dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
witam. juz od kilku miesiecy jestem posiadaczem lanci dedry 89 rok z silnikiem 1.8 16v. i ostatnio zaczal mnie irytowac pewny bezpicznik, i w zwiazku z tym mam pytanie do pozostałych posiadaczy, czy oni tez go posiadaja i od czego on dokladnie jest.
mianowicie po otworzeniu maski silnika na wprost po srodku jest taka duza czarna plastikowa obudowa zaraz pod przednia szyba z napiem "lancia" (przynajniej u mnie tak jest) po odkreceniu trzech srub i zdjeciu tego plastiku widac chyba dwa przekazniki jakies, i kable i wlasnie jest tez tam ten bezpiecznik. moze bym i nie zwrocil na niego wogole uwagi, jednak kiedys zdarzylo mi sie, ze samocho nie chcial mi odpalic ( przyjechalem na miejsce i zgasilem go doslownie na pare minut) po kilku probach i na benzynie i na samym gazie nic, a paliwo i jedno i drugie na 100% bylo. dopiero po sparwdzeniu prawie calego silnika rozkrecilem ten plastik i zauwazylem, ze ten bezpiecznik jest spalony. jako, ze nie mailem zadnego pod reka, skrecilem te kable ze soba razem i ........... odpalil. jednak dojechalem do domu i od razu kupilem zestaw bezpicznikow. wszystko bylo O.K. i ostatnio znowu sie spalil.
i moje pytanie, czy ktos wie, czy ten bezpiecznik powienien tam byc, czy porpzedni wlasciciel sam go dorobil?!
jaki bezpiecznik powinien tam byc skoro 20 sie spalila wsadzilem 25 i tez sie zjaralo, boje sie zeby czegos nie spalic kompletnie poprzez wlozenie wiekszego bezp. albo zwarcie na stałe.
mianowicie po otworzeniu maski silnika na wprost po srodku jest taka duza czarna plastikowa obudowa zaraz pod przednia szyba z napiem "lancia" (przynajniej u mnie tak jest) po odkreceniu trzech srub i zdjeciu tego plastiku widac chyba dwa przekazniki jakies, i kable i wlasnie jest tez tam ten bezpiecznik. moze bym i nie zwrocil na niego wogole uwagi, jednak kiedys zdarzylo mi sie, ze samocho nie chcial mi odpalic ( przyjechalem na miejsce i zgasilem go doslownie na pare minut) po kilku probach i na benzynie i na samym gazie nic, a paliwo i jedno i drugie na 100% bylo. dopiero po sparwdzeniu prawie calego silnika rozkrecilem ten plastik i zauwazylem, ze ten bezpiecznik jest spalony. jako, ze nie mailem zadnego pod reka, skrecilem te kable ze soba razem i ........... odpalil. jednak dojechalem do domu i od razu kupilem zestaw bezpicznikow. wszystko bylo O.K. i ostatnio znowu sie spalil.
i moje pytanie, czy ktos wie, czy ten bezpiecznik powienien tam byc, czy porpzedni wlasciciel sam go dorobil?!
jaki bezpiecznik powinien tam byc skoro 20 sie spalila wsadzilem 25 i tez sie zjaralo, boje sie zeby czegos nie spalic kompletnie poprzez wlozenie wiekszego bezp. albo zwarcie na stałe.
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
z tego co pamietam jest to przekażnik od pompy paliwa i bezpiecznik powinien byc na nim 30 lub 35A ale pewnosci na 100% nie mam / na gazie może nie mogłes zapalic bo może za każdym razem odpala ci z paliwa
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
tak, to jest bezpiecznik od pompy paliwa, u mnie chyba jest 20A i jeszcze jest tam jakiś jeden 7,5A ale nie wiem od czego.
a bezpiecznik lepiej załóż taki jaki ma być, w końcu pompa tapla sie w paliwie, lepiej żeby to było tak jak ma być.
ale skoro sie pali, znaczy ze pompa za duży opór stawia, sprawdź połączenia, ale moja sugestia jest taka że sie zaciera pompa. u siebie mam chyba 20Awłożone, ale sie nie pali.
a bezpiecznik lepiej załóż taki jaki ma być, w końcu pompa tapla sie w paliwie, lepiej żeby to było tak jak ma być.
ale skoro sie pali, znaczy ze pompa za duży opór stawia, sprawdź połączenia, ale moja sugestia jest taka że sie zaciera pompa. u siebie mam chyba 20Awłożone, ale sie nie pali.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2008, 17:51 przez kretekpodnietek, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
ty masz 8V i pompe 1.2 bar moze wtedy jest 20A a przy 16V jest 3 bar i może wtedy mocniejszy , ja w Tipo na jednopunkcie pompa 1.2bar miałem 30A"kretekpodnietek" pisze:tak, to jest bezpiecznik od pompy paliwa, u mnie chyba jest 20A i jeszcze jest tam jakiś jeden 7,5A ale nie wiem od czego.
a bezpiecznik lepiej załóż taki jaki ma być, w końcu pompa tapla sie w paliwie, lepiej żeby to było tak jak ma być.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
Lancia Kappa 2.4 1997 ,Fiat 126p 1978, kiedyś 3 x Kappa 1x Lybra, oraz 35 innych aut
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
dzieki za pomoc. tak tez mi sie wydawalo, ale wolalem spytac. wsadze jutro 30A i zobaczymy a palic sie mogla bo ostatnio pustka w baku byla. i to na 99% przez to.
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
Specjalnie powędrowałem do garażu sprawdzić u mnie są takie bezpieczniki
zielony 30A
zielony 30A
bursztynowy 40A i miejsce puste na czwarty bezpiecznik.
Silnik 1.8 8V Lancia Delta
Ale namieszałem co?
zielony 30A
zielony 30A
bursztynowy 40A i miejsce puste na czwarty bezpiecznik.
Silnik 1.8 8V Lancia Delta
Ale namieszałem co?
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
Jak była pustak w baku to czyli przytarłeś pompę."trk0" pisze:dzieki za pomoc. tak tez mi sie wydawalo, ale wolalem spytac. wsadze jutro 30A i zobaczymy a palic sie mogla bo ostatnio pustka w baku byla. i to na 99% przez to.
A co do bezpieczników to najlepiej sprawdzić jaki prąd pobiera ta pompa i włożyć o jeden stopień więcej(czyli jak np. pompa bierze 19 [A] to włóż 25), ale nie większy, bo spalisz co innego(w tym wypadku pompę ). Ale to tylko wtedy gdy nie wiesz jaki był fabrycznie.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
taka pustka nie byla, ale stalem pod gorke wiec mogla nie zaciagnac sie benzyna i spalic bezpiecznik...... chyba.
a co do bezpiecznikow to mam tylko ten jeden i dwa przekaznik i tyle, zadnych innych oznak elektryki
jak ja kupilem, to byl bezpiecznik 20A, (byla spalona pompa paliwa i jezdzil tylko na gazie i odpalal bez problemu), po kupnie nowej pompki spalil sie ten bezpiecznik. pozniej wlozylem 25A i spalil sie jakos niedawno, wczoraj. dzis zalozylem 30A i zobaczymy jak dlugo pozyje.
ale moze lepiej dla bezpieczenstwa wlozyc ten 25, do wczoraj chodzil i bylo OK, a bezpiecznik mniej kosztuje niz cokolwiek innego co moglo by sie spalic..... czyli pompka?!?
a co do bezpiecznikow to mam tylko ten jeden i dwa przekaznik i tyle, zadnych innych oznak elektryki
jak ja kupilem, to byl bezpiecznik 20A, (byla spalona pompa paliwa i jezdzil tylko na gazie i odpalal bez problemu), po kupnie nowej pompki spalil sie ten bezpiecznik. pozniej wlozylem 25A i spalil sie jakos niedawno, wczoraj. dzis zalozylem 30A i zobaczymy jak dlugo pozyje.
ale moze lepiej dla bezpieczenstwa wlozyc ten 25, do wczoraj chodzil i bylo OK, a bezpiecznik mniej kosztuje niz cokolwiek innego co moglo by sie spalic..... czyli pompka?!?
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
1.8 8v ma ciśnienie 3 bary i to jest ciśnienie w układzie wtryskowym, utrzymywane przez regulator, a nie ciśnienie na pompie, bo ono może wynosić nawet 7-8 bar. Kolega pewnie kupił zamiennik pompy, produkcji ???, więc nie wiadomo dokładnie czy bezpiecznik zabezpieczający sprawdzi się taki jak w oryginale. Prąd jaki płynie w układzie, największy jest podczas rozruchu pompy, kilkakrotnie większy niż znamionowy i dobór zabezpieczenia powinien to uwzględniać, oczywiście wszystko w ramach rozsądku.
Nie zaszkodzi posłuchać (np. z kanału) jak pracuje pompa.
Nie zaszkodzi posłuchać (np. z kanału) jak pracuje pompa.
dedra 1.8i dziwny bezpiecznik
witam.
pompa kupiona zostala od fiata Tipo z tego co pamietam. i byla dobierana zeby miala te same wlasciwosci co orginalna spalona. na kanal nie bardzo mam gdzie, ale przy nastepnej wizycie u mechanika powiem, aby tez i to sprawdzil.
wielkie dzieki za pomoc w tym temacie.
pompa kupiona zostala od fiata Tipo z tego co pamietam. i byla dobierana zeby miala te same wlasciwosci co orginalna spalona. na kanal nie bardzo mam gdzie, ale przy nastepnej wizycie u mechanika powiem, aby tez i to sprawdzil.
wielkie dzieki za pomoc w tym temacie.