Delta - skrzynia biegów

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Delta - skrzynia biegów

Post autor: Karolkm » 09 maja 2010, 18:45

Witam.

Posiadam samochód Lancia Delta, 1994r, 1.6 55kw. Mój problem polega na tym, że pękła mi skrzynia biegów. Chciałem dowiedzieć się, od jakiego samochodu można skrzynię zamienić. Przy okazji dodam, że obecnie na danej skrzyni przy 90km/h było już 3000obr, czyli stanowczo za dużo.

Czy znajdują się zamienniki skrzyń do tego pojazdu z większym przełożeniem. ?

Proszę o odpowiedź.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: mac1us » 09 maja 2010, 19:12

Z tego co wiem to tylko Fiat Tipo, Tempra posiadał taki silnik i skrzynie. Przełożenia są takie i ich nie zmienisz.

Uzupełnij profil.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 09 maja 2010, 19:27

Dodam jeszczę­, że licznik jest elektroniczny.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 10 maja 2010, 19:47

Dnia dzisiejszego zakupiłem skrzynię biegów od Fiata Tipo 1.4.

Po konsultacjach z ludźmi odpowiedzilnymi za sprzedaż części, wspólnie uzgodniliśmy, iż będzie to dobry wybór. Na innym forum znalazłem informacje na temat skrzyń biegów od Tipo, wychodzi na to, że silnik 1.4 ma o wiele dłuższe biegi od standardowej skrzyni z Lanci.

Za dany element zapłaciłem 200zł, po wymianie postaram się opisać szczegóły z tej operacji i przedstawić sytuację związaną z stosunkiem obrotów do osiąganej prędkości.

argenta67

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: argenta67 » 10 maja 2010, 19:56

Karolkm pisze:Dnia dzisiejszego zakupiłem skrzynię biegów od Fiata Tipo 1.4.

Po konsultacjach z ludźmi odpowiedzilnymi za sprzedaż części, wspólnie uzgodniliśmy, iż będzie to dobry wybór. Na innym forum znalazłem informacje na temat skrzyń biegów od Tipo, wychodzi na to, że silnik 1.4 ma o wiele dłuższe biegi od standardowej skrzyni z Lanci.

Za dany element zapłaciłem 200zł, po wymianie postaram się opisać szczegóły z tej operacji i przedstawić sytuację związaną z stosunkiem obrotów do osiąganej prędkości.
: brawa : męska decyzja i nikt za ciebie jej nie podejmie a efekty sam sprawdzisz.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 11 maja 2010, 2:42

Osobiście mam dostęp do skrzyni biegów od pojazdu marki Fiat Tempra z silnikiem o pojemności 1600ccm. W razie nieudanej próby z Tipo, będę próbował jeszcze z tym modelem.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 12 maja 2010, 15:52

Obecnie jestem już po wymianie skrzyni. Skrzynia została zamontowana z pojazdu marki: Fiat, model: Tipo o pojemności 1400ccm.

Nie licząc 2 dni męczarni które przeżyłem przy wymianie (wszystko robiłem sam), to koszt operacji zmieścił się w 250zł - 200zł skrzynia, 50zł 2L oleju.

Co do wrażeń z jady, zupełnie inna bajka, od razu czuć dłuższe przełożenie, dla przykładu dodaję zdjęcie wskazań mojego prędkościomierza na 5 biegu.

I jeszcze jedno, może ktoś powiedzieć, czemu na zegarach świeci się wtryskiwacz, ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

argenta67

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: argenta67 » 12 maja 2010, 17:41

Wtryskiwacz wykazuje jakiś błąd układu zasilania.

basidrak_20
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 08 maja 2010, 21:27
Skype: basidrak1

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: basidrak_20 » 12 maja 2010, 20:25

I jeszcze jedno, może ktoś powiedzieć, czemu na zegarach świeci się wtryskiwacz, ?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us[/quote]

Mam ten sam problem, mam założony gaz. Wszystko było sprawdzone i nie wiem czemu :(
Ps. poprzedni właściciel też tak miał 0 mówi że to po założeniu gazu tak jest:( czy to możliwe?
Byłam u gazownika i nic nie powiedział.
moja pszczółka - Lancia Delta II 94r 1.6 LPG

