Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 16:22

Witam jestem nowy na forum. Zakupiłem wczoraj Lancie Zete i mam kilka pytań.
Jest to moje pierwsze auto z silnikiem Diesla tak więc troszke lewy jestem w temacie.
A więc samochód ma pojemość 2.1 a jest strasznie mułowaty. Wiem że waga koło 1700kg nie moze czynic z niego rajdówki ( bo nie o to chodziło) ale obawiam się że coś jest nie tak...no chyba że wszystkie tak mają?
Pod górki to 4 a czasem 3 bieg...:( naprawde rewelacji nie ma...
Na codzień użytkuje Skode fabie 1.4 8v i tam skodilak ( tez nie rajdówka) i może mam tylko złudzenia co do mocy......
Autko troszke jak zimne to głośniej klekocze, i przykopci troche czarnym kolorem, nie wiem czy to normalne jest?
Sprawa z tempomatem! nie moge go włączyć : cenzura : , może od jakiejś prędkości czy coś?
Te auto zawsze mi się podobało jak tylko rodzina czworaczków (Zeta, Ulysse , Evasion, 806)pojawiła się! Tak wiec nie chciał bym z niego rezygnować....

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: kulu » 16 gru 2007, 16:56

Witam
Wydaje mi się że masz coś nie tak ze swoim autem. Silnik w zecie jest wystarczająco mocny żeby na większość górek w Polsce spokojnie wiechać na piątym biegu. Poprzednio miałem Lancie Dedre 1.9TD (a patrząc w dane techniczne dedra ma troszeczkę słabsze osiągi od zety), która nawet przy pięciu osobach jadąc w góry do Szklarskiej Poręby czy Karpacza bez problemu wieżdżała pod górki na piątym biegu.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: kulu » 16 gru 2007, 17:09

Posprawdzaj sobie filtry paliwa i powietrza jak będą mocno zasyfione to auto też nie będzie chciało jechać

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 17:17

"kulu" pisze:Posprawdzaj sobie filtry paliwa i powietrza jak będą mocno zasyfione to auto też nie będzie chciało jechać
Dzięki za szybkie info, własnie obawiam się czy czasem z turbo albo coś jeszcze moze być.... :?
Wiem że trudno tak diagnozować na odległośc ale jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły bądz doświadczenie z tą jednostką silnikową to będe wdzięczny.

Awatar użytkownika
Dziadek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 448
Rejestracja: 21 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: ŻNIN

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Dziadek » 16 gru 2007, 17:20

Sprawdź czy lekko się toczy.Czy chamulce nie blokują?
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 18:48

"Dziadek" pisze:Sprawdź czy lekko się toczy.Czy chamulce nie blokują?
Toczy się bez problemu nic nie hamuje Zetki! Jutro podjade do jakiegoś mistrza disela i zobaczymy co powie....

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Blash » 16 gru 2007, 19:02

a skąd jesteś ? mam takowy pojazd i jeśli z czestochowy lub wrocławia to mogę porównac
zima jest więc długo sie nagrzewa , klekot jak w kazdym dieslu przy zimnym silniku musi byc , kopcenie tez jest normalne przy przyspieszaniu, zeta demonem prędkości nie jest , ma tylko 109 km , za to fajnie przyspiesza przy 2800-3600 obrotów , polecam wycięcie katalizatora

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 19:18

"Blash" pisze:a skąd jesteś ? mam takowy pojazd i jeśli z czestochowy lub wrocławia to mogę porównac
zima jest więc długo sie nagrzewa , klekot jak w kazdym dieslu przy zimnym silniku musi byc , kopcenie tez jest normalne przy przyspieszaniu, zeta demonem prędkości nie jest , ma tylko 109 km , za to fajnie przyspiesza przy 2800-3600 obrotów , polecam wycięcie katalizatora
Jestem z Jastrzębia Zdroju k Katowic, więc troszke km nas dzieli. Być moze przesadzam z tym przyspieszeniem, ale tak jak pisałem górki sprawiają ze autko puchnie...:( Znajomy ma Zete ale silnik JTD więc chyba nie można porównywać. Zobaczymy co powie mechanik....

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Blash » 16 gru 2007, 19:21

no generalnie powinna jazda byc porównywalna z jtd, skoro bardzo odstaje to cos nie tak

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 20:47

Nie chce zakładać nowego postu, ktoś może przy okazji odpowiedzieć, czy zwykłego radia nie mogę podłączyć tak żeby móc sterować przyciskami na kierownicy? bo wg mojego rozumowania raczej się nieda, a skoro nie to gdzie moge znaleźć takie radyjko(prosty kaseciak)? Na allegro raczej nie znalazłem :(

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Bany » 16 gru 2007, 21:43

Po pierwsze sprawdz ciśnienie doładowania...

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Blash » 16 gru 2007, 22:33

"mr-rhodes" pisze:Nie chce zakładać nowego postu, ktoś może przy okazji odpowiedzieć, czy zwykłego radia nie mogę podłączyć tak żeby móc sterować przyciskami na kierownicy? bo wg mojego rozumowania raczej się nieda, a skoro nie to gdzie moge znaleźć takie radyjko(prosty kaseciak)? Na allegro raczej nie znalazłem :(
chodzi ci o oryginalne radio do zety? nie jest ono takie proste ;) posiada wyjsie na sterowanie w kierownicy , do zmieniarki , oraz do wzmacniacza, ma rds i dolby oraz zabezpieczenie kodem
są w sprzedaży specjalne przejsciówki aby móc sterowac innym radiem niż oryginał ale to już spece musza rozkminiac

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 23:19

"Blash" pisze:
"mr-rhodes" pisze:Nie chce zakładać nowego postu, ktoś może przy okazji odpowiedzieć, czy zwykłego radia nie mogę podłączyć tak żeby móc sterować przyciskami na kierownicy? bo wg mojego rozumowania raczej się nieda, a skoro nie to gdzie moge znaleźć takie radyjko(prosty kaseciak)? Na allegro raczej nie znalazłem :(
chodzi ci o oryginalne radio do zety? nie jest ono takie proste ;) posiada wyjsie na sterowanie w kierownicy , do zmieniarki , oraz do wzmacniacza, ma rds i dolby oraz zabezpieczenie kodem
są w sprzedaży specjalne przejsciówki aby móc sterowac innym radiem niż oryginał ale to już spece musza rozkminiac
Przejscie by mnie urządzało, bo mam jakiegoś Blaupunkt Paris RCM 104. A te radia produkowała jakas firma typu JVC, Blaupunkt itp? bo nawet nie wiem jak tego szukać? moze symbol takowego radyjka ktos zna?

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: Blash » 16 gru 2007, 23:28

philips ale symbolu nie podam

mr-rhodes
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 16 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Lancia Zeta 2.1 TD - słaby silnik i tempomat

Post autor: mr-rhodes » 16 gru 2007, 23:29

skracamy linki Taz
Cos takiego udało mi się znaleźć.... Jeżeli ktos ma większe pojęcie to niech wspomoże....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”