Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: henek155 » 23 sty 2009, 23:05

Witam w themie powyżej 92 roku były silniki 2.0 16v turbo z mocą 201 KM,a w starszych wersjach to 177KM lub 186KM chyba jakoś tak.Czym głównie sie te silniki różniły? czy ze starszego modelu silnka np .o mocy 186KM dałoby sie przerobić na 201KM?
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: mario09 » 24 sty 2009, 9:17

Już był poruszany kiedyś ten temat. 201 KM jest na elektronice Motronica, poza tym większe sprzęgło, inny kolektor ssący, przepływka, wtryski i jeszcze jakieś pierdoły. 186 KM(tu nie mam pewności czy czasem nie 181 KM) to silnik bez katalizatora na Jetronicu, a 177KM z katem. Przeróbka raczej możliwa, ale jak z wytrzymałością materiałów to nie wiem.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: henek155 » 24 sty 2009, 12:33

To jednak nadal bede szukal takiej 201 KM tylko uszkodzonej lub z a mala kase.tak to juz jest jak szukasz to nie ma jak masz to juz Ci nie potrzeba.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: pew » 24 sty 2009, 16:02

były jeszcze wersje 150 KM (z kata) i 165 (bez katalizatora) na 8 zaworach - też bardzo fajne silniki :D (ten sam zresztą co w Cromie 2.0 t)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: henek155 » 24 sty 2009, 18:58

tak wiem,ale mam w miare ładną bude themy zrobioną i chciałbym tam wsadzić silnik w miare mocniejszy i 2.0 turbo 200KM i podkręcić go na jakieś 280KM lub coś podobnego.
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: lancia1969 » 24 sty 2009, 20:09

"henek155" pisze:tak wiem,ale mam w miare ładną bude themy zrobioną i chciałbym tam wsadzić silnik w miare mocniejszy i 2.0 turbo 200KM i podkręcić go na jakieś 280KM lub coś podobnego.
Moim skromnym zdaniem w ośka powyzej 220 KM jest ciężka do prowadzenia - no chyba,że lubisz szybko i prosto :wink:

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema - czym się różnią silniki na turbinie?

Post autor: henek155 » 25 sty 2009, 16:30

lubie i szybko i prosto i czasem mknąć trasą z nadmierną prędkośćią,gdybym miał 30 tysiećy to kupiłbym stuningowanego nissana 300zx i 380 kucy pod machą ,napęd na tył ze szperą i bokiem tęz można pojezdzic. :)
Lancia Thema II 91r. 834B2246 2.0 16v i.e 141KM
Lancia Thema III 94r. 834F1.000 2.0 16v V.I.S 155KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”