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 12 maja 2010, 21:45

Co do wtryskiwacza sprawa jest dziwna, na początku zapalał się co jakiś czas podczas jazdy i gasł przy jeździe na gazie, na benzynie tego problemu nie było. Obecnie wtrysk świeci cały czas, domyślam się że może być uszkodzony właśnie on, a czemu. ? Zauważyłem podczas odpalania, nawet na ciepłym silniku czarny dym z rury wydechowej co oznacza zły skład mieszaniki (za dużo podaje), do tego disiaj udało mi się go nawet zalać i to na rozgrzanym silniku.


Wracając do tematu obrotów, jest błąd, po weryfikacji z miernikiem prędkości, okazło się, iż prędkościomierz dodaje 10km/h, na zdjęciu prawidłowo jest 90km/h, cofnięcie wskazówki o 10km/h rozwiązało problem.

Mimo wszystko polecam zmianę skrzyni biegów, obecnie przy 100km/h nie ma już 3500obr, tylko jakieś 2800, co powinno odbić się pozytywnie na spalaniu, do tego jazda jest o wiele przyjemniejsza.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: mac1us » 12 maja 2010, 22:04

Ta kontrolka nie sygnalizuje uszkodzenia wtryskiwacza, wtryskiwaczy. Tak jak napisał argenta ta ikona symbolizuje błąd układu zasilania.

basidrak_20
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 78
Rejestracja: 08 maja 2010, 21:27
Skype: basidrak1

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: basidrak_20 » 12 maja 2010, 22:09

mac1us pisze:Ta kontrolka nie sygnalizuje uszkodzenia wtryskiwacza, wtryskiwaczy. Tak jak napisał argenta ta ikona symbolizuje błąd układu zasilania.
Kurcze, tylko że ja nie mogę odkryć źródła błędu :-? już nie mam pomysłu gdzie go szukać.
Z takim świecącym symbolem można chyba jeździć bo w góry chcę ;) a mechanik u którego byłam nic nie znalazł.
moja pszczółka - Lancia Delta II 94r 1.6 LPG

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 12 maja 2010, 22:22

Układ zasilania, czyli chodzi o elektronikę. ?

To by się zgadzało, mam coś takiego, szczególnie przy spokojnej jeździe ze stałą prędkością, nagłe szrpnięcie, wskazówka od obrotomierza opada, po czym się podnosi i wszystko wraca do normy.

Dodam, że takie przerwania zapłonu mam dość często, dzisiaj zaskoczyła mnie też sytuacja na skrzyżowania, gdzie auto samo dodało sobie gazu na 4tys obr po czym zeszło na wolne.

Osobiście odłączałem już klemę, czyściłem styki komputera głównego, jednak nic to nie dało.

argenta67

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: argenta67 » 13 maja 2010, 5:52

mac1us pisze:Ta kontrolka nie sygnalizuje uszkodzenia wtryskiwacza, wtryskiwaczy. Tak jak napisał argenta ta ikona symbolizuje błąd układu zasilania.
To nie chodzi tylko o uszkodzenie wtryskiwacza, ta kontrolka obejmuje ogólnie układ zasilania tj np sonda, czujnik temp wody do ECU, czujnik temp powietrza zassanego, czujnik zapłonu, itp, itd, to jest ogólne określenie, "BŁĄD, skieruj się na serwis, twoje auto jest nieekologiczne" :lol: :lol: :lol:
Tak na serio jest zły skład mieszanki, niewłaściwy zapłon, coś prosi o pomoc.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta - skrzynia biegów.

Post autor: Karolkm » 13 maja 2010, 14:54

Problem rozwiązany, okazało się, iż czujnik temperatury silnika nie łączył na stykach. Na początku było to chwilowe, przez co raz na jakiś czas zapalała się kontrolka i występowały przerwy w zapłonie. Później połączenie przerwało się całkowicie, wtryskiwacz lał paliwem ile wlezie, w wyniku czego dochodziło do zalewania silnika i emisji czarnych spalin.

Obecnie kontrolka nie świeci, silnik pracuje bardzo równo i zapala na dotyk.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”