gazu 8-10l/100km , paliwa ok 10-12.
Bledy z lambdy skasowalem ale pojawily sie nowe:
06
General fault on the ECU. Check the following:
- Positive and negative supply, mainly: groundings, pin 14,19,24, permanent supply, pin 18 from main relay pin 37, from pin 27 board
Try to clear the error and make sure it does not repeat
Powodem tego błedu jest Nieznany
Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu to 10
Errors found:
68 - Self-adaptive TRA parameter
05
06 - Control unit faulty
-----------------------
Blad 68 logicznie myslac pojawia sie w zwiazku przeplywomierz - powietrze ale moze logicznie nie mysle nie wiem nie znam sie
kasuje bledy wsio ok po przekreceniu kluczyka gdy odpalam silnik znow te same bledy
pytanie co oznaczaja?
parametry na rozgrzanym silniku:
lambda sensor signal: 0,6 v
Self-adaptive FRA parameter: 25,6
Self-adaptive TRA parameter: 252
Air quantity : 8,8 kg/h
Air quantity signal : 0,67 v
Desired air quantity : 9,3 kg/h
Engine temperature: 100 C
Po wyjsciu od mechanika:
wskazowka temperatury: 70 C ( mimo ze FES zczytuje 100 )
ladowanie aku : 11 v ( FES : 13,6 v )
a powinnystac na bacznosc
podlaczenie odbylo sie na benzynie
BONUS:
pod podloga wzdloz przewodow chamulcowych na tyl biegnie ( biegną) czerny kabel
od czego on? ;]
ostatnio wymienilem sonde lambde marki bosh, poprzednio samochod jezdzil bez sondy i dwal rede o dziwo spalanie gazu 8-10l/100km , paliwa ok 10-12.
Bledy z lambdy skasowalem ale pojawily sie nowe:
06
General fault on the ECU. Check the following:
- Positive and negative supply, mainly: groundings, pin 14,19,24, permanent supply, pin 18 from main relay pin 37, from pin 27 board
Try to clear the error and make sure it does not repeat
Powodem tego błedu jest Nieznany
Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu to 10
Errors found:
68 - Self-adaptive TRA parameter
05
06 - Control unit faulty
-----------------------
Blad 68 logicznie myslac pojawia sie w zwiazku przeplywomierz - powietrze ale moze logicznie nie mysle nie wiem nie znam sie
kasuje bledy wsio ok po przekreceniu kluczyka gdy odpalam silnik znow te same bledy
pytanie co oznaczaja?
parametry na rozgrzanym silniku:
lambda sensor signal: 0,6 v
Self-adaptive FRA parameter: 25,6
Self-adaptive TRA parameter: 252
Air quantity : 8,8 kg/h
Air quantity signal : 0,67 v
Desired air quantity : 9,3 kg/h
Engine temperature: 100 C
Po wyjsciu od mechanika:
wskazowka temperatury: 70 C ( mimo ze FES zczytuje 100 )
ladowanie aku : 11 v ( FES : 13,6 v )
a powinnystac na bacznosc
podlaczenie odbylo sie na benzynie
BONUS:
pod podloga wzdloz przewodow chamulcowych na tyl biegnie ( biegną) czerny kabel
od czego on? ;]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa '95 2.0
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 96 r bledy 06 - Control unit faulty , 68 , 05
Z tego co piszesz masz pomieszane dobrze...
Z komunikatu FES-a wynika że musisz posprawdzać piny oraz napięcie i przejście na nich.
Błąd 68 to nie koniecznie przepływomierz, jakby ją bolał przepływomierz wyrzuciła by jego błąd(gdyby się nie mieścił w zakresie wartości zadanych).
Spalanie to Ty masz na odwrót powinno być gazu ok 15-25% więcej jak PB a nie na odwrót.
Ogólnie jak chcesz dojść ładu to pierwsze to błąd 06.
Jeden screen to mało do oceny,zaznacz wybrane parametry i wrzucaj logi na nich widać więcej i na bieżąco ich zmianę.
Z komunikatu FES-a wynika że musisz posprawdzać piny oraz napięcie i przejście na nich.
Błąd 68 to nie koniecznie przepływomierz, jakby ją bolał przepływomierz wyrzuciła by jego błąd(gdyby się nie mieścił w zakresie wartości zadanych).
Spalanie to Ty masz na odwrót powinno być gazu ok 15-25% więcej jak PB a nie na odwrót.
Ogólnie jak chcesz dojść ładu to pierwsze to błąd 06.
Jeden screen to mało do oceny,zaznacz wybrane parametry i wrzucaj logi na nich widać więcej i na bieżąco ich zmianę.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 maja 2009, 0:02
- Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 96 r bledy 06 - Control unit faulty , 68 , 05
dzieki za odpowiedz , z wykresami i logami jeszcze sie nie bawilem na szybko narazie podlaczylem.
