Thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

guest

Thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: guest » 15 maja 2008, 20:02

pytanko do znawców /lanciateam/otóż po krótce po dłuższej jeżdzie thesis nie chce zapalić,nie kręci rozrusznik kontrolki nie przygasają akumulator sprawny /2,0 turbo/napięcie na rozruszniku po zapłonie oki napięcie ładowania oki przekażnik też dobry rozrusznik nowe szczotki ,wirnik jest dobry elektromagnes nowy/ w momencie przękręcenia kluczyka na styku jest napięcie /po dłuższym postoju wszystko rozrusznik odpala silnik


proszę o konstruktywne wypowiedzi a nie w stylu u mnie było to czy tamto
:oops:

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: karol1125 » 15 maja 2008, 20:33

Ja bym sprawdził DOBRYM! miernikiem jaki płynie prąd do rozrusznika po przekręceniu kluczyka w pozycji "odpalanie". Może na ciepłym ma przebicie, a jak wiadomo prąd jest leniwy i woli łatwiejszą drogę. A kontrolki nie muszą przygasać.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 21:21 przez karol1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: prezesjm » 15 maja 2008, 21:14

Nie jestem z Lanciateam ale zapytam. Napięcie na zasilaniu rozrusznika jak mniemam jest ale czy po tym postoju podczas próby rozruchu napięcie na sterowaniu automatem jest ? automat włącza napięcie na sam rozrusznik?

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Re: thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: karol1125 » 15 maja 2008, 21:21

"jan123456" pisze:pytanko do znawców /lanciateam/

O kurcze, sorry że się wtrąciłem. Jak zawsze robię wszystko za szybko :?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Pablo » 15 maja 2008, 21:33

Napisz na PW do Prezesa jak wróci z Rzeszy to Ci odpisze :lol:
Pozdrawiam Pablo

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Toper » 16 maja 2008, 10:05

jan123456 pisze:pytanko do znawców /lanciateam/otóż po krótce po dłuższej jeżdzie thesis nie chce zapalić,nie kręci rozrusznik kontrolki nie przygasają akumulator sprawny /2,0 turbo/napięcie na rozruszniku po zapłonie oki napięcie ładowania oki przekażnik też dobry rozrusznik nowe szczotki ,wirnik jest dobry elektromagnes nowy/ w momencie przękręcenia kluczyka na styku jest napięcie /po dłuższym postoju wszystko rozrusznik odpala silnik


proszę o konstruktywne wypowiedzi a nie w stylu u mnie było to czy tamto
:oops:
tak na wszelki wypadek masę silnika sprawdź, czasami sie można zdziwić.
Druga sprawa to czy automat podaje napięcie już na silnik rozrusznika, da się do tego podejść? Jak to sprawdzisz to już będziesz miał pewność co jest zwalone :-)
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: bassman » 16 maja 2008, 19:46

Jeśli odpala zimna a ciepła nie, to stawiam na bardzo prozaiczną przyczynę jak tulejki łożyskowo-ślizgowe wirnika.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
trigo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 07 wrz 2006, 0:00

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: trigo » 16 maja 2008, 20:05

pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą

masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598

Awatar użytkownika
Maryjan
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 523
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: REDA -Pomorskie

thesis nie pali

Post autor: Maryjan » 18 maja 2008, 17:05

witam.Twoja usterka może być spowodowana przez uszkodzony czujnik położenia wału.Zlokalizuj jego położenie.Może być nad rozrusznikiem.Wchwili gdy nie zapali polej go zimną wodą z butelki którą zabierz z sobą.Spotkałem się z takimi usterkami .po schłodzeniu próbuj zapalić .Możesz też oile masz omomierz sprzwdzić oporność rozpinając wtyczkę przed polaniem i po polaniu.Jezeli jest oporność taka sama to przyczyna jest inna.powodzenia.
Lancia Delta 1.6 GT i.e / 2x 85' & 88'
kappa 2,4jtd 99"

Gość

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Gość » 18 maja 2008, 19:58

pytanie do znawców czy w czasie pierwszych obrotów wału korbowego body w thesis może sprawdzić łądowanie alternatora jak tak to jaka jest tego logika/zasada dsziałania/ : cenzura :
czy błąd centralki wnęki bagażnika ma wpływ na działanie przekażnika rozrusznika/nie kumam zasady działania w/w centralki ani po co ona jest/hgw/

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: prezesjm » 18 maja 2008, 21:06

Drogi Janie. Znawcy czy fachowcy z LT Ci nie odpowiedzą bo nie jest to w ich interesie . Nie licz więc na konkretną podpowiedź. Opisz dokładniej problem to może coś wydumamy. Sprawdzanie ładowania podczas rozruchu, nie to nawet japońce czegoś takiego nie są w stanie wymyśleć. Pozdrawiam.

Gość

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Gość » 19 maja 2008, 21:00

wielkie dzięki temat namierzony przyczyna znaleziona autko pali sto na sto/przekażnik wytopione styki/ :D fachowcy z LT wiedzą o co chodzi.Jednak dalej nie wiem po co jestr ta centralka wnęki bagażniuka????????????

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: wega » 19 maja 2008, 21:09

Napisz chociaż który przekaźnik?
Obrazek

Gość

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Gość » 19 maja 2008, 21:13

a to w/gprogramu do thesis:
2.0 Tb

Strategia blokowania układu kierowniczego jest nadzorowana przez Body Computer.

Żądanie Body Computer, przesyłane przez sieć CAN do centralki blokady układu kierowniczego jest przesyłane w przypadku równoczesnego wystąpienia następujących stanów:


pedał hamulca zwolniony;
samochód stoi;
key-off (STOP);
moduł CID nie znajduje się w pozycji garaż.
W każdym przypadku zablokowanie drzwi powoduje zadziałanie blokady układu kierowniczego (z wyjątkiem funkcji autoclose, uruchamianej za pomocą wyłącznika wewnętrznego i przez wkładkę mechaniczną). (Schemat Elektryczny 3040 - ZAMEK CENTRALNY)
Polecenie to jest przesyłane z pewnym opóźnieniem (około 3 sekundy) w stosunku do zablokowania drzwi, w celu uniknięcia niepożądanej blokady.
Strategia odblokowania układu kierowniczego, w warunkach normalnego działania, jest także nadzorowana przez Body Computer.

Body Computer, po naciśnięciu na pedał sprzęgła (którego sygnał jest przesyłany w sieci CAN do centralki blokady układu kierowniczego), żąda weryfikacji obecności modułu CD we wnętrzu samochodu; jeżeli moduł ten znajduje się albo we wnętrzu samochodu albo w pozycji garaż, Body Computer realizuje polecenie odblokowania.
Jeśli sygnał +15 jest aktywny, procedura nie jest uruchamiana: naciśnięcie na pedał sprzęgła jest więc wykrywane, ale nie generuje żadnego żądania rozpoznania CID i uruchamia procedurę odblokowania układu kierowniczego.
W przypadku gdy, w warunkach key-on, zostanie wykryte otwarcie / zamknięcie jednych z drzwi, pojawia się żądanie rozpoznania CID w celu zweryfikowania jego obecności we wnętrzu samochodu.

Jeżeli nie zostanie znaleziony, na wyświetlaczu w zestawie wskaźników pojawi się komunikat, informujący kierowcę o odcięciu zasilania +15 i nie samochodu nie będzie można uruchomić/uruchomić ponownie.
Przy każdym wyjęciu kluczyka w zestawie wskaźników pojawia się komunikat informujący kierowcę, że układ kierowniczy jest jeszcze odblokowany.
Centralka blokady układu kierowniczego steruje bezpośrednio przekaźnikiem uniemożliwiającym uruchomienie, znajdującym się w skrzynce w komorze silnika. (Schemat Elektryczny 5010 - ROZRUCH I ŁADOWANIE)

Gość

thesis - nie chce zapalić po dłuższej jeździe

Post autor: Gość » 19 maja 2008, 21:26

a tutaj dokładniejszy opis:
2.0 Tb

Body Computer M001, zasilany poprzez wyłącznik zapłonu (INT) w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F37, umieszczonym w skrzynce rozgałęźnej pod deską rozdzielczą B002 oraz w bezpośrednim akumulatora (+30) zabezpieczonym bezpiecznikiem F53 z tej samej skrzynki B002, potrzebuje następujących sygnałów do działania (blokowanie i odblokowanie) blokady układu kierowniczego:



na styku 7 złącza A sygnał prędkościomierza doprowadzany z centralki układu hamulcowego M051 (styk 16);
na styku 17 złącza D sygnał doprowadzany z wyłącznika pedału sprzęgła (normalnie otwarty) I031;
na stykach 8 i 16 złącza F sygnały z wyłączników sygnalizujących stan drzwi przednich po stronie kierowcy i drzwi tylnych lewych;
na stykach 25 i 26 złącza G sygnały z wyłączników sygnalizujących stan drzwi przednich po stronie pasażera i drzwi tylnych prawych;
na stykach 5 i 7 złącza H sygnały rozpoznania CID przez centralkę passive entry M064 (styki 9 i 30), przesyłane poprzez sieć B-CAN.
Centralka blokady układu kierowniczego M089, poprzez sieć B-CAN, otrzymuje polecenia zablokowania i odblokowania urządzenia na styki 6 i 7. Centralka M089, tak jak centralka passive entry M064 (styk 31), jest zasilana (styk 3) z akumulatora w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F63, znajdujący się w skrzynce rozgałęźnej w komorze bagażnika B045.
Po odebraniu, w fazie uruchomienia, sygnału dodatniego z "50" wyłącznika zapłonu H001 na styk 4, centralka blokady układu kierowniczego M089 zezwala, za pomocą sygnału ujemnego (styk 8), na zadziałanie przekaźnika R20 znajdującego się w skrzynce rozgałęźnej w komorze silnika B001, który, poprzez obwód zabezpieczony bezpiecznikiem F23 w skrzynce B001, zasila rozrusznik. (Schemat Elektryczny 5010 - ROZRUCH I ŁADOWANIE)
Centralka M089 odbiera ponadto sygnał masy (styk 1), pochodzący z wyłącznika pedału sprzęgła (normalnie zamknięty) I031.
Na wyświetlaczu matrycowym w zestawie wskaźników E050 wyświetlane opisane wcześniej komunikaty dzięki sygnałom przesyłanym w sieci B-CAN na styki 3 i 4 złącza A.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”