Kappa - tuleja tylnego wahacza
Kappa - tuleja tylnego wahacza
Witam.
Ostatnie wizyty w zakladzie zajmujacym sie zawieszeniem sklonily mnie do zakupu kilku rzeczy. Ale moze od poczatku...
W prawym tylnym kole, przynajmniej na ucho, cos mi telepie. Koszmarnie to slychac gdy wjade na kostke albo fragment drogi z drobnymi i czestymi nierownosciami. Padlo podejrzenie na linke hamulca recznego, jako ze gumowa oslona calkowicie z niej zeszla i zelazny pancerz obija o ucho przez ktore przechodzi. Nowe linki zakupilem u jednego z forumowiczow o ksywie OLO (tutaj wielkie dzieki za pomoc i naprawde powazne traktowanie mimo mej jasnej mechanicznej niekompetencji ). Ucha kupilem w serwisie Fiata. Teraz szykuje sie do wymiany.
Ale pozostal temat pojedynczego pukniecia gdy ruszam gwaltownie albo depne do deski, szczegolnie na nizszych biegach. Mechanior mowi ze tulejka na wahaczu lekko daje znac o sobie. Pojechalem wiec na Fiata z pytaniem o cene. Na to oni mnie pytają czy wymienia sie caly wahacz czy tylko tuleje. Oni sie mnie pytaja !!!?? jakbym ja byl conajmniej Pinifarina. A skad ja mam to wiedziec. Mowią ze wahacz jest z dosc cienkiej blachy i byc moze przy wprasowywania/wyprasowywania tuleji istnieje ryzyko pogiecia calosci wiec moze trzeba bedzie wymienic caly wahacz.
Naszlo mnie takie podejrzenie ze moze szukają jelenia ktoremu wcisną kit o delikatnosci budowy i jelen kupi caly element zamiast gowienko za 40 zeta. Wiec zwracam sie do szanownego grona z pytaniem o ten nieszczesny wahacz i tulejke. Wymienia sie calosc czy tylko tuleje, bo szlag wie co kupic.
pozdr.
Przemek.
Ostatnie wizyty w zakladzie zajmujacym sie zawieszeniem sklonily mnie do zakupu kilku rzeczy. Ale moze od poczatku...
W prawym tylnym kole, przynajmniej na ucho, cos mi telepie. Koszmarnie to slychac gdy wjade na kostke albo fragment drogi z drobnymi i czestymi nierownosciami. Padlo podejrzenie na linke hamulca recznego, jako ze gumowa oslona calkowicie z niej zeszla i zelazny pancerz obija o ucho przez ktore przechodzi. Nowe linki zakupilem u jednego z forumowiczow o ksywie OLO (tutaj wielkie dzieki za pomoc i naprawde powazne traktowanie mimo mej jasnej mechanicznej niekompetencji ). Ucha kupilem w serwisie Fiata. Teraz szykuje sie do wymiany.
Ale pozostal temat pojedynczego pukniecia gdy ruszam gwaltownie albo depne do deski, szczegolnie na nizszych biegach. Mechanior mowi ze tulejka na wahaczu lekko daje znac o sobie. Pojechalem wiec na Fiata z pytaniem o cene. Na to oni mnie pytają czy wymienia sie caly wahacz czy tylko tuleje. Oni sie mnie pytaja !!!?? jakbym ja byl conajmniej Pinifarina. A skad ja mam to wiedziec. Mowią ze wahacz jest z dosc cienkiej blachy i byc moze przy wprasowywania/wyprasowywania tuleji istnieje ryzyko pogiecia calosci wiec moze trzeba bedzie wymienic caly wahacz.
Naszlo mnie takie podejrzenie ze moze szukają jelenia ktoremu wcisną kit o delikatnosci budowy i jelen kupi caly element zamiast gowienko za 40 zeta. Wiec zwracam sie do szanownego grona z pytaniem o ten nieszczesny wahacz i tulejke. Wymienia sie calosc czy tylko tuleje, bo szlag wie co kupic.
pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Kappa - tuleja tylnego wahacza
Kappa - tuleja tylnego wahacza
drugi podany link to chyba bedzie odpowiedz na moje pytanie. Wedle prezesa tyl nastrecza mniej problemow i wymienia sie tylko tuleje.
senkju.
senkju.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa - tuleja tylnego wahacza
"szarkiz" pisze: Wedle prezesa tyl nastrecza mniej problemow i wymienia sie tylko tuleje.
Damianowi chodzilo o tylne tuleje ale w przednim wahaczu a nie tuleje tylnego wahacza.Tylne tuleje wahaczy przednich wymienia sie bez wiekszych problemów .
Kappa - tuleja tylnego wahacza
fakt .. zła interpretacja z mojej strony. pozostaje zyc nadzieją o odpowiedz na tył nie padła .
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica
Kappa - tuleja tylnego wahacza
moze rozwieje wątpliwości....
Tuleja tylnego wahacza wzdłużnego nie jest wymienna - przynajmniej teoretycznie. Konieczna jest wymiana całego wahacza.
Słyszałem ze ktoś tam dobrał tuleje które dały sie wcisnąć w wahacz ale w tym konkretnym przypadku uwazam ze to bez sensu.
Ten akurat element jest bardzo trwały - tuleja rzadko (co nie oznacxa ze jest niezniszczalna) sie obrywa a wahacz nie jest makabrycznie drogi wiec sugeruje zainwestowanie w oryginalny element.
Pozdrawiam
Tuleja tylnego wahacza wzdłużnego nie jest wymienna - przynajmniej teoretycznie. Konieczna jest wymiana całego wahacza.
Słyszałem ze ktoś tam dobrał tuleje które dały sie wcisnąć w wahacz ale w tym konkretnym przypadku uwazam ze to bez sensu.
Ten akurat element jest bardzo trwały - tuleja rzadko (co nie oznacxa ze jest niezniszczalna) sie obrywa a wahacz nie jest makabrycznie drogi wiec sugeruje zainwestowanie w oryginalny element.
Pozdrawiam
Kappa - tuleja tylnego wahacza
Witam
Nie jestem specjalista od Kapy ale w swojej Themie wymieniałem tuleje wahacza tylnego wzdłużnego koszt 15zł sztuka nie jest to takie trudne założyłem większy pierścień na wahacz i klucz w szczelinę aby przy ściskaniu nie zjechały mi się do siebie i pokrzywiły zacząłem wyciskać na imadle ruszył i wychodzi gdy tuleja dojechała do wahacza na tuleje założyłem klucz bodajże 36 u mnie lekko oszlifowany aby bez problemu przeszedł przez wahacz i tuleja wyszła na jej miejsce wcisnąłem nową i nie lata nie stuka nie ścina opon .Ale to w Themie to tyko opis jak ja to zrobiłem i że jest to możliwe.
Nie jestem specjalista od Kapy ale w swojej Themie wymieniałem tuleje wahacza tylnego wzdłużnego koszt 15zł sztuka nie jest to takie trudne założyłem większy pierścień na wahacz i klucz w szczelinę aby przy ściskaniu nie zjechały mi się do siebie i pokrzywiły zacząłem wyciskać na imadle ruszył i wychodzi gdy tuleja dojechała do wahacza na tuleje założyłem klucz bodajże 36 u mnie lekko oszlifowany aby bez problemu przeszedł przez wahacz i tuleja wyszła na jej miejsce wcisnąłem nową i nie lata nie stuka nie ścina opon .Ale to w Themie to tyko opis jak ja to zrobiłem i że jest to możliwe.