Witam.
Mam do Was pytanie. Chodzi o jednostkę 2.1 TD. Nie ma z nim problemów, ale drażni mnie strasznie krótka skrzynia zestawiona z tym silnikiem. Obecnie przy 2000 rpm na V biegu prędkość do 80 km/h, a jadąc 120km/h (też V b.) jest już 3000 rpm. Moim zdaniem strasznie słabo, jak na rodzinne auto na wycieczki ... . Podejrzewam, że również "dzięki" temu taka podróż z prędkością 110-120 pożera ponad 8L/100 w trasie.
Ponieważ słychać łożysko oporowe, a jego wymiana wymusza zdjęcie skrzyni, myślę żeby może zamontować jakaś inną skrzynię. Z moich "przeszpiegów" wyszło mi, że typ skrzyni to ML5 (na linkę - to napewno bo kiedyś ją wymieniałem), ale widziałem że są ich różne oznaczenia ...
Czy ktoś mógłby coś podpowiedzieć? W szczególności czy zmiana skrzyni na dłuższą da efekt w postaci zmniejszenia spalania w trasie (na logikę powinno tak być) oraz jakiej skrzyni szukać?
Z poważaniem.
Zeta - skrzynia i sprzęgło
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 mar 2012, 21:06
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Zeta - skrzynia i sprzęgło
Weź pod uwagę, że ten samochód ma dużo większą powierzchnię czołową niż zwykłe auto osobowe i to również wpływa na wielkość spalania.YAQB pisze: ... . Podejrzewam, że również "dzięki" temu taka podróż z prędkością 110-120 pożera ponad 8L/100 w trasie...
Taki sam typ skrzyni biegów ma m.in. Citroen Xantia z silnikiem HDi. Tyle, że bez linki prędkościomierza.YAQB pisze: ... myślę żeby może zamontować jakaś inną skrzynię. Z moich "przeszpiegów" wyszło mi, że typ skrzyni to ML5 (na linkę - to napewno bo kiedyś ją wymieniałem), ale widziałem że są ich różne oznaczenia ...
Kiedyś natknąłem się na jakieś porównanie i wyszło z niego, że przełożenia skrzyń w obu tych samochodach były takie same, jedynie przekładnia główna miała inne przełożenie.
Nie wiem jednak czy po zmianie skrzyni auto nie będzie okropnie mułowate w normalnym miejskim ruchu.
Pozdrawiam
ZZZ