Thesis - siada tył / automat szarpie po zatrzymaniu

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Thesis - siada tył / automat szarpie po zatrzymaniu

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 16:19

Witam
Moja siostra nabyła ostatnio nabyła Thesisa (2.4 JTD automat rocznik 2007). Według mnie bardzo dobra decyzja ale mam spore wątpliwości co do stanu tego wozu. Poza różnymi mankamentami mam dwie wątpliwości dotyczące zawieszenia:
1. Po zatrzymywaniu się i ruszaniu (z włączonym silnikiem) z tyłu dochodzi terkotanie (z jednej strony intensywniejsze). Dzieje się tak, nawet jak wyłączy się ręczny.
2. Po dojeździe do mnie pod dom z rodziną na pokładzie lewy tył baardzo siedział. Z tyłu z prawej strony był fotelik z dwu-latkiem, a z lewej mamusia. Do tej pory zdawało mi się, że w tym aucie jest nivo tak jak w moim kapiszonie i takie rzeczy są niemożliwe. Samochód wrócił do normalnego ustawienia dopiero po jakimś czasie. Mechanik siostry stwierdził, że "tak ma być". Dodatkowo z tej strony dobiegają jakieś dziwne dźwięki po uruchomienia silnika, tak jakby układ stękał i syczał. sprawdziłem ceny nowego nivo do thesisa i koszty nie są aż tak przerażające ale fachowiec twierdzi, że nic to nie da więc autko nadal tak jeździ. Czy to jest prawda?

Przy okazji spytam o dziwne szarpanie po zatrzymaniu. Za każdym razem jak zatrzymuję auto na skrzyżowaniu słychać i czuć dość mocne szarpnięcie. ( jakby wysprzęglenie albo ten zagadkowy automatyczny ręczny - jakby nie mogli po prostu zamontować hill-holdera jak ludzie). Nie jeździłem nigdy tym modelem automatu ale paroma innymi się zdarzało i czegoś takiego nie było. Wspomniany wyżej mechanik stwierdził ponownie, że tak ma być i kicha.
Nawiasem mówiąc ostatnio zaświeciła się check i pan na oko obejrzała wóz (komputera nie ma) i powiedział, że nie ma się czym przejmować bo on ma to samo w swojej i nawet w ASO nie mogli go wykasować a auto jeździ. Nie wiem jaki błąd bo siostra atechniczna a mieszka daleko.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Krechu
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Awatar użytkownika
MaxPK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 775
Rejestracja: 09 sie 2009, 23:35
Lokalizacja: Rybnik/Żory

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: MaxPK » 15 kwie 2012, 16:28

Krechu pisze:Nie wiem jaki błąd bo siostra atechniczna a mieszka daleko.
Sorki że nie pomogę ale zgubiłem gdzieś moją magiczną kulę...
Obrazek
A595 Competizione `17

LUKI82

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: LUKI82 » 15 kwie 2012, 16:40

Odnośnie skrzyni poczytaj moje posty.
Co do zawieszenia też jest na forum poruszony temat ale wskazuje to chyba na amorki.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 16:54

Kolego MaxPK. Nie oczekuję od Was diagnostyki wozu tylko tego, żeby użytkownicy powiedzieli, czy takie zachowanie w Thesisie jest normalne czy nie tzn siadanie zawieszenia jak w aucie są nivomaty. Ja mam nivo w kapiszonie SW i się z czymś takim nie spotkałem. Tak samo z automatem; jeździłem różnymi i szarpanie nie było. Nie ma się co irytować.

Po prostu nie mam takiego wozu a z tym wspomnianym mam do czynienia sporadycznie.

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 17:12

Kolego LUKI82; Dzięki. Przejrzałem już wcześniej dyskusje, ale w końcu nie wyczytałem w niej czy szarpanie minęło czy nie. Jakbyś dał znać czy teraz wszystko chodzi płynnie to już mam ogólne pojęcie czyli skłonić siostrę, żeby sobie mechanika wymieniła i tyle. Po prawdzie to mechanik od thesisów, który nawet komputera nie ma to dla mnie co najmniej zagadkowe zjawisko. Generalnie mam wrażenie, że ten wóz jest chyba nie do końca taki jaki powinien być. Żeby było weselej to on skasował 10tyś za remont skrzyni zanim sprzedał ten wóz.

Pozdrawiam
Krechu
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: edym » 15 kwie 2012, 17:45

skasował 10 tysi czyli, że sam robił tą skrzynię ?
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 18:13

A kto go tam wie, nie było mnie przy tym. Teoretycznie auto miało walniętą skrzynię i przed sprzedażą miała być wymieniona i podobno była.
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

argenta67

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: argenta67 » 15 kwie 2012, 18:14

Krechu pisze:Witam
Moja siostra nabyła ostatnio nabyła Thesisa (2.4 JTD automat rocznik 2007). Według mnie bardzo dobra decyzja ale mam spore wątpliwości co do stanu tego wozu. Poza różnymi mankamentami mam dwie wątpliwości dotyczące zawieszenia:
1. Po zatrzymywaniu się i ruszaniu (z włączonym silnikiem) z tyłu dochodzi terkotanie (z jednej strony intensywniejsze). Dzieje się tak, nawet jak wyłączy się ręczny.
2. Po dojeździe do mnie pod dom z rodziną na pokładzie lewy tył baardzo siedział. Z tyłu z prawej strony był fotelik z dwu-latkiem, a z lewej mamusia. Do tej pory zdawało mi się, że w tym aucie jest nivo tak jak w moim kapiszonie i takie rzeczy są niemożliwe. Samochód wrócił do normalnego ustawienia dopiero po jakimś czasie. Mechanik siostry stwierdził, że "tak ma być". Dodatkowo z tej strony dobiegają jakieś dziwne dźwięki po uruchomienia silnika, tak jakby układ stękał i syczał. sprawdziłem ceny nowego nivo do thesisa i koszty nie są aż tak przerażające ale fachowiec twierdzi, że nic to nie da więc autko nadal tak jeździ. Czy to jest prawda?

Przy okazji spytam o dziwne szarpanie po zatrzymaniu. Za każdym razem jak zatrzymuję auto na skrzyżowaniu słychać i czuć dość mocne szarpnięcie. ( jakby wysprzęglenie albo ten zagadkowy automatyczny ręczny - jakby nie mogli po prostu zamontować hill-holdera jak ludzie). Nie jeździłem nigdy tym modelem automatu ale paroma innymi się zdarzało i czegoś takiego nie było. Wspomniany wyżej mechanik stwierdził ponownie, że tak ma być i kicha.
Nawiasem mówiąc ostatnio zaświeciła się check i pan na oko obejrzała wóz (komputera nie ma) i powiedział, że nie ma się czym przejmować bo on ma to samo w swojej i nawet w ASO nie mogli go wykasować a auto jeździ. Nie wiem jaki błąd bo siostra atechniczna a mieszka daleko.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Krechu
Czytaj po kolei i powoli: po pierwsze Thesis nie ma żadnego nivo, po drugie praca ASB w Thesis jest całkowicie bez szarpnięć, po trzecie EPB nie ma żadnego wpływu i możliwości (oczywiście sprawne EPB) na powodowanie szarpania, po czwarte to każde zapalenie się checka jest spowodowane jakimś błędem i powinno zostać to ustalone jakim i tak na koniec jeśli ten co naprawia Thesis bez komputera to tylko udaje, że naprawia bo wcześniej czy później jest konieczne podłączenie i odczytanie co sobie zapamiętał komp samochodu. W 2007r to już nie JTD tylko M-jet.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 18:21

O to mi właśnie chodziło. Przeczytałem zgodnie ze wskazówkami powoli ;) . Dzięki.

ale odpisywałem na szybko :| Jak rozumiem masz ten wóz. Czy siadanie jednej strony czy też dwóch to jest normalna sprawa? W autosklepie z tego co sprawdzałem amory mają w nazwie nivo.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2012, 20:15 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

argenta67

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: argenta67 » 15 kwie 2012, 18:25

Krechu pisze:O to mi właśnie chodziło. Przeczytałem zgodnie ze wskazówkami powoli ;) . Dzięki
To przekaż te wiadomości siostrze bo cienko widzę jej radość z jady tym autem jeśli robi serwis tam gdzie robi : beczy :
To czytaj więcej tu
Krechu pisze:ale odpisywałem na szybko :| Jak rozumiem masz ten wóz. Czy siadanie jednej strony czy też dwóch to jest normalna sprawa? W autosklepie z tego co sprawdzałem amory mają w nazwie nivo.

Pozdrawiam
W Thesis nie ma nivo tylko sky-hook.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 18:34

Wiem. Jak już wspomniałem, ten konkretny wóz i ten konkretny mechanik jakoś nie budzi mojego zaufania, a troszkę się bujam tą klasą w pracy. Wiem, że w thesisie są sky-hooki (kajam się sprawdziłem w autosklepie nie ma mowy o nivo) znam z grubsza różnice w działaniu ale dalej nie wydaje mi się, że siadanie powinno występować.

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

argenta67

Re: Thesis zawieszenie- siada tył szarpie po zatrzymaniu aut

Post autor: argenta67 » 15 kwie 2012, 18:43

Krechu pisze: Wiem, że w thesisie są sky-hooki (kajam się sprawdziłem w autosklepie nie ma mowy o nivo) znam z grubsza różnice w działaniu ale dalej nie wydaje mi się, że siadanie powinno występować.

Pozdrawiam
Bardzo dobrze myślisz w Thesis tył musi stać sztywno i wysoko. Sky-Hook ma swój zakres pracy i jeśli mu na siłę go zmienimy to o komforcie jazdy można zapomnieć i na dodatek wieczorem światła będą pracowały jak chciały bo reflektory też mają pewien zakres samoregulacji.

Krechu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 30 cze 2010, 9:24
Lokalizacja: Niepołomice

Re: Thesis - siada tył / automat szarpie po zatrzymaniu

Post autor: Krechu » 15 kwie 2012, 19:03

No i mamy klopsa jako lanciowcy. Kompletnie nieświadoma osoba, bujająca się wcześniej e-klasą zamawia (podobno) w pełni sprawne auto (oficjalnie igła) u znajomego mechanika "fachowca od lanci", płaci jak za zboże i dostaje kichę. A potem się mówi o "frajerach jeżdżących włochami, którzy nie kłaniają się sobie na drodze bo się widzieli rano w serwisie". A szkoda, bo auta piękne.

Pozdrawiam
Krechu
Lancia Kappa 2.0 20v + LPG
AR 166 2.5 V6

LUKI82

Re: Thesis - siada tył / automat szarpie po zatrzymaniu

Post autor: LUKI82 » 15 kwie 2012, 19:13

jak znajdę chwilę to w odpowiednim temacie opiszę dokładnie moje poznawanie zasady działania elektroniki i mechaniki skrzyni automatycznej w Thesis i rozwiązanie problemu nieprawidłowego działania. Jesteś już nie pierwszą osobą która tego oczekuje.

argenta67

Re: Thesis - siada tył / automat szarpie po zatrzymaniu

Post autor: argenta67 » 15 kwie 2012, 19:17

Krechu pisze:No i mamy klopsa jako lanciowcy. Kompletnie nieświadoma osoba, bujająca się wcześniej e-klasą zamawia (podobno) w pełni sprawne auto (oficjalnie igła) u znajomego mechanika "fachowca od lanci", płaci jak za zboże i dostaje kichę. A potem się mówi o "frajerach jeżdżących włochami, którzy nie kłaniają się sobie na drodze bo się widzieli rano w serwisie". A szkoda, bo auta piękne.

Pozdrawiam
Niestety jeśli chodzi o Lancie Thesis to jest to auto, w które "włożono" mnóstwo elementów stosowanych również w innych markach ale przeświadczenie mechaników "włoszczyzna dobra jest do zupy" procentuje negatywnie bo samo podejście do auta jest bardzo istotne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”