kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
witam
pytanie do znawców starszych modeli silników fiata
czy montowane poprzecznie silniki 2.0 serii DOHC (np. dedra/thema/tipo itp)
dają się spiąć ze skrzynią od silników montowanych podłużnie w fiatach 131/132/124 ???
jak sprawa wieszaków/podpór ???
wiem że głowica jest "odwrócona" (wydech i ssanie) i pompa oleju inna (na wale korbowym) i natrysk na gładzie...
a jak rozstaw śrub od obudowy sprzęgła?
bo blok tych montowanych "poprzecznie" to ewolucja tego "podłużnie" - zgadza się?
chodzi mi po głowie pewien pomysł.....
(fiata 125p rok 74 z 2.0 DOHC od argenty już miałem... )
pytanie do znawców starszych modeli silników fiata
czy montowane poprzecznie silniki 2.0 serii DOHC (np. dedra/thema/tipo itp)
dają się spiąć ze skrzynią od silników montowanych podłużnie w fiatach 131/132/124 ???
jak sprawa wieszaków/podpór ???
wiem że głowica jest "odwrócona" (wydech i ssanie) i pompa oleju inna (na wale korbowym) i natrysk na gładzie...
a jak rozstaw śrub od obudowy sprzęgła?
bo blok tych montowanych "poprzecznie" to ewolucja tego "podłużnie" - zgadza się?
chodzi mi po głowie pewien pomysł.....
(fiata 125p rok 74 z 2.0 DOHC od argenty już miałem... )
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
sam sobie odpowiem: (znalazłem tu:link )
skrzynia pasuje , łapy też a reszta to hektar orki na ugorze ...
ale jeśli ktokolwiek widział ktokolwiek wie to proszę o rady / podpowiedzi...
skrzynia pasuje , łapy też a reszta to hektar orki na ugorze ...
ale jeśli ktokolwiek widział ktokolwiek wie to proszę o rady / podpowiedzi...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
zajrzyj na fiat-furious.pl. wiem, że tam robili takie rzeczy, czyli się da.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'
Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'
Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
Przestań straszyć"bolger" pisze:Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
20 lat temu popychałem poldkiem 2.0 a finalnie z silnikem Themy turbo w czasach kiedy nie było cięcia laserowego a utrzymanie auta sprawnego było nie lada wyczynem.
Da sie ale trochę rzeźby jest ( miska , łapy ,) reszta to pikuś.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
też mi tak mówili jak składałem 125p `74 z silnikiem 2.0 DOHC od argenty na wielopunkcie....Jest to tak trudne, że nikt tego nie robi. Powstał jeden Polonez z silnikiem 2.0 z Volvo.
i wyszło (mam duży młotek w garażu )
no o to mi chodziło20 lat temu popychałem poldkiem 2.0 a finalnie z silnikem Themy turbo
mam na oku mirafiorke (131) i mam ochotę wkleić w nią 2.0 turbo
(zakładam że robota na 2 lata w weekendy)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
Piszczyk proszę nie załamuj mnie 2 lata? naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy )
W jedynie masz wszystko przygotowane - szerokie boczki ,prosta komora , zero zawieszenia ( mcPersony) nawet stabiizator nie wadzi bo jest z przodu , przekładnia zebatka na scianie grodziowej , szeroki wejscie do tunelu "pod włoską piątke) z pasującym wałem ( w poldku trzeba było łaczyć i poszerzać tunel bo naped od frajdy wadził )i jeszce fajną stalową belke w bród miejsca na chłodnice oleju intercooer itd .
Jak masz szystkie częsci to zrobić miske i składania do odpalenia to maximum dwa no spokonie robiąc trzy dni, łacznie z wiązką elektryczną do srodka
Kupuj i do roboty !
W jedynie masz wszystko przygotowane - szerokie boczki ,prosta komora , zero zawieszenia ( mcPersony) nawet stabiizator nie wadzi bo jest z przodu , przekładnia zebatka na scianie grodziowej , szeroki wejscie do tunelu "pod włoską piątke) z pasującym wałem ( w poldku trzeba było łaczyć i poszerzać tunel bo naped od frajdy wadził )i jeszce fajną stalową belke w bród miejsca na chłodnice oleju intercooer itd .
Jak masz szystkie częsci to zrobić miske i składania do odpalenia to maximum dwa no spokonie robiąc trzy dni, łacznie z wiązką elektryczną do srodka
Kupuj i do roboty !
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
żona , praca w soboty do 17tej na budowie a nie w warsztacie (na tygodniu też) , jakieś dziecko po drodze (nie mówiąc o skodzie 1000mb co stoi przygotowana do roboty) i dwa lata gotowe...proszę nie załamuj mnie 2 lata? naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy )
jeśli się uda potraktuję to jako hobby
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
kompatybilność (???) silników fiata (poprzecznie/podłużnie)
Ok rozumiem Cofam oskarżenie"Piszczyk" pisze:żona , praca w soboty do 17tej na budowie a nie w warsztacie (na tygodniu też) , jakieś dziecko po drodze (nie mówiąc o skodzie 1000mb co stoi przygotowana do roboty) i dwa lata gotowe...proszę nie załamuj mnie 2 lata? naprawdę chyba masz tylko młotek w garażu ( bez urazy )
jeśli się uda potraktuję to jako hobby