lekkie koło zamachowe
lekkie koło zamachowe
z tego co ja wiem auto z odchudzonym kołem lepiej przyspiesza ale ma gorsza elastycznośc jesli to prawda to czemu tak sie dzieje czy moment obrotwy wtedy spada czy moze jest bardziej płaski i przenosi sie w wyzsze obroty prosze tylko o konkretne odpowiedzi
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
samochód lepiej przyspiesza i ma lepszą elastyczność, jednak jazda jest mniej płynna przy odejmowaniu/dodawaniu gazu oraz przy wjeżdżaniu pod większe wzniesienia możesz odczuć mniejsze przyspieszenia. jest to sprawa zmniejszenia się momentu bezwładności koła zamachowego w wyniku jego odelżenia, co powoduje, że szybciej reaguje ono na zmiany prędkości obrotowej wału korbowego lub skrzyni
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
lekkie koło zamachowe
skoro szybciej silnik reaguje i lepiej sie wkreca to czemu pod górke trzeba redukowac ? ty piszesz ze auto jest bardziej elastyczne chodzi mi oto ze jedziemy sobie na 4 biegu i chcemy wyprzedzic inny samochód czy wtedy z lzejszym kołem zrobimy to szybciej ? słyszałem też że o jeżdzie na 5 a nawet 4 biegu w 4 osobami można zapomniec
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
koło zamachowe podczas jazdy po płaskim ma zmagazynowaną pewną energię zależną od jego masy. jak podjeżdżasz pod górkę to ono zużywa tą energię żeby zmniejszyć zmianę prędkości. im lżejsze koło tym mniej może zapobiec wytracaniu prędkości bo ma mniej tej energii zmagazynowanej.
jeżeli na 4 depniesz przy 80 to szybciej przyspieszysz niż z ciężkim. również tekst o 4 osobach i piątym biegu jest nieprawdziwy.
nie bardzo wiem, jak Ci to wytłumaczyć..
taki debilny przykład.. zacznij się kręcić w kółko najszybciej jak możesz, a potem staraj się jak najszybciej zatrzymać. nie jest to trudne, nie? a załóż teraz plecak, wsadź 6-pak piwa i spróbuj zrobić to samo.
mówiąc krótko. lekkie koło łatwiej jest rozpędzić i łatwiej zatrzymać. napędzanie koła następuje przy wciskaniu gazu (czyli samochód lepiej przyspiesza bo mniej energii traci na napędzenie samego koła) lub zjeżdżaniu z górki bez gazu (mniejsze hamowanie silnikiem).
siła hamująca koło zamachowe może pochodzić albo od zdjęcia nogi z gazu albo od oporów ruchu (np. podczas podjazdu pod górkę)
nie będzie ze mnie dobry pedagog..
jeżeli na 4 depniesz przy 80 to szybciej przyspieszysz niż z ciężkim. również tekst o 4 osobach i piątym biegu jest nieprawdziwy.
nie bardzo wiem, jak Ci to wytłumaczyć..
taki debilny przykład.. zacznij się kręcić w kółko najszybciej jak możesz, a potem staraj się jak najszybciej zatrzymać. nie jest to trudne, nie? a załóż teraz plecak, wsadź 6-pak piwa i spróbuj zrobić to samo.
mówiąc krótko. lekkie koło łatwiej jest rozpędzić i łatwiej zatrzymać. napędzanie koła następuje przy wciskaniu gazu (czyli samochód lepiej przyspiesza bo mniej energii traci na napędzenie samego koła) lub zjeżdżaniu z górki bez gazu (mniejsze hamowanie silnikiem).
siła hamująca koło zamachowe może pochodzić albo od zdjęcia nogi z gazu albo od oporów ruchu (np. podczas podjazdu pod górkę)
nie będzie ze mnie dobry pedagog..
Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 21:13 przez dunin, łącznie zmieniany 1 raz.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
lekkie koło zamachowe
Dunin, czyli im lżejsze koło zamachowe, tym hamowanie silnikiem... no właśnie... efektywniejsze?
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
lekkie koło zamachowe
kumam ze trudniej jest je zatrzymac w cieższym ale jesli podjezdzamy pod górke to czemu wtedy mając lekkie koło (niby silnik lepiej sie wkreca na obroty) to pod górke też powinnien iśc a efekt jest odwrotny
PS. dzis weszłem a ta dyskusje z kolega ja twierzde ze z lekkim kołem auto ma gorsza elastycznosc on twierdzi ze z lekkim kołem bedzie zawsze lepiej dlatego czekam na jakies dowody
PS. dzis weszłem a ta dyskusje z kolega ja twierzde ze z lekkim kołem auto ma gorsza elastycznosc on twierdzi ze z lekkim kołem bedzie zawsze lepiej dlatego czekam na jakies dowody
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
Taz: hamowanie jest mniej efektywne, bo koła napędzają wtedy mniejszą masę więc jest im łatwiej.
Egon: podjeżdżając pod górkę działa siła grawitacji i ściąga Cię w dół. przeciwdziała temu pęd pojazdu (m*v) oraz siła napędowa od silnika, oraz w POCZĄTKOWEJ fazie podjazdu moment bezwładności wirujących mas silnika, sprzęgła i skrzyni (m*pr.obrotowa). im cięższe koło zamachowe tym więcej tej "napędzającej" energii może oddać koło zamachowe.
natomiast w dalszej części podjazdu (gdy już koło zam. odda zgromadzoną energię) nie ma już znaczenia czy lekkie czy ciężkie.
Egon: podjeżdżając pod górkę działa siła grawitacji i ściąga Cię w dół. przeciwdziała temu pęd pojazdu (m*v) oraz siła napędowa od silnika, oraz w POCZĄTKOWEJ fazie podjazdu moment bezwładności wirujących mas silnika, sprzęgła i skrzyni (m*pr.obrotowa). im cięższe koło zamachowe tym więcej tej "napędzającej" energii może oddać koło zamachowe.
natomiast w dalszej części podjazdu (gdy już koło zam. odda zgromadzoną energię) nie ma już znaczenia czy lekkie czy ciężkie.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
lekkie koło zamachowe
Właśnie przekładam silnik do FC z Kappy 20v i zauażyłem ,że FC ma lżejsze koło od Kappy i to dosyć sporo . Różnica mas pojazdów około 300kg, moc taka sama .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
lekkie koło zamachowe
Egon, juto na kartce wyprowadzę Ci to wszystko jak chcesz, ale tu na forum ciężko wzory pisać i w ogóle tak fizycznie to do kitu. a tak zrobię Ci to na przykładzie, może być??
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
lekkie koło zamachowe
a jesli nie jedziemy pod górke tylko np. ładujemy do samochodów komplet pasazerów to czy efekt nie bedzie taki sam ??
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
pierwsza rzecz, najważniejsza:
koło zamachowe czy jest lekkie czy ciężkie, odczujesz to TYLKO w momencie zmiany prędkości obrotowej W CZASIE lub zmiany sił napędzających/hamujących W CZASIE
podczas stałych powyższych parametrów (omega, F) masa koła zamachowego NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA.
koło zamachowe czy jest lekkie czy ciężkie, odczujesz to TYLKO w momencie zmiany prędkości obrotowej W CZASIE lub zmiany sił napędzających/hamujących W CZASIE
podczas stałych powyższych parametrów (omega, F) masa koła zamachowego NIE MA ŻADNEGO ZNACZENIA.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
lekkie koło zamachowe
moze byc zrób pokaze koledze (bo ja z tego mało zrozumie) powiedz mi tylko kto ma racje majac dwa identyczne auta jedno z odchudzonym kołem drugie seryjne jadac stała predkoscia powiedzmy 80km/h 4 bieg chcemy wyprzedzic innym samochód które auto wykona to szybciej (bez redukcji) ?"dunin" pisze:Egon, juto na kartce wyprowadzę Ci to wszystko jak chcesz, ale tu na forum ciężko wzory pisać i w ogóle tak fizycznie to do kitu. a tak zrobię Ci to na przykładzie, może być??
ja twierdze ze to seryjne bo jego koło ma wiecej zmagazynowanej enegrii
Ostatnio zmieniony 02 paź 2008, 21:29 przez Egon, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
to nie mam racji z tego wynika wyczytałem nie raz ze auta z lekkim kołem mają problem z jazda pod górke oraz z obciazeniem na wyzszych biegach i ze gorzej radza sobi eprzy wyprzedzanie ze trzeba redukowac nic juz z tego nie rozumiem"dunin" pisze:z lekkim.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
lekkie koło zamachowe
Egon miałbyś rację tylko w przypadku większego obciążenia np. jakbyś w opisanych warunkach ciągnął powiedzmy przyczepkę kempingową. Wydaje mi się że masa własna pojazdu jest zbyt niska(mając na uwadze rozwiązania konstrukcyjne), żeby mieć wyraźne odstępstwa od obu pojazdów.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.