Nuova Delta - tuning
Nuova Delta - tuning
Posiadam Delte, 1.8, 8 zaworow..wersja na rynek niemiecki 93 konie. Wlasnie to jest ten bol, z tego co wiem wersja na rynek francuski z dokladnie tym samym silnikiem ma 103 konie. czy orientuje sie ktos w jaki sposob mozna odblokowac te 10 konikow? czy jest tam jakis chip regulujacy moc?
delta
Czesc jestem tu nowy. Mam juz druga Delte. Pierwsza byla Delta Integrale. Teraz Delta II 1.8.
Temat mnie interesuje bo mam podobny problem. Ale roznica w korbowodach??
Ponizej wyciag z silnikow w Delcie, ktory mowi o identycznym stopniu sprezania i skoku tloka. Moim zdaniem to albo walki rozrzadu albo elektronika. Ktos posiadajacy CD Lancia EPC moglby rozwiac nasze watpliwosci?
1.8 i.e. 1.8 i.e.
Kod silnika
835C4.000 835C2.000
Moc maks. KM/obroty
90/6000 104/6000
Moment maks. Nm/obroty
128/3250 137/3000
Średnica cylindrów mm
84 84
Skok tłoka mm
79,2 79,2
Stopień sprężania
9,5 9,5
Sposób zasilania
MPI IAW MPI IAW
pozdrawiam
Temat mnie interesuje bo mam podobny problem. Ale roznica w korbowodach??
Ponizej wyciag z silnikow w Delcie, ktory mowi o identycznym stopniu sprezania i skoku tloka. Moim zdaniem to albo walki rozrzadu albo elektronika. Ktos posiadajacy CD Lancia EPC moglby rozwiac nasze watpliwosci?
1.8 i.e. 1.8 i.e.
Kod silnika
835C4.000 835C2.000
Moc maks. KM/obroty
90/6000 104/6000
Moment maks. Nm/obroty
128/3250 137/3000
Średnica cylindrów mm
84 84
Skok tłoka mm
79,2 79,2
Stopień sprężania
9,5 9,5
Sposób zasilania
MPI IAW MPI IAW
pozdrawiam
Kmicic
Delta
chyba sam sobie odpowiem
Zrobilem sledztwo na dwoch modelach:
836.A6.000 - taki mam i jest to 90 KM
835.C2.000 - taki bym chcial 105 KM
Lista sprawdzonych zmian przeze mnie jest taka:
centralka wtrysku, wtryskiwacze, walki rozrzadu a niezmienione sa: tloki, korbowody.
Dalej nie grzebalem bo i tak na razie to studzi moj zapal.
pozdrawiam.
Zrobilem sledztwo na dwoch modelach:
836.A6.000 - taki mam i jest to 90 KM
835.C2.000 - taki bym chcial 105 KM
Lista sprawdzonych zmian przeze mnie jest taka:
centralka wtrysku, wtryskiwacze, walki rozrzadu a niezmienione sa: tloki, korbowody.
Dalej nie grzebalem bo i tak na razie to studzi moj zapal.
pozdrawiam.
Kmicic
Re: Delta
W każdym aucie tak jest że w tym samym silniku o tej samej pojemnosci za większą moc odpowiadają wałki rozrządu oraz ukłąd sterujący zapłon,dawka paliwa"Kmicic" pisze:chyba sam sobie odpowiem
Zrobilem sledztwo na dwoch modelach:
836.A6.000 - taki mam i jest to 90 KM
835.C2.000 - taki bym chcial 105 KM
Lista sprawdzonych zmian przeze mnie jest taka:
centralka wtrysku, wtryskiwacze, walki rozrzadu a niezmienione sa: tloki, korbowody.
Dalej nie grzebalem bo i tak na razie to studzi moj zapal.
pozdrawiam.
Nuova Delta - tuning
Nie w kazdym.
Dla przykladu: w silnikach motocyklowych, gdzie jest kilka wersji mocy (np w Niemczech) zdarzaja kryzy w dolocie, inne dysze w gaznikach, lub inny sterownik zaplonu/wtrysku.
Walki rozrzadu to druga ewentualnosc ale stosowana.
W tym konkretnym przypadku ma miejsce.
pozdrawiam
Dla przykladu: w silnikach motocyklowych, gdzie jest kilka wersji mocy (np w Niemczech) zdarzaja kryzy w dolocie, inne dysze w gaznikach, lub inny sterownik zaplonu/wtrysku.
Walki rozrzadu to druga ewentualnosc ale stosowana.
W tym konkretnym przypadku ma miejsce.
pozdrawiam
Kmicic
Nuova Delta - tuning
Z moje punktu widzenia najczestsze roznice w mocach silnikow, ktore maja taka samo budowe(chodzi oczywiscie o silniki wolnossace) sa:
Dolot
elektronika
uklad pliwowy
Mam vectre z silnikiem 1.6 16V ma 101ps w corsieB ma 106-109ps w tigrze 103ps sam szukalem przyczyny dlaczego tak jest. Odpowiedz prosta dolot powietrza i elektronika.
Jezeli chcialbys zwiekszyc moc w swoim samochodzie to najprosciej bedzie zrobic cos z ukladem dolotowym i wydechowym lacznie moze ci to dac ok 10ps
Dolot
elektronika
uklad pliwowy
Mam vectre z silnikiem 1.6 16V ma 101ps w corsieB ma 106-109ps w tigrze 103ps sam szukalem przyczyny dlaczego tak jest. Odpowiedz prosta dolot powietrza i elektronika.
Jezeli chcialbys zwiekszyc moc w swoim samochodzie to najprosciej bedzie zrobic cos z ukladem dolotowym i wydechowym lacznie moze ci to dac ok 10ps
Nuova Delta - tuning
Albo inny osprzęt silnika. W Vectrze jest pewnie znacznie silniejszy alternator i już masz ze 2 konie w plecy. Do 10% można zrobić sumą różnych głupotek. Tym niemniej w wolnossącym silniku jest to w większości skutek obrotów. Czyli moc która jest na pomiarach, ale się jej nie czuje w jeździe. Z mojego punktu widzenia bez sensu.
k 2.4 (LPG)
delta integrale
delta integrale