Po skasowaniu bledow piny zniknely a zostalo tylko to:
68 - Self-adaptive TRA parameter
05
06 - Control unit faulty
Ze spalaniem LPG to on tak ma nie wiem dlaczego wielokrotnie testy robilem i spalanie jak w zegarku
na autostradzie przy 130-150 km/h jedynie spalanie skacze do 10-12 l/100
az sie boje ze jak poprawie beldy to spalanie skoczy w gore
Po skasowaniu bledow piny zniknely a zostalo tylko to:
68 - Self-adaptive TRA parameter
05
06 - Control unit faulty
Ze spalaniem LPG to on tak ma nie wiem dlaczego wielokrotnie testy robilem i spalanie jak w zegarku
na autostradzie przy 130-150 km/h jedynie spalanie skacze do 10-12 l/100
az sie boje ze jak poprawie beldy to spalanie skoczy w gore
Lancia Kappa '95 2.0
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 maja 2009, 0:02
- Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
W koncu zrobilem ten wykrecik
pierwszy skok to przygazowanie do 1500 na ok minuty , drugi skok do 20 i przelaczyl sie na gaz
sa bledy , po skadowaniu zostal tylko 06
General fault on the ECU. Check the following:
- Positive and negative supply, mainly: groundings, pin 14,19,24.
pytanie czy wykres jest w miare ok?
pierwszy skok to przygazowanie do 1500 na ok minuty , drugi skok do 20 i przelaczyl sie na gaz
sa bledy , po skadowaniu zostal tylko 06
General fault on the ECU. Check the following:
- Positive and negative supply, mainly: groundings, pin 14,19,24.
pytanie czy wykres jest w miare ok?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa '95 2.0
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
Nie chodzi o to czy jest ok czy nie...
Nie dałeś na nim pracy sondy,tzn nie zaznaczyłeś żeby rysowało jej wykres.Silnik niech sobie chodzi na biegu jałowym przez chwilę a w logach będzie widać jak zachowuje się napięcie na niej.
To samo zrób z wykresem jak chcesz tylko daj żeby widać było jej pracę,choć nie jest to konieczne jak będzie to widać w logach.
Nadal masz ten główny błąd w kompie,jak nie sprawdzisz pinów które Ci program sugeruje nie bardzo jest co dalej szukać.
Nie dałeś na nim pracy sondy,tzn nie zaznaczyłeś żeby rysowało jej wykres.Silnik niech sobie chodzi na biegu jałowym przez chwilę a w logach będzie widać jak zachowuje się napięcie na niej.
To samo zrób z wykresem jak chcesz tylko daj żeby widać było jej pracę,choć nie jest to konieczne jak będzie to widać w logach.
Nadal masz ten główny błąd w kompie,jak nie sprawdzisz pinów które Ci program sugeruje nie bardzo jest co dalej szukać.
Re: Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
+ i masa zasialnia kompa tak jak napisane.
błąd 68 wynika chyba właśnie z tego 06.
Z tego co rozumiem z opisu, autoadaptacja ECU jest nieaktywa.
Z tego co znów pamiętam z serwisówki, ecu jak ma problem to to wyłącza i działa na "sztywnych" mapach.
(pamiętajmy że ecu koryguje mapy o "zużycie" silnika- takie yntelygente jest)
ECU Faulty - awaria ECU.
Sprawdź wszystkie zasilania 3 razy (łącznie z pinami które tam są wymienione w szczególności) i wtedy wróćmy do reszty błedów.
błąd 68 wynika chyba właśnie z tego 06.
Z tego co rozumiem z opisu, autoadaptacja ECU jest nieaktywa.
Z tego co znów pamiętam z serwisówki, ecu jak ma problem to to wyłącza i działa na "sztywnych" mapach.
(pamiętajmy że ecu koryguje mapy o "zużycie" silnika- takie yntelygente jest)
ECU Faulty - awaria ECU.
Sprawdź wszystkie zasilania 3 razy (łącznie z pinami które tam są wymienione w szczególności) i wtedy wróćmy do reszty błedów.
BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 maja 2009, 0:02
- Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
cos mi sie zdaje ze z ta masa cos nie tak, kluczowe elementy sprawdzone , w weekend moze znajde czas na sprawdzenie tej masy i kompa ewentualnie spryskam styki jakims kontaktem
dzis raz sie podlaczylem pod kompa skasowalem bledy i sie podlaczyc nie moglem, dopiero jak znow wywalilo blad to moglem sie podlaczyc
dzis raz sie podlaczylem pod kompa skasowalem bledy i sie podlaczyc nie moglem, dopiero jak znow wywalilo blad to moglem sie podlaczyc
Lancia Kappa '95 2.0
- busykarol
- Forumowicz/ka
- Posty: 105
- Rejestracja: 29 kwie 2013, 19:38
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa 2.0 '96 - błędy 06 /control unit faulty, 68, 05/
Witam, udało się rozwiązać problem z błędem 06? mam to samo.