Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: dellti » 24 lip 2007, 14:14

Ostatnio strasznie zaczęła mi wpadać w drgania kierownica przy hamowaniu przy dużych prędkościach. Przy mniejszych nie wyczuwalne, bez hamulca też. Wydaje mi się, że jedynym podejrzanym są tarcze hamulcowe, co prawda nie pamiętam, żebym na rozgrzanych wjechał w jakąś kałużę, ale nie widzę innego powodu.
Mam pytanie, czy znacie w warszawie (lub okolicach) jakiś warsztat, który zeszlifowałby takie tarcze, żeby nie były zwichrowane? I ile by to kosztowało? Normalnie nie jestem zwolennikiem takiej regeneracji części, ale te tarcze są niemal nowe (kilka miesięcy, < 10kkm przebiegu), a kosztują po 300 pln/sztukę, więc szkoda mi trochę wydawać kasę na nowe. Jak myślicie, warto się bawić w takie oszczędności, czy jednak odżałować te 600 zł na nowe? Z góry dzięki za sugestie.
Krzysiek
V6

LukaszN
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 255
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław (bez Besancon :))

szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: LukaszN » 24 lip 2007, 14:27

mam to samo, zmienilem tarcze na nowe (Brembo) po paru tys Km zaczely wibrowac przy hamowaniu na "goraco" (np. drugi hamowanie na autostradzie z duzej predkosci), ale jak sie pusci i nacisnie jeszcze raz to moga nie wibrowac (takie g..). Kupilem nowe, reklamujac poprzednie (reklamacji ni przyjeli - tarcze proste podobno) Na nowych bylo Ok bardzo krotko i znowu mam to samo. Bede zmienial przewody hamulcowe i przy okazji zostana rozebrane zaciski bo moze tloczki nie biora rowno? (zaciski Brembo 4 tloczkowe)
Lancia K 2.0T
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: adasik12 » 26 lip 2007, 15:39

Ja nie szlifowalem tylko na specjalej tokarce do tarcz przetoczylem. Koszt 20 zl za sztuke i jest spoko.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 30 lip 2007, 8:07

jezeli tarcze z 2.4 pasują do 3.0 to mam takie szlifowane, wal na prv to sie dogadamy.

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Re: ...

Post autor: dellti » 30 lip 2007, 9:44

"larry123" pisze:jezeli tarcze z 2.4 pasują do 3.0 to mam takie szlifowane, wal na prv to sie dogadamy.
dzięki za propozycje, ale u mnie jest układ hamulcowy brembo - tarcze są większe niż standardowe, więc niestety nie będą pasować.
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 30 lip 2007, 9:48

a jesteś pewny ze to wona tarcz, prawie nie możliwe aby takie tarcze sie zwichrowały
być może to wina zawieszenia, zużytego elementu zawieszenia.

mariusz76

szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: mariusz76 » 30 lip 2007, 10:47

Tarcze przetaczają na ul Ryżowej 60, tel. 22 423-64-35, 602-343-533, 501-285-164, cena 30zł szt.

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

Re: ...

Post autor: dellti » 30 lip 2007, 23:10

"larry123" pisze:a jesteś pewny ze to wona tarcz, prawie nie możliwe aby takie tarcze sie zwichrowały
być może to wina zawieszenia, zużytego elementu zawieszenia.
hmm, wydaje mi się, że to raczej wina tarcz, bo:
- przy zwykłej jeździe (bez hamulca) nie czuć wogóle drgań, nawet przy prędkościach autostradowych
- drgania pojawiają się przy prędkościach od około 90km/h i większych, im szybsza jazda tym mocniejsze (przy 160 wyrywa niemal kierownicę z ręki). Przy mniejszych prędkościach nie odczuwalne.
Stąd pomysł, że to tarcze, bo tylko ich skrzywienie może się według mnie tak objawiać. Choć teraz uświadomiłem sobie, że taki objaw może być jeżeli tarcza jest prosta, tylko została krzywo zamontowana na piaście część pracująca tarczy zbliża sie i oddala od klocka w czasie obrotu. Pytanie tylko, czy fizycznie można tak krzywo zamontować dosyć jednak szeroką tarczę - na logikę samo jej wsunięcie na piastę powinno ją poprawnie centrować.
Dzięki za sugestie, najpierw spróbuję jeszcze podjechać do filipa na przeczyszczenie piast i mocowań, a dopiero potem będę walczył z samymi tarczami.
Krzysiek
V6

dellti
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 318
Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Lokalizacja: w-wa

szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: dellti » 30 lip 2007, 23:12

"mariusz76" pisze:Tarcze przetaczają na ul Ryżowej 60, tel. 22 423-64-35, 602-343-533, 501-285-164, cena 30zł szt.
Dzięki wielkie, sprawdzę tylko montaż tarcz, jeżeli się okaże prawidłowy, to podjadę na ryżową. Oczywiście poinformuję o efektach :)
Krzysiek
V6

Awatar użytkownika
adasik12
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 243
Rejestracja: 30 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Pajęczno

szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: adasik12 » 31 lip 2007, 10:48

A moze zle kola wywazone sprawdzales ?
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: mikaeltdi » 22 sie 2009, 9:00

Hi! Dellti i jak rozwiązałeś roblem drgań? umnie pojawiło się to samo po powrocie z wypoczynku na naszych pięknych drogach przez 3,5 kkm było cacy a przed domem hamowanie awaryjne (zwykle tak bywa )i normalnie chciało mi ręce urwać 8-O ...wyczuwlne przy niższych prędkościach również delikatnie
pozdrawiam
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

kali777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 lip 2009, 19:13
Lokalizacja: Legnica

Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: kali777 » 22 sie 2009, 10:58

Ja tam na waszym miejscu zacząłbym od sprawdzenia tulejek na wahaczach i końcówek drążków. Zakładam, że felgi i opony są ok. Taką sytuację już kiedyś przerabiałem i winne były właśnie tulejki.
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: mikaeltdi » 22 sie 2009, 23:15

hi ! jestem po ponownym wyważeniu i sprawdzeniu felg ..były lekkie różnice zostały skorygowane a telepanie jak było tak jest ...te tuleje o których piszesz kali777 to silentbloki w wachaczu czy jest jeszcze coś o czym nie wiem ?..wydaje mi się ze lekkiego luzu dostała końcówka drążka kierowniczego moze to tonie były wymieniane ,tuleje i sworznie wymieniane na wiosne ..czyżby już padły?...hmmm,
pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: Dawka » 23 sie 2009, 19:10

Ja dodam trochę od siebie jako że z układami hamulcowymi dość dużo mam styczności ze względu na charakter mojej pracy i mam często klientów którzy mają podobne problemy, zdarza się że tarcza przegrzała się od lipnych klocków albo od złego montażu, piszecie że brembo jest dobre i coś takiego nie powinno się tam stać, moja firma z brembo się wycofała w tej chwili większość tych tarcz robiona jest w polsce i ponoć ich jakość jest porównywalna z mikodą czy kamoką... Jak klient przynosił brembo na reklamacje bo tarcza była fioletowa od przegrzania i pokrzywiona to po odesłaniu ich do dostawcy zawsze reklamacja była negatywna, powód - bicie na piaście ... trochę offtopic ale cóż. A odrobinę można śmiało zeszlifować pod warunkiem że tarcza jest prosta bo inaczej to Ci nic nie pomoże.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5396
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych

Post autor: Tomzik » 01 wrz 2009, 20:47

Miałem to samo z Brembo.

Kupiłem w maju, wymieniłem i w sierpniu już nie dało się jeździć.

Dam do przetoczenia przy okazji, z góry przyjąłem, że reklamacja będzie rozpatrzona negatywie (w stylu- pewno Pan żeś rozgrzał do czerwoności a potem w ciekły azot włożył, więc to Pana wina)..

U mnie co prawda były duże luzy na przegubie wewnętrznym, więc łudzę się, że to od tego. Przegub z półosią wymieniony, zobaczymy jak będzie teraz.

Jako, że na długi weekend sierpniowy miałem dłuższy wyjazd, kupiłem następną taką tarczę. Póki co jest ok. Chociaż wydaje mi się, że chyba znów powoli zaczyna. Zjawisko w sumie postępowało stopniowo- było coraz gorzej, na początku musiałem śmigać zdrowo, żeby trzepało kierą, potem potrzebna była do tego coraz mniejsza prędkość, na końcu zaczynało się przy ok. 100. Jak wspomniałem- wada ta pokazała się przy kole, przy którym walnięty był przegub.

Jeżeli i tym razem z tarczy zrobi się g.. to ostatni raz w życiu kupiłem Brembo. Tarcza za 3 stówy powinna chyba być lepsza : czerwona :

A klocki też były nówki, Ferodo..